
Odgovor WFA na predlog Akta o digitalni pravičnosti poudarja pomen smernic in izvrševanja
Akt o digitalni pravičnosti (Digital Fairness Act – DFA), ki naj bi bil sprejet v četrtem četrtletju leta 2026, bo posodobil evropsko potrošniško regulacijo z namenom obravnave vprašanj, kot so prikrito oglaševanje, nepoštena personalizacija oglasov in temni vzorci (t. i. “dark patterns”). Ta vprašanja so bila izpostavljena v t. i. preverjanju ustreznosti digitalne poštenosti (Digital Fairness Fitness Check) iz oktobra 2024.
V svojem odzivu na posvetovanje o DFA Svetovna zveza oglaševalcev (WFA) poudarja, da je treba izboljšati smernice in izvrševanje obstoječih pravil, namesto da bi se uvajala nova pravila. Opozarja, da bi nova pravila lahko povzročila prekrivanje obveznosti in povečala pravno negotovost, hkrati pa povečala utrujenost zaradi nenehnega podajanja soglasij (t. i. »consent fatigue«). V primeru centraliziranih mehanizmov za podajanje soglasij bi to lahko še okrepilo prevlado velikih spletnih platform.
Kar zadeva marketing vplivnežev, WFA v odgovoru poziva k pripravi posebnih smernic Evropske komisije, ki bi pojasnile razmerje med potrošniško in medijsko zakonodajo na področju marketinga vplivnežev. Poleg tega poziva platforme, naj zagotovijo hitro odstranitev zavajajočega ali prikritega oglaševanja vplivnežev, ko so o tem obveščeni, skladno z njihovimi obveznostmi po Aktu o digitalnih storitvah (DSA).