SOZ Akademija
WEBINAR: Dr. Boris Horvat & Urška Saletinger RAZVOJ DIGITALNIH EKOSISTEMOV V PRAKSI Z nekaj teorije in veliko priložnosti tudi za komunikacijsko industrijo
Za člane SOZ:
Za nečlane SOZ:
O vsebini
Razvoj digitalnih ekosistemov v praksi.
Z nekaj teorije in veliko priložnosti tudi za komunikacijo.
Udeleženci bodo na primerih iz prakse spoznali osnovne koncepte in uporabljene prijeme gradnje digitalnih ekosistemov, konkretne tehnološke gradnike in prebojne tehnologije povezane z razvojem. Mednje uvrščamo: tehnologijo veriženja podatkovnih blokov, pametne pogodbe, digitalne platforme, analizo omrežij, neposredne povezave, kombinatorično optimizacijo, sisteme plačevanja ipd.. Dotaknili se bomo tudi omogočitvenih tehnologij, kot so umetna inteligenca, kibernetska varnost, velika podatkovja, internet stvari, zaznavanje (množic) idr..
Povzeto po Gartnerju*, so digitalni ekosistemi omrežja povezav med različnimi akterji (podjetji, ljudmi in stvarmi), ki jih omogoča digitalna platforma, podprta z inovativnimi poslovnimi modeli in prebojno tehnologijo.
Ti ekosistemi so nastali z digitalizacijo in združevanjem tradicionalnih verig vrednosti v t.i. omrežja vrednosti. Omogočajo neposredne dinamične povezave med raznolikimi agenti in entitetami v številnih industrijah iz različnih geografskih območji. V prihodnosti se bodo povezovali tudi z decentraliziranimi avtonomnimi organizacijami (DAO), ki bodo delovale neodvisno od ljudi in bodo podprte s pametnimi pogodbami. Tovrstni digitalni ekosistemi se nenehno razvijajo, tehnološko nadgrajujejo in povezujejo.
Rezultate neprestane inovacije vidimo v novih produktih in priložnostih, ki se odpirajo na vseh področjih gospodarstva - s tem tudi na področju komunikacije in marketinga. Abelium se pri razvoju platform ukvarja z gradnjo ekosistema in povečevanjem števila podprtih interakcij, ki ustvarjajo, zajemajo in prenašajo vrednost med zadovoljnimi akterji. Uporabljamo mehanizme kot so žetonizacija in nagrajevanje, pri katerih pogosto naletimo in tudi premagujemo regulatorne izzive.
V preprostem jeziku želimo približati kompleksnost novodobne tehnologije veriženja blokov in vseh ostalih zvenečih besed (“buzz-wordov”), ki se skrivajo za sicer preveč žargonskim jezikom tega področja, saj verjamemo, da bodoudeleženci opolnomočeni s tem vedenjem znali sami veliko lažje najti prostor zase (oz. blagovno znamko ali panogo) v tem krasnem novem svetu. Glede na napovedi bodo ta znanja/veščine že del zahtevanih znanj zaposlenih v 2020 (vir: “Najbolj zaželena veščina 2020: blockchain” in “Digitalne kompetence sodelavcev”). Zato ni več vprašanje odprtosti zanje, temveč konkretne osvojitve, razumevanja in s tem (dnevne) uporabe, kot je samoumevna uporaba Microsoftovih ali Googlovih orodij.
S pridobljenim znanjem se boste veliko lažje umestili v svetu razvoja prebojnih tehnologij in njihove uporabe za povečevanje lastne dodane vrednosti, ter hkrati znali presoditi tudi, kje je njihova uporaba dejansko smotrna.
Predstavili pa vam bomo tudi nekaj priložnosti za sodelovanje in kako postati del naših zgodb oziroma zgodb partnerjev preostalega t. i. “Slovenskega blockchain ekosistema”, ki po drugi strani močno potrebuje preostali svet kreativne industrije (agencije, medije, oglaševalce …), ki je primarno fokusiran na potrebe in skrb zagotavljanja popolne celostne izkušnje uporabnikov tovrstnih storitev.
O govorcih
Dr. Boris Horvat, direktor, Abelium R&D
Boris Horvat je serijski podjetnik, soustanovitelj in direktor visokotehnološkega podjetja Abelium ter soustanovitelj podjetja GoOpti. Ima 20 let izkušenj dela z vodilnimi raziskovalnimi in razvojnimi ekipami na področju poslovnega in tehnološkega razvoja, s poudarkom na digitalni preobrazbi uveljavljenih industrij in podjetij, ki jih omogočajo sodobne tehnologije. V zadnjih letih se skupaj z ekipo inovatorjev in aplikativnih matematikov osredotoča na digitalno transformacijo poslovnih modelov v disruptivne platforme, podprte z inteligentnimi informacijskimi rešitvami. Je prejemnik več nagrad za inovacije, član programskih odborov dveh SRIP-ov, nadzornik mednarodnega podjetja in raziskovalec na Univerzi na Primorskem.
S področjem veriženja blokov se je prvič srečal že leta 2013, od začetka leta 2017 pa skupaj s sodelavci razvija platformo ACE.Trade, ki je od poletja 2018 na voljo širši javnosti. Je svetovalec za digitalno preobrazbo za tri podvige s področja veriženja blokov, ki so bili uspešni pri svoji prvi prodaji žetona. Kar dodatno potrjuje tudi njegovo siceršnjo aktivno vpetost v projekte z industrije in s tem trga, nadgrajeno z raziskovalnim sodelovanjem pri več projektih povezanih s tehnologijami veriženja blokov in inovacijah, s čimer soustvarja primerno okolje, ki bo omogočilo rast te industrije in Slovenijo v svetu ohranilo med vodilnimi na tem področju.
Kot aktivni član nadzornega sveta društva Blockchain Think Tank Slovenije (BTT), stremi k nadaljnjemu povezovanju različnih deležnikov, ki se ukvarjajo z razvojem tehnoloških rešitev in poslovnih modelov, temelječih na veriženju blokov. Zaveza BTT-ja je namreč preseganje ozkih interesov posameznih skupin in aktivno vodenje dialoga med njimi, s ciljem vzpostaviti okolje, kjer bodo lahko deležniki sooblikovali industrijo na temeljih zaupanja, transparentnosti, odgovornosti, konkurenčnosti in inovativnosti.
Borisov pogled na tehnologijo blockchain danes in v prihodnje:
“Tehnologije porazdeljenih evidenc bodo ob sinergiji z razvojem drugih področij Industrije 4.0 korenito vplivale predvsem na poslovne modele in upravljanje platform. Uporabne so pri (decentraliziranem) povezovanju deležnikov (»peer«) pri sokreaciji vrednosti ter zajemu zaupanja in že disruptirajo celotne industrije. Prve aplikacije so v razvoju in zagonu, poleg protokolov in porazdeljene infrastrukture so meni najbolj zanimive platforme s t. i. »utility« žetoni, s katerim platforme nagrajujejo aktivno sodelovanje uporabnikov in jim omogočajo dostop do svojih storitev – ter z njimi povezane mikroekonomije. V naslednjih letih bo največji izziv - poleg vsem poznanih tehnoloških izzivov povezanih s skalabilnostjo, anonimnostjo, hitrostjo transakcij ter trajnostnimi vprašanji glede energije potrebne za vzdrževanje nekaterih consensus mehanizmov - povezani predvsem z regulacijo in iskanjem ustreznega razmerja med omogočanjem inovacij in regulacijo področja.”
Urška Saletinger, vodja korporativnih komunikacij, Abelium R&D
Urška kot vodja korporativnih komunikacij v razvojnoraziskovalnem podjetju Abelium, skupaj z ekipo vrhunskih raziskovalcev in inovatorjev z interdisciplinarnih področji, že skoraj dve leti, poleg projektnega vodenja, skrbi predvsem za strateški razvoj internih projektov podjetja. To vključuje tudi upravljanje odnosov s ključnimi javnostmi in deležniki podjetja, ki jih v visokotehnološkem podjetju, z 10-letno zagonsko energijo, ne primanjkuje.
S svojimi znanjem na področju tržnih komunikacij, digitalnega marketinga ter izkušenj projektnega in produktnega vodenja raznovrstnih projektov za tuje in lokalne naročnike v zadnjih desetih letih se z ekipo odlično dopolnjuje pri reševanju različnih kompleksnih problemov.
Urškini prvi stiki z marketingom izvirajo že z izborom študija na fakulteti FDV (Komunikologija, Trženje in tržno komuniciranje) in ob-študijskega dela na Slovenski oglaševalski zbornici. Po dobrih sedmih letih vodenja projektov v oglaševalski agenciji Luna TBWA in nato dveh letih vodenja projektov v agenciji za razvoj programske opreme Infinum, ji zdaj delo na Abeliumu omogoča tudi vpletenost v akademskih vodah (večina zaposlenih je še vedno aktivnih tudi kot mentorji in predavatelji na univerzah in fakultetah) in drugih strokovnih organizacijah (društva, zbornice, zveze, iniciative...), kar dodaja odličen vpogled v stanje na trgu.
Urška pravi: “Tukaj je verjetno tudi razlog, zakaj še vedno ostajam aktivna v različnih strokovnih iniciativah in združenjih slovenskega marketinškega ter podjetniškega ekosistema ter z veseljem prispevam s pisanjem strokovnih prispevkov za Marketing magazin. Tako skrbim tudi za lastno rast, potešitev radovednosti in ohranitev stika s stroko. V luči slednjega lahko izpostavim tudi sodelovanje z IAB Slovenija. Z Zoranom Savinom delava na uporabnosti podatkov in “pretvarjanja” le-teh v informacije, z dodano vrednostjo za marketinško branžo kot celoto.”
Urško najdete na:
Generalni partner SOZ Akademije 2020
Partner dogodka
Partner gostoljubja