meni

Neutemeljeno
Pritožba na razsodbo oglaševalskega razsodišča št. 99 / 29.09.2004

29
sep.
2004
Domov / 
Pritožba na razsodbo oglaševalskega razsodišča št. 99 / 29.09.2004

Vlagatelj pritožbe Globtour d.o.o. se je v določenem roku pritožil na Razsodbo Oglaševalskega razsodišča št. 99 / 29. 09. 2004. Razsodbi OR oporeka, ker meni, da Ilirika Turizem v svojem odgovoru na pritožbo ni ovrgla utemeljitev Globtour-ja, da Ilirika s predmetnimi oglasi zavaja potrošnika. Globtour d.o.o. v nadaljevanju utemeljuje svojo pritožbo na razsodbo:

  1. Od nekaj deset tisoč turističnih aranžmajev, ki jih prodaja Ilirika Turizem, jih le 8 (odgovor na pritožbo Ilirike Turizma) sodi v kategorijo z najvišjim popustom. Aranžmajev s popustom pa je bilo »preko 100«, kar pa je še vedno manj kot 1%. Ali je to res razprodaja, če pogledamo skozi oči povprečnega potrošnika, ali pa gre za njegovo zavajanje, saj se praktično vsi aranžmaji v Iliriki Turizmu prodajajo po rednih cenah, aranžmaje s popustom je potrebno iskati z drobnogledom. Poleg tega interne tabele Ilirike niso merodajen dokaz, da je število aranžamjev z označenimi popusti odraz dejanskega stanja (po raziskavi Globtourja sta bila takšna aranžmaja le 2). Edini merodajen način dokazovanja prodaje z navedenimi popusti je bodisi posebna znižana ponudba organizatorja potovanj, ali pa prodan aranžma za konkretno stranko (prijavnica z imenom in podpisom stranke ter navedeno ceno aranžmaja).
  2. Čudi nas, da ima Ilirika mnenje TIRS-a za primer predmetnega oglaševanja. Globtour je prijavo poslal tudi na TIRS, ki je prosil za časovni odlog zaradi zapletenosti in kompleksnosti primera.
  3. Ilirika bi moralo pri oglaševanju (če ne bi želela zavajati) terminsko in krajevno omejiti ponudbo v »razprodaji« kot npr.: »40% popust za aranžmaje na Hrvaškem v terminu 15. – 22. 7.«, česar pa seveda ni storila. Ostale agencije na slovenskem trgu nismo oglaševale na ta način, pa ne zato, ker nam podoben pristop ne bi prišel na misel, ampak ker spoštujemo dobre poslovne običaje.
  4. Prepričani smo, da Ilirika s svojim načinom oglaševanja »Posezonska razprodaja počitnic« zavaja potrošnika in podobno kot Petrol v svojem TV oglasu z napovedovalcem vremena na kulisi vremenske napovedi zlorablja zaupanje potrošnikov in izkorišča njihove pomanjkljive izkušnje. Prepričani smo, da objava info telefona in naslova spletnih strani v oglasu, še ne pomeni, da lahko oglaševalec s siceršnjo vsebino oglasa zavaja potrošnika.
  5. »Last minute center« je res zaščitena blagovna znamka Ilirike Turizma, kar pa ne more biti razlog, da jo oglaševalec uporablja, poleg oznake »Ilirika«, za označevanje svojih poslovalnic. V kolikor želi Ilirika uporabljati predmetno oznako, naj bodisi izbere določene poslovalnice, kjer bo možno dobiti pretežno »last minute« ponudbo, ali pa naj te oznake ne uporablja.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je pritožbo na razsodbo št. 99 / 29.09.2004 obravnavalo 10. januarja 2005 in sprejelo razsodbo:

Pritožba na razsodbo št. 99 / 29.09.2004 ni utemeljena.

Pritožnik v pritožbi navedel novih dejstev oziroma okoliščin, ki ne bi bile znane že v postopku predhodnega odločanja.

Oglaševalsko razsodišče

Gordana Petek Ivandič l.r.
predsednica OR