
NOVA PRAVILA EU O POLITIČNEM OGLAŠEVANJU LAHKO OGROZIJO POLITIČNO RAZNOLIKOST
Evropsko združenje oglaševalskih agencij (EACA), ki združuje več kot 2500 agencij po vsej Evropi, opozarja, da nova evropska uredba o političnem oglaševanju resno ogroža politično komunikacijo v ključnem predvolilnem obdobju.
Ker EU še vedno ni zagotovila jasnih navodil za izvajanje uredbe, se številni mediji in agencije po državah članicah umikajo iz političnega oglaševanja. Posledica je zmanjšana dostopnost informacij, kar najbolj prizadene nove politične akterje, lokalne kampanje in mlade volivce.
V več državah, med drugim na Irskem, Nizozemskem, Češkem, Portugalskem, Latviji in Danskem, bodo kmalu volitve. Vendar že zdaj prihaja do konkretnih posledic: na Danskem so se velike digitalne platforme in Google Ad Manager umaknili iz političnih oglasov, zato volivci, zlasti mladi, ostajajo nedosegljivi. V Latviji pa lokalni mediji opuščajo politično oglaševanje zaradi previsokih zahtev in pomanjkanja alternativnih orodij.
Agencije se soočajo s pravno negotovostjo, EU pa še ni ponudila jasnih usmeritev. Takšno stanje je v nasprotju z načeli svobodne in odprte demokracije, ki jih sicer EU javno zagovarja. Onemogočanje političnega oglaševanja namreč pomeni omejevanje dostopa ljudi do informacij – kar spodkopava enega od temeljev demokracije.
EACA zato poziva Evropsko komisijo k takojšnjemu dialogu in prilagoditvam uredbe: zmanjšanju administrativnih bremen za lokalne medije in agencije, jasnejšim pravilom glede transparentnosti ter zagotovitvi enakih pogojev dostopa do oglaševalskih kanalov za vse politične akterje.
Za pomoč agencijam je EACA pripravila priročnik za politično oglaševanje, ki vsebuje praktične napotke in orodja za lažje usklajevanje z novo regulativo.