
NOVI RAZSODBI OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA
Oglaševalsko razsodišče je na majski seji odločalo o pritožbi zoper oglaševanje družbe Crono doo, ki se je predvajal na radijski postaji Radio Robin. Oglaševalec je v njem navajal: " Edino firmi Crono je mar za vas, medtem ko se drugim j... za vas". Presodilo je, da je pritožba zoper predmetno oglaševanje utemeljena , saj oglaševanje krši načelo dostojnosti iz 2.5. člena SOK, ker uporablja neprimerno in nepodobno (lahko bi rekli celo vulgarno) izrazoslovje, ki ga lahko iritira poslušalce njihovega oglasa. Poleg tega je oglaševanje tudi v neskladju z načelom dokazljivosti iz 5.1. člena SOK, saj trditve oglaševalca, da je samo njihova družba mar za potrošnike, medtem ko z njegovim konkurentom zanje ni mar, seveda ni mogoče dokazati konkurenčnosti, zato gre pri oglaševalčevi navedbi za pavšalno in neutemeljeno navedbo, ki omalovažuje njegove posledice. Oglaševanje pa je tudi v neskladju s 7.1. členom SOK, ki opredeljuje odgovornost do družbe in posameznikov, ker navedba oglaševalca, da se »drugim j… za vas« ni v skladu z zahtevami našega kulturnega okolja, saj je izrazito neobičajna in zato ni primerno uporabljena v oglaševanju, ki se predvaja na radijski postaji in tako doseže najširšo javnost.
Oglaševalsko razsodišče je na isti seji presojalo tudi o pritožbi zoper oglaševanje družbe Prolesk doo, ki se je predvajal na radijski postaji Rock Radio in v katerem oglaševalec navaja: »Umazana fasada je kot radodarna bejba. Fajn je, da ni tvoja.«. Ugotovilo je, da je tudi ta pritožba utemeljena, saj oglaševanje krši 2.5. Člen SOK, ker pri uporabi izraza »radodarna bejba« ne gre za dostojno označevanje osebe ženskega spola, kar lahko iritira poslušalce njihovega oglasa. Poleg tega je oglaševanje tudi v neskladju s 7.1. členom SOK, saj sporna navedba oglaševalca ni v skladu z zahtevami našega kulturnega okolja in zato ni primerno uporabljena v oglaševanju, ki se predvaja na radijski postaji in tako doseže najširšo javnost.