meni

UI PRI NABAVI MARKETINŠKIH STORITEV

7
okt.
2025
Domov / 
Novice / 
UI PRI NABAVI MARKETINŠKIH STORITEV

UI povzroča spremembe v celotnem marketingu, od kreativnih vsebin do medijev, in tudi že v nabavnih ekipah v marketingu - področje, ki je doslej prejelo precej manj pozornosti.

Vloga nabave v marketingu se je v zadnjih letih močno razvila. Danes najbolj razvite ekipe delujejo kot pravi investicijski partnerji, ki nudijo strokovno znanje kolegom na številnih področjih, vključno z ocenjevanjem potenciala orodij UI.

Raziskava WFA je zajela 54 največjih svetovnih podjetij, katerih skupna poraba za marketing je 97 milijard dolarjev. Odgovori kažejo kako nabavne ekipe v marketingu vidijo vpliv tehnologije na svoje delo.

Ključne ugotovitve:

Za mnoge je to šele začetek: 81 % se jih opredeljuje kot začetniki ali taktični uporabniki UI, 16 % kot srednje izkušeni, le 4 % kot napredni. Cilji uporabe UI/GenAI so predvsem: avtomatizacija ali odprava nalog z nizko dodano vrednostjo, hitrejša analiza in nadgradnja zmogljivosti.

Upad optimizma: Delež tistih, ki so „zelo pozitivni“ glede vpliva GenAI na svojo vlogo, je padel na 23 % (dec 2024: 31 %). Razlog je lahko v tem, da je uvajanje v praksi zahtevna naloga (obvladovanje orodij je eno, njihova celostna integracija pa še zahtevnejši izziv). Drugi razlog je strah pred zamenjavo vlog – kar 32 % jih meni, da bi UI lahko nadomestila njihovo vlogo (dec 2024: 13 %)

Uporaba GenAI v praksi: Nihče ni poročal o zmanjšanju velikosti nabavnih ekip. 13 % jih ocenjuje, da je UI ekipam omogočila širitev storitev, 50 % pa, da se lahko osredotočajo na naloge z večjo dodano vrednostjo. 22 % koristi opaža že dlje časa, 32 % jih šele začenja opažati. 20 % vprašanih je že začelo spreminjati modele nagrajevanja, 61 % to načrtuje.

GenAI je na področju nabava v marketingu torej še vedno v zgodnji fazi. Spremembe so verjetne, a se uvajajo postopoma. Kje so najbolj učinkovita orodja UI bo pokazala prihodnost.