SOZ Akademija
Okrogla miza: Če nihče ne gleda, je tudi gumb, ki poziva k nakupu, odveč.
Za člane SOZ:
Za nečlane SOZ:
Rok za prijave je 17. maj 2023. Dogodek je polno zaseden.
Ob prijavah velja pravilo “do zasedbe prostih mest”, zato pohitite. Več v pogojih udeležbe.
O vsebini
Pozornost v oglaševanju. Če nihče ne gleda, je tudi gumb, ki poziva k nakupu, odveč.
V vedno bolj povezanem in z informacijami bogatem ekosistemu se številne industrije borijo za omejeno dobrino: človekovo pozornost. »Če nihče ne opazi vašega oglaševanja, je vse ostalo samo akademska debata« je nekoč rekel kreativni revolucionar Bill Bernbach, enako legendarni Leo Burnett pa ga je dopolnil: »Če vas ne opazijo, niste dosegli nič. Morate biti opaženi, a pomembno je, da vas opazijo naravno, brez kričanja in trikov.«
Zdi se, da je ta naloga vse težja. Pa ne zato, ker bi bilo kričanja in trikov premalo, prej zato, ker jih je preveč. Raziskave pravijo, da smo vsak dan izpostavljeni več kot 10 tisoč impulzom. Kako se možgani odzivajo na vedno več dražljajev, kako jih procesirajo in filtrirajo? Ali je v svetu intenzivnega hranjenja z dopaminom, ki ga pogosto dozirajo kar algoritmi, sploh še mogoče ujeti in zadržati pozornost? Kaj pravzaprav pomeni »opaziti nekaj«? Kako se nenehnim spremembam v ekonomiji pozornosti prilagaja oglaševalska industrija in kako nam lahko pri tem pomaga razumevanje družbenih sprememb, tudi nevroznanost?
V pogovoru bomo odprli vrsto pomembnih vprašanj in poskušali poiskati čim več odgovorov.
O govorcih
Pogovor bo usmerjal in povezoval
Janez Rakušček, izvršni kreativni direktor, Luna\TBWA
Janez Rakušček se je oglaševalskemu svetu pridružil leta 1989 kot študent Akademije za gledališče, radio, film in televizijo Univerze v Ljubljani. Po diplomi je svojo kariero začel kot tekstopisec v agencijah Magenta, Luna in Studio Marketing/JWT, kjer je leta 1995 napredoval v kreativnega direktorja in kasneje na mesto vodje kreativnega oddelka. Leta 2001 se je pridružil Luni\TBWA kot kreativni direktor in trenutno opravlja funkcijo izvršnega kreativnega direktorja. Sodeluje s pomembnimi domačimi in mednarodnimi naročniki (Pivovarna Laško Union, Atlantic Grupa, Krka, Lidl, Delo, Syngenta itd.).
V svoji karieri je prejel številne mednarodne in nacionalne oglaševalske nagrade (Cannes Lions, Epica Winner, Golden Drum, ESA, Slovenski oglaševalski festival, Effie, Websi, ). Leta 2011 je prejel prestižno nagrado Oglaševalska osebnost, ki jo podeljuje Slovenska oglaševalska zbornica.
Od leta 1999 do 2005 je bil član programskega odbora Slovenskega filmskega sklada in je aktualni član Oglaševalskega razsodišča pri Slovenski oglaševalski zbornici.
Janez je napisal dve knjigi o teoriji filma: Solze in dež (esej o filmskem režiserju Ridleyju Scottu) in (Meta) fizika filmske pripovedi. Poleg tega je gostujoči predavatelj na različnih fakultetah Univerze v Ljubljani in Mariboru ter gostujoči komentator aktualnih komunikacijskih vprašanj za slovenske medije ter avtor prispevkov za filmsko revijo Ekran.
Janez je tudi predsednik ADC*SLO, Slovenskega kluba umetniških direktorjev, član upravnega odbora ADC*E, Evropskega kluba umetniških direktorjev in član žirij številnih domačih in mednarodnih festivalov (Slovenski oglaševalski festival, Golden Drum, ADSTARS, Južna Koreja, Kijevski mednarodni oglaševalski festival, ADC*E, Ad Black Sea Batumi).
Sogovorniki
Prof. dr. Dan Podjed, višji znanstven sodelavec, Inštitut za slovensko narodopisje, ZRC SAZU
Antropolog dr. Dan Podjed je višji znanstveni sodelavec v Inštitutu za slovensko narodopisje ZRC SAZU, svetovalec v Inovacijsko-razvojnem inštitutu Univerze v Ljubljani in izredni profesor na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani. Leta 2010 je sodeloval pri ustanavljanju Mreže za aplikativno antropologijo Evropskega združenja socialnih antropologov (EASA) in jo vodil do leta 2018, zdaj pa ima v tej organizaciji funkcijo izvršnega svetovalca. Leta 2013 je zasnoval dogodek Why the World Needs Anthropologists, ki je postal osrednje stičišče aplikativne antropologije v Evropi in tudi na svetovni ravni. Leta 2023 bo ta dogodek, katerega organizacijo vodi dr. Podjed, potekal na hrvaškem otoku Braču, tematski naslov letošnje prireditve pa je Moč izolacije. Od leta 2022 vodi nacionalni raziskovalni program Etnološke, antropološke in folkloristične raziskave vsakdanjika, od tega leta pa je še vodja projekta Izolirani ljudje in skupnosti v Sloveniji in na Hrvaškem. Doslej je vodil več kot ducat raziskovalnih in razvojnih projektov ter sodeloval v številnih evropskih projektih iz razpisov Obzorje 2020, Erasmus+, Ustvarjalna Evropa itd. Raziskovalno se največ posveča razmerju med ljudmi in tehnologijami ter razvoju izdelkov in storitev po meri ljudi.
Leta 2019 je izdal knjigo Videni, v kateri je pojasnil, zakaj se vse več opazujemo in razkazujemo s pomočjo pametnih telefonov in drugih naprav. Leta 2020 je izšla njegova knjiga Antropologija med štirimi stenami, v kateri je predstavil, kako je spoznaval družbo in sebe med pandemijo covida-19. V zborniku Why the World Needs Anthropologists, ki je izšel leta 2021, je zbral prispevke vodilnih strokovnjakinj in strokovnjakov, ki so predstavili pomen antropologije v sodobnem svetu. Leta 2022 je objavil zbornik Nevidno življenje odpadkov, v katerem se je s soavtorji posvetil stvarem, ki jih spreminjamo v smeti. Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije je njegova dela dvakrat uvrstila med izjemne dosežke na področju znanosti, in sicer leta 2011 in 2021. Od leta 2022 do 2023 je bil član nacionalne posvetovalne skupine za spremljanje gibanja virusa SARS-CoV-2. Leta 2023 je prejel nagrado bob leta, ki jo podeljuje časnik Večer.
Gregor Memedovič, direktor skupine, Next media
Gregor je medijski specialist z bogatimi mednarodnimi izkušnjami tako na analitičnem, prodajnem, marketinškem in vodstvenem nivoju. V marketinškem okolju je začel delovati leta 2001 kot vodja analiz medijske agencije AB media. Nadaljeval kot vodja analiz pri Adria Media ter kasneje pri Brand Media (sedanja Pristop Media).
Leta 2006 je prevzel funkcijo direktorja marketinga in prodaje pri Radiu Center in postavil trdne temelje podjetja. Švedska korporacija MTG mu je ponudila vlogo direktorja prodaje ter kasneje direktorja televizije TV3. Po umiku televizije TV3 iz slovenskega trga je ustanovil medijsko hišo za prodajo televizijskih kabelskih kanalov imenovano Comedia (sedanja CAS media), ki še vedno odlično deluje in zastopa največje kabelske kanale Discovery, Entertainment, Animal Planet, Travel. Kmalu zatem je sprejel vabilo korporacije Fox International Channels ter prevzel funkcijo regionalnega direktorja za Balkan. Poleg vloge v Bolgariji, Sloveniji in Srbiji je vzpostavil celoten operativni sistem tudi na Hrvaškem.
Leta 2016 se je vrnil na Radio Center, tokrat kot direktor in v letu in pol revitaliziral celotno podjetje ter z nosilnima blagovnima znamkama Hitradio Center in Rock Radio ustanovil multimedijsko skupino Next Media.
V letu 2018 je postal medijski menedžer leta v Sloveniji.
Jure Tovrljan, kreativni direktor, Pristop
Jure Tovrljan je prišel na svet konec osemdesetih v popularni koroški porodnišnici blizu Velenja, kjer je odraščal v pestri družbi Cobaina, Paca, tamagočijev in Fresh princa.
Že od malih nog je rad risal in slikal, pot ga je v srednji šoli zanesla v dizajn. Inspirirala ga je taktika Ita Morabita, ki je na svojih kanalih objavljal fiktivne projekte in s tem prišel na mednarodni zemljevid industrijskih oblikovalcev.
Tako se je Jure že pred študijem grafičnih in interaktivnih komunikacij (poleg oblikovanja vabil za abrahama in plakatov za študentski klub) spogledoval z globalnimi znamkami in (pre)oblikovanjem podob obstoječih gigabrandov.
Svoje poglede je delil na takratni 3Delavnici in kasneje ostalih spletnih galerijah, ki so ga dostikrat izpostavile in omogočile prvi pravi posel. Za večja in manjša podjetja z vsega sveta je oblikoval podobe znamk in z njimi osvojil številne nagrade na področju znamčenja že pri zgodnjih dvajsetih.
Ob študiju se je zaposlil na oglaševalski agenciji in se kot mlad oblikovalec vedno bolj »vmešaval« tudi v delo tekstopiscev. Kot kreativni direktor je kasneje svojo strast do dizajna nadgradil s strategijo in ljubeznijo do besede, ki nastopi pred obliko.
Nekateri ga poznajo po ljubezni do karaok, drugi po koronskih logotipih, ki so zaokrožili svet.
Trenutno na Pristopu z ekipo soustvarja komunikacijske rešitve za naročnike na nacionalni in regionalni ravni. Verjame v preplet trdega dela in zabave.
Ko ni v pisarni, igra kitaro s tamalima, v delavnici prčka stvari iz lesa ali s familijo pobegne nekam, kjer so valovi.
Suženj FOMO. Spremenil bi samo to, da mu raste brada.
Izvedba in pogoji udeležbe
Dogodek bo potekal v živo za do 75 udeležencev. Ob prijavi velja pravilo »do zasedbe prostih mest«.
Dogodka se lahko udeležijo predstavniki članov, ki imajo plačano članarino SOZ za leto 2023 ter novi člani, pri katerih se rok za plačilo še ni iztekel, pod dodatnimi pogoji, ki izhajajo iz vrste članstva.
Korporativno članstvo: brezplačna udeležba neomejeno pod dodatnim pogojem do zasedbe prostih mest.
Podjetniško članstvo: brezplačna udeležba za enega predstavnika podjetja člana, ob dodatnem pogoju do zasedbe prostih mest.
Osebno članstvo: brezplačna udeležba ob dodatnem pogoju do zasedbe prostih mest.
Pridruženo članstvo: brezplačna udeležba na 2 dogodkih v letu 2023 po izboru člana ob dodatnem pogoju do zasedbe prostih mest.
Študentsko članstvo: brezplačna udeležba na 1 dogodku v letu 2023 po izboru člana ob dodatnem pogoju do zasedbe prostih mest.
Partner dogodka
Partner gostoljubja