meni

Neutemeljeno
Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 135/19. 10. 2006

19
okt.
2006
Domov / 
Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 135/19. 10. 2006

POVZETEK PRITOŽBE  

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo Slovenske fundacije za trajnostni razvoj Umanotera, glede oglaševalske akcije "Pravico imate do svojega sedeža", s katero oglaševalec General Motors Southeast Europe oglašuje osebna vozila blagovne znamke Chevrolet. Tiskani oglas predmetne oglaševalske akcije je bil med drugim objavljen v Delovi prilogi Vikend, 15. septembra 2006.
Vlagatelj pritožbe ocenjuje, da predmetna oglaševalska akcija krši določila 6., 8. in 13. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK), z naslednjo obrazložitvijo:

  1. Kršitev 6. člena SOK: Predmetno oglasno sporočilo ni v skladu z uveljavljenimi vrednotami in zahtevami kulturnega okolja in je žaljivo do ljudi, ki uporabljajo javna prevozna sredstva.
  2. Kršitev 8. člena SOK: Predmetno oglasno sporočilo je neetično in zavajajoče, saj nagovarja širšo javnost k delovanju v nasprotju z načeli trajnostnega razvoja in ekološke osveščenosti. Neposredno spodbuja uporabnike, da opustijo družbeno odgovorno vedenje (vožnja z javnimi prevoznimi sredstvi) in jo zamenjajo z družbeno manj sprejemljivim vedenjem (nakup in vožnja osebnega avtomobila). Prav prekomerna uporaba osebnih avtomobilov je vzrok velikih emisij toplogrednih plinov (ozon, dušikovi oksidi, prašni delci) ter hrupa, kar prispeva k zmanjšani kakovosti urbanega okolja ter slabo vpliva na zdravje prebivalcev.
  3. Kršitev 13. člena SOK: Predmetno oglasno sporočilo razvrednoti sporočila iz akcije Tedna mobilnosti in Dneva brez avtomobila (Ministrstvo za okolje in prostor in številne občine ter nevladne organizacije) ter akcije EU proti podnebnim spremembam, ki so potekale prav v času predmetne oglaševalske akcije. Sporočilo kampanje za blagovno znamko Chevrolet žali in zaničuje vrednote varstva okolja in trajnostnega razvoja, ko uporabnikom predlaga okrepitev za naše okolje pogubnih navad. Norčuje se iz tistih uporabnikov, ki redno uporabljajo javni prevoz in se odgovorno obnašajo do svojega okolja.
  4. Zahtevamo, da se kampanja za blagovno znamko Chevrolet nemudoma preneha oglaševati.

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA

General Motors Southeast Europe (GM) v svojem odgovoru na pritožbo, le-to zavrača kot v celoti neutemeljeno z naslednjo obrazložitvijo:

  1. Celotna oglaševalska akcija je bila zasnovana z namenom komuniciranja pozitivnih lastnosti vozil, ki jih proizvajamo in distribuiramo, s poudarkom na lahkotnem in humornem komunikacijskem tonu oz. oglaševanju. Naš namen ni bil neetično in zavajajoče oglaševanje, temveč promocija našega izdelka, ki bi privabila nasmeh na usta gledalcev.
  2. GM posveča veliko pozornosti varovanju okolja ter neprestano išče in uporablja nove tehnologije z namenom zaščite okolja. GM je eden izmed pionirjev s področja razvoja novih tehnologij, s pomočjo katerih nam je uspelo zmanjšati emisije, ki povzročajo smog, za 95% in izboljšati učinkovitost goriva. Poleg tega vsi Chevroletovi avtomobili ustrezajo Euro IV standardu o emisiji izpušnih plinov. Zaradi zadnjih izboljšav se GM lahko pohvali z največjim voznim parkom US Postal Service-a z nulto vrednostjo emisije CO2. Prepričani smo, da kot korporativni državljani skrbimo za globalno okolje in podpiramo vsako tovrstno pobudo v vseh državah; tudi v Sloveniji.
  3. Oglaševalska akcija ne poteka več.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

Člen 6: oblika predstavitve - Oglasna sporočila morajo biti estetska in v skladu z zahtevami kulturnega okolja. Ne smejo iritirati porabnikov z napadalnostjo in neokusnimi prijemi, prizori, izrazi itd., ne glede na to, prek katerega sredstva se prenašajo.

Člen 8: odogovornost do družbe in porabnikov

  • Oglasna sporočila ne smejo brez upravičenega razloga izkoriščati poziva k strahu.
  • Oglasna sporočila ne smejo omalovaževati zgodovinskih spomenikov in manifestacij.
  • Oglasna sporočila ne smejo uporabljati motivov kajenja, nasilja nad ljudmi, živalmi in rastlinami, pijančevanja, kraje, hazarda, uživanja mamil, nesocialnega vedenja, zdravju škodljivih in nehigieničnih navad na način, da te pojave spodbujajo oziroma neposredno ali posredno odobravajo.

Člen 13: omalovaževanje - V sporočilih ni dovoljeno nepošteno in neobjektivno napadati ali razvrednotiti drugih izdelkov oz. blagovnih znamk, oglaševalcev, njihovih sporočil.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 19. oktobra 2006 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

Obrazložitev:

Na podlagi zbranih informacij in ogleda oglasov v okviru predmetne oglaševalske akcije Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da le ti ne kršijo določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa.

Oglaševalsko razsodišče vrednote, kot jih navaja pritožnik, sprejema in se strinja z njimi, pa vendar je mnenja, da je vzročna zveza in povezanost med predmetnimi oglasi in stopnjo ogroženosti navedenih vrednot, preveč oddaljena in presplošna, da bi lahko govorili o kršitvi določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa.

Oglaševalsko razsodišče
Marko Vrtovec l.r.
Podpredsednik OR