meni

Okrogla miza / Kako svetovni medijski trendi odzvanjajo v Sloveniji?

Kdaj

četrtek, 28. september 2023

9:00 do 10:30

Kje

MAXI klub, Trg Republike 1, Ljubljana

Cena

Za člane SOZ:
Brezplačno

Za nečlane SOZ:
Udeležba ni mogoča

Rok za prijave je 20. september 2023

Povezava do spletnega obrazca

Dogodek smo zasnovali  v sodelovanju z:

O vsebini

Kako svetovni medijski trendi odzvanjajo v Sloveniji?

Ko govorimo o medijskih trendih, se radi oziramo po oglaševalsko razvitejših zahodnih trgih, predvsem po ZDA, za katere se zdi, da so na marsikaterem (medijskem) področju svetlobna leta pred nami, malim slovenskim trgom.

Toda, kot je na junijskem spletnem seminarju v organizaciji SOZ izpostavil Ian Whittaker, britanski svetovalec s področja medijev, marketinga ter digitalnega in tehnološkega razvoja, se evropske države, tudi Velika Britanija, na področju medijev in oglaševanja težko primerjajo z ZDA, pa ne zato, ker bi v čemer koli zaostajale, temveč zaradi preprostega dejstva, da so navade potrošnikov čez lužo drugačne kot pri nas, hitrost uvajanja vedno novih (medijskih) storitev pa narekujejo tudi vlagatelji v pričakovanju hitrih in znatnih donosov. Ti po začetnem navdušenju zdaj z zaskrbljenostjo gledajo na ponudnike pretočnih vsebin, kot so Netflix, Disney+, HBO in drugi, ki se zaradi drage lastne produkcije serij in filmov utapljajo v rdečih številkah. Obseg njihovih naročnikov se sicer še vedno povečuje, medtem pa jim oglaševalcev še ni uspelo prepričati v zadostni meri, tudi zato, ker še niso iznašli donosnih poslovnih modelov. Ti tehnološki velikani so tako še vedno v fazi testiranja, preizkušanja in učenja iz lastnih napak – vse to, kar je klasična, linearna televizija že zdavnaj prešla, zato niti ne preseneča, da ji oglaševalci pa tudi gledalci še vedno zaupajo, ne nazadnje zaradi visokih dosegov, ki jih težko zagotovi kateri koli drug medij. Po besedah Whittakerja je za evropske države, tudi Slovenijo, lastna, domača produkcija še vedno tista, ki pritegne največ gledalcev in s tem oglaševalcev. Čeprav dvomi, da se bodo lokalni ponudniki pretočnih vsebin na dolgi rok obdržali zaradi agresivnejših svetovnih velikanov, pa ti za zdaj še vedno uspevajo.

Med najbolj izrazitimi svetovnimi medijskimi trendi so sicer še povezljiva televizija, ki si utira svojo pot tudi na slovenski trg, lastni mediji trgovcev (ang. retail media), ki jih trgovci tržijo drugim oglaševalcem, ter rast digitalnega zunanjega oglaševanja (DOOH).

Ali omenjeni svetovni trendi že mešajo karte tudi na slovenskem trgu?

Bodo pretočni velikani izpodrinili lokalne ponudnike televizijskih vsebin?

Kaj oglaševalcem prinaša povezljiva televizija?

Se bo zaradi teh dogajanj spremenila tudi vloga medijskih agencij, od katerih njihovi naročniki pričakujejo vse bolj merljive in dokazljive rezultate medijskih akcij?

Ali že obstajajo zanesljive metrike, ki bi natančno pokazale, kam gre vsak evro medijskega proračuna?

Ali so direktorji marketinga zaradi »merljivosti skoraj vsega« še pod večjim pritiskom nenehnega dokazovanja, da so njihove oglaševalske naložbe upravičene?

Kako čim bolj učinkovito združevati vse porajajoče se komunikacijske kanale za doseganje oglaševalskih ciljev?

Ali so trgovski mediji konkurenca tradicionalnim, klasičnim medijem v borbi za oglaševalski denar ali pa bodo iz tega izšle nove oblike sodelovanja v oglaševalskem trikotniku?

Tem in še drugim perečim vprašanjem, s katerimi se zaradi dogajanj na svetovni ravni soočajo mediji, oglaševalci in medijske agencije, se bodo v pogovoru, ki ga bo usmerjala in povezovala Simona Kruhar Gaberšček, glavna in odgovorna urednica MM, posvetili sogovorniki: Valerija Prevolšek, direktorica Pristop Medie, Aleš Muhič, direktor trženja pri Pro Plusu, in Lovro Peterlin, glavni direktor za  & managing direktor v A1 Slovenija.

O govorcih

Valerija Prevolšek, direktorica, Pristop media 

Valerija vodi največje družbe za medijski zakup že več kot desetletje. Preden je prevzela vodenje Pristop Media je vodila družbo Media Pool, tekom svojega profesionalnega udejstvovanja pa skrbi za načrtovanje in razvoj medijskih strategij za najbolj uveljavljena domača in mednarodna podjetja. Posebno pozornost posveča spremljanju učinkov oglaševanja na vseh kontaktnih točkah in prilagajanju medijskih taktik s ciljem dosegati najboljše rezultate za naročnika. Velik pomen pripisuje strokovnosti in dolgoročni učinkovitosti. Valerija je 10 let predsedovala mednarodni strokovni konferenci o medijskih trendih SEMPL, ki je pod njenim okriljem zrasla v enega najbolj prepoznanih in kakovostnih regijskih dogodkov, med drugim pa jo odlikuje tudi dobro poznavanje in razumevanje sorodnih področjih tržno-komunikacijskega spleta.

Aleš Muhič, direktor trženja, Pro Plus

Aleš Muhič sodi med najbolj izkušene strokovnjake na področju medijev, oglaševanja, medijskih strategij in trendov. Področje medijev ga zaznamuje skozi vso njegovo profesionalno pot, ki jo je začel pred več kotdvajsetimi leti. Kot član vodstva in direktor trženja največje medijske hiše PRO PLUS z inovativnim, strateškim načrtovanjem postavlja medijskim tržnim pristopom visoke standarde, tako doma kot na tujem. Kot član upravnega odbora EGTA – European Group of Television Advertising, je aktivno sodeloval pri soustvarjanju sodobnih smernic na televizijskem področju in področju digitalne komunikacije, svoje znanje in izkušnje pa deli tudi v različnih odborih znotraj matične skupine CME.  Spremembam se hitro prilagaja, novosti pa spretno izkorišča pri povezovanju televizijskega in digitalnega sveta. Trženjske rešitve PRO PLUS so ravno zaradi dela njegove ekipe učinkovite in hkrati kreativne, največkrat pa na trgu televizijskega oglaševanja ustvarjajo trend. Pri vsem tem pa zelo dobro razume, da uspeh družbe PRO PLUS zagotovo pomeni tudi uspeh tistih, ki želijo učinkovito oglaševati. Zato s svojo ekipo trženjskih strokovnjakov  pomaga sooblikovati in uspešno povezati oglaševalsko-agencijski svet z mediji preko mnogih inovativnih projektov, kar se odraža tudi pri prejetih domačih in mednarodnih nagradah. Aleš Muhič je leta 2019 prejel naziv Medijski manager leta, za leto 2022 pa je bil nagrajen s priznanjem Oglaševalska osebnost.

 

Lovro Peterlin, managing direktor, A1 Slovenija

Lovro Peterlin se je A1 Slovenija pridružil leta 2017 kot glavni direktor prodaje in naročniškega sektorja, junija 2018 pa je prevzel še položaj managing direktorja. Pred prihodom na A1 Slovenija je bil od leta 2007 direktor podjetja Linea Directa, sestrskega podjetja Studia Moderna, ki se na 19 trgih vzhodne in srednje Evrope ukvarja s storitvijo klicnih centrov ter prodajo in upravljanjem popolnih nakupnih izkušenj za več kot 350 poslovnih partnerjev. Z mednarodnimi izkušnjami, večletno prakso s področja razvoja novih poslovnih priložnosti in neposrednega vodenja predvsem generacije Y svoje znanje deli tudi s številnimi podjetniki, svetoval je tudi mednarodnim podjetjem na področju prodaje, marketinga ter vzpostavitve in upravljanja učinkovitih prodajnih timov. Poleg tega ima izkušnje iz tujine, saj je kot strateški marketinški svetovalec deloval v Italiji in na Kitajskem, je nekdanji predsednik Sekcije mladih managerjev Slovenije ter mentor številnim mladim v okviru AmCham Slovenija. Kot eden redkih Evropejcev je član prestižne globalne žirije za izbor mednarodne nagrade s področja direktnega marketinga in prodaje ECHO Awards.
 

Simona Kruhar Gaberšček, glavna in odgovorna urednica MM

Simona Kruhar Gaberšček ima več kot dve desetletji izkušenj iz novinarstva, odnosov z javnostmi in tržnega komuniciranja. Svojo novinarsko kariero je začela v gospodarski redakciji časopisa Dnevnik, nato pa se je preizkusila še v odnosih z javnostmi in tržnem komuniciranju, najprej v Cankarjevi založbi in zatem na Mladinski knjigi, ter tako združila svoje največje strasti – pisanje besedil, urejanje publikacij in ljubezen do knjig. Ker pa je bil novinarski klic še malce glasnejši, se je leta 2008 pridružila ekipi podjetja Medijski partner, izdajatelja revije Marketing magazin, kjer je bila sprva novinarka, nato izvršna urednica revije, zadnjih pet let pa je njena glavna urednica.

Je članica upravnega odbora Društva za marketing Slovenije v mandatu 2023-2026, aktivna pa je tudi na področju odnosov z javnostmi in kot moderatorka razprav sodeluje na različnih marketinških in komunikacijskih dogodkih. Mednarodno združenje PRCA ji je lani podelilo posebno priznanje za njen prispevek na področju odnosov z javnostmi in komuniciranja v Sloveniji.

Iz marketinga je diplomirala na Ekonomski fakulteti v Ljubljani, magisterij znanosti, prav tako iz marketinga, pa je pridobila na mariborski Ekonomsko-poslovni fakulteti.

 

Izvedba in pogoji udeležbe

Dogodek bo potekal v živo za do 75 udeležencev. Ob prijavi velja pravilo »do zasedbe prostih mest«.

Dogodka se lahko udeležijo predstavniki članov, ki imajo plačano članarino SOZ za leto 2023 ter novi člani, pri katerih se rok za plačilo letne članarine še ni iztekel, pod dodatnimi pogoji, ki izhajajo iz vrste članstva.

Korporativno članstvo: brezplačna udeležba neomejeno pod dodatnim pogojem do zasedbe prostih mest.

Podjetniško članstvo: brezplačna udeležba za enega predstavnika podjetja člana, ob dodatnem pogoju do zasedbe prostih mest.

Osebno članstvo: brezplačna udeležba ob dodatnem pogoju do zasedbe prostih mest.

Pridruženo članstvo: brezplačna udeležba na 2 dogodkih v letu 2023 po izboru člana ob dodatnem pogoju do zasedbe prostih mest.

Študentsko članstvo: brezplačna udeležba na 1 dogodku v letu 2023 po izboru člana ob dodatnem pogoju do zasedbe prostih mest.

 

Partner dogodka

Partner gostoljubja