
EU ZAČELA POSVETOVANJE O AKTU O DIGITALNI POŠTENOSTI
Evropska komisija je začela dolgo pričakovano javno posvetovanje o predlaganem Aktu o digitalni poštenosti (Digital Fairness Act – DFA), ki bo trajalo do 9. oktobra. Predlog, ki naj bi bil sprejet v tretjem četrtletju leta 2026, si prizadeva posodobiti regulativo EU o varstvu potrošnikov, da bi obravnavala tudi prikrito oglaševanje, nepošteno personalizacijo oglasov in t. i. »temne vzorce«, kot jih je opredelila analiza ustreznosti digitalne pravičnosti za leto 2024 - Digital Fairness Fitness Check 2024.
Posvetovanje vabi deležnike, da podajo svoje mnenje o različnih možnih rešitvah, vključno z morebitnimi mehanizmi za vključitev/izključitev personaliziranega oglaševanja, prepovedjo ciljnega oglaševanja za mladoletnike in o omejitvah uporabe občutljivih podatkov za oglaševanje. Glede oglaševanja vplivnežev Komisija razmišlja o morebitnih omejitvah pri promoviranju izdelkov z visoko vsebnostjo maščob, soli in sladkorja, pa tudi o uvedbi novih pravil glede označevanja oglasov, vključno z večjo odgovornostjo blagovnih znamk in agencij.