meni

JANEZ RAKUŠČEK V ŽIRIJI CANNES LIONS

7
maj.
2025
Domov / 
Novice / 
JANEZ RAKUŠČEK V ŽIRIJI CANNES LIONS

Letošnjemu mednarodnemu festival kreativnosti Cannes Lions, ki bo potekal od 16. – 20. junija, se mu bo kot žirant in edini slovenski predstavnik pridružil Janez Rakušček, izvršni kreativni direktor Luna \TBWA.

Janez je v svoji karieri bil že član mnogih slovenskih in mednarodnih žirij ter predavatelj na oglaševalskih festivalih v Evropi in Aziji (SOF, Golden Drum, Kyiv International Festival, ADStars International Festival Busan, Južna Koreja, Ad Black Sea Batumi, Kaktus Beograd itd.), sedaj mu dodaja še kanske leve. 

Ob tem povabilu je dejal: »Biti povabljen v žirijo festivala Cannes Lions je priznanje, ki ga sprejemam z velikim veseljem in še večjo odgovornostjo. Gre za najvplivnejši in najbolj odmeven dogodek v svetu kreativne industrije, za bleščečo in glamurozno predstavo, ki nas poskuša vedno znova prepričati, da je s svetom oglaševanja vse v najlepšem redu. Za to poskrbijo tudi znani in slavni, ki se zvrstijo za govorniškimi pulti Festivalske palače, saj udeležence za nekaj bežnih trenutkov približajo svojemu ekskluzivnemu, zaprtemu svetu; sam se spominjam, kako sem se nekoč skoraj dotaknil Dennisa Hopperja, ki je hitel po prehodu proti odru. Letos organizatorji najavljajo Sereno Williams, Sira Martina Sorrella, Sira Johna Hegartyja, Marka Ritsona, Marca Pritcharda, Tora Myhrena in še nekaj imen, ki jih mora vsak kreativec, ki da kaj nase, prepoznati sredi noči. In vsi, ki bodo sedeli ali stali v dvorani, bodo poskušali ujeti vsaj delček zvezdnega prahu, za katerega se zdi, da ga slavni in uspešni nenehno trosijo naokoli.

Biti del odločanja o kanskih nagrajencih je seveda tudi čast in priznanje za Slovenijo. Na kanski zemljevid sodelujočih ali nagrajenih se ne vpišemo ravno pogosto, to si moramo priznati. A zavedati se moramo, da je že poštena prijava na festival Cannes Lions zapletena zadeva. Bil sem na dovolj sestankih kreativnih direktorjev mreže \TBWA, da vem, kako zahtevno se je potegovati za kanskega leva. Ne gre le za idejo in njeno izvedbo, temveč predvsem za njeno predstavitev, ki zahteva veliko resursov, tako človeških kot finančnih. Gre za projekt, v katerega mora biti vloženega veliko časa in denarja: večje agencije imajo posebno ekipo, ki se ukvarja samo s prijavami na festivale, natančnim prebiranjem festivalskih pravil (že če se poglobimo v kanske kategorije in podkategorije, odkrijemo kar nekaj zanimivih in presenetljivih možnosti), pa z analizo statističnih podatkov o tem, v katerih kategorijah je "najlaže" priti do nagrade in seveda izdelavo neštetih montažnih verzij predstavitvenega filma, ki si jih potem skupaj ogleduje globalni svet kreativnih direktorjev in se poskuša odločiti za tisto pravo, ki bo vžgala pri žiriji. Seveda pa ves trud in denar nista prav nobena garancija, da bo prijava nagrajena, sta pa prejkone nujni pogoj. 

Žiriranja se seveda zelo veselim. Vem, da bo dela veliko in ure dolge, vendar hkrati tudi vem, da bo vse skupaj navdihujoče, izpopolnjujoče in izjemno dragoceno.«


Iskrene čestitke!