SOZ Akademija
SOZ AKADEMIJA | Nepoznavanje je škodljivo. Pravni okvir oglaševanja - zakonodaja in samoregulativa, tudi skozi prakso Oglaševalskega razsodišča
Za člane SOZ:
Za nečlane SOZ:
O vsebini
Poznavanje pravnega okvira dejavnosti, v kateri delujemo – poleg strokovnih kompetenc - sodi med temeljna znanja, ki so nujno potrebna za uspešno delo. Čeprav se pri vsakdanjem delu sicer morda lahko izogibamo pravnim čerem, je nesporno, da je brez osnovnega poznavanja vsaj temeljnih pravnih pojmov in trendov težko delovati tudi na področju oglaševanja in tržnega komuniciranja. To potrjujejo tudi številna vprašanja, ki jih člani naslavljajo na pisarno SOZ.
V poplavi predpisov, ki posegajo tudi na področje oglaševanja in tržnega komuniciranja, so in bodo v prednosti tisti, ki znajo izluščiti bistvo in se ne ustrašijo pravnih izzivov, predvsem pa posledično vedo, kdaj morajo ob hitrem razvoju oglaševalske, medijske in digitalne ekonomije poiskati pomoč pravnega strokovnjaka. Ko oglaševanje krši veljavne predpise, ima to namreč lahko tudi znatne finančne posledice, negativno pa se odraža tudi na ugledu oglaševane blagovne znamke.
Udeleženci bodo spoznali ali obnovili pregled ključnih veljavnih predpisov in njihovih določil, ki urejajo tudi dejavnost tržnega komunicijranja in kako jih dopolnjuje Slovenski oglaševalski kodeks. Osredotočili se bomo na za tržno komuniciranje najpomembnejše zakone, oziroma sklope predpisov. Izvedeli, zakaj je samoregulativa pomemben in neločljiv del pravnega okvira oglaševanja ter skozi primere iz prakse Oglaševalske razsodišča predstavili Kodeks in opozorili na najpogostejše ugotovljene kršitve njegovih določil. Ob tem se bodo govorci dotaknili tudi pričakovanih sprememb evropskih in posledično slovenskih predpisov.
Struktura in potek:
Prvi del: Cene Grčar in Jaka Repanšek
- Kaj moramo vedeti o pravnem okviru oglaševanja in zakaj mora to vedeti vsak, ki se z njim ukvarja?
- Oglaševanje in predpisi s področja varstva potrošnikov (prepoved zavajajočega, agresivnega in nedostojnega oglaševanja, pravni okvir primerjalnega oglaševanja, obvezna uporaba slovenščine, .......) in s področja varstva konkurence
- Medijska zakonodaja (zlasti uredniška svoboda, označevanje / prepoznavanje oglaševanja kot takega in kaj to pomeni v luči content marketinga, advertirialov, generalne prepovedi z vidika zaščite otrok in mladostnikov, človekovega dostojanstva, enakopravnosti, product placement, sponzorstvo medijskih vsebin, zaščita slovenskega jezika)
- Industrijska lastnina: avtorska in sorodne pravice ter njihov prenos, zaščita blagovnih znamk
- Tržno komuniciranje in predpisi s področja varstvo osebnih podatkov (koga lahko nagovarjamo in kako, kdaj potrebujemo njegovo soglasje in kdaj in kako ga moramo pridobiti, ali in katere podatke lahko prenašamo na tretje osebe in pod kakšnimi pogoji, .. )
Drugi del: dr. Roman Berčon in Ana Predovič
- Samoregulativa, neločljivi del pravnega okvira oglaševanja
- Slovenski oglaševalski kodeks skozi primere iz prakse Oglaševalskega razsodišča




