
ODGOVORNO TRŽENJE ALKOHOLA KOT PRILOŽNOST ZA DRUŽBO IN BLAGOVNE ZNAMKE
Vodilne blagovne znamke piva, vina in žganih pijač dokazujejo, da lahko poslovna rast in pozitivni družbeni učinki sobivajo. Septembra so Združeni narodi sprejeli četrto Politično deklaracijo o nenalezljivih boleznih, ki opredeljuje nove zaveze vlad in zasebnega sektorja, med drugim tudi na področju škodljive uporabe alkohola.
Že danes številne blagovne znamke dokazujejo, da je lahko trženje močno orodje za spremembo vedenjskih vzorcev. Družba Heineken 10 % svojega medijskega proračuna namenja odgovornemu oglaševanju in s kampanjo »When You Drive, Never Drink« v sodelovanju s Formulo 1 spodbuja varno vožnjo. Po raziskavi Nielsen naj bi delež ljubiteljev Formule 1, ki se odločajo za pivo brez alkohola, narasel na 56 %, v nekaterih državah pa naj bi se vožnja pod vplivom alkohola zmanjšala za 25 %. Pernod Ricard je z blagovno znamko Malibu in olimpijcem Tomom Daleyjem izvedel kampanjo o nevarnostih pitja in plavanja, ki je naj bi dosegla 12 % večjo ozaveščenost in spodbudila 2,9 milijona ljudi, da prenehajo piti in plavati.
Te kampanje dokazujejo, da lahko blagovne znamke hkrati gradijo svoj ugled in prispevajo k zmanjšanju škodljivih učinkov pitja alkohola. Nobena blagovna znamka sama ne more spremeniti družbenih norm, zato je ključno sodelovanje celotne industrije. Mednarodno zavezništvo za odgovorno pitje (IARD) danes združuje več kot 100 deležnikov – od proizvajalcev alkohola, medijskih agencij, digitalnih platform (Google, Meta, TikTok) do trgovcev in gostinskih ponudnikov. Cilj je zmanjšanje škodljivih učinkov pitja alkohola in višji standardi njegovega trženja.
WFA pri tem izpostavlja, da prostovoljni standardi krepijo zaupanje potrošnikov in regulatorjev ter zagotavljajo trajnostni razvoj poslovanja. Nove pobude in sodelovanja, ki jih industrija že izvaja, kažejo, da lahko odgovorno trženje alkohola postane moč za pozitivne družbene spremembe – ob pravem pristopu, partnerstvih in kreativnosti.