meni

Neutemeljeno
Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 138/10. 01. 2007

10
jan.
2007
Domov / 
Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 138/10. 01. 2007

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo Območne obrtne zbornice Maribor, Sekcija avto serviserjev, glede oglaševalskih zloženk s katerimi oglaševalec Porsche Slovenija d.o.o. iz Ljubljane oglašuje storitev v njihovih pooblaščenih servisnih delavnicah za vozila VW, Seat in Škoda. Predmetne zloženke so bile oktobra 2006 priložene nekaterim izdajam dnevno informativnega tiska in različnim revijam. Pooblaščeni serviserji so jih tudi razdeljevali svojim strankam.

Vlagatelj pritožbe ocenjuje, da predmetne oglaševalske zloženke kršijo določila Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK), z naslednjo obrazložitvijo:

  1. Vsebina predmetnih zloženk je žaljiva in podcenjujoča do vseh nevezanih avtoservisnih delavnic oz. do večine vseh ostalih 4310 članov republiške sekcije avtoserviserjev pri Obrtni zbornici Slovenije. Nevezane servisne delavnice imenuje "Volkodlaki", "Drakule" in "Pirati" ter ob tem še dodatno oporeka njihovi strokovnosti in zanesljivosti pri opravljanju servisnih storitev. Predmetne zloženke neposredno pozivajo javnost, naj se pri servisiranju vozil blagovnih znamk VW, SEAT in Škoda izogibajo storitvam nepooblaščenih servisnih delavnic.
  2. Podjetje Porsche Slovenija je vlagateljem pritožbe z zlonamerno ter protizakonito javno predstavitvijo nevezanih delavnic povzročilo neizmerno škodo in okrnilo njihovo javnomnenjsko podobo, kar se bo zelo težko popravilo.
  3. Vlagatelj pritožbe poudarja, da Uredba EU o skupnih izjemah (1400/2002) garancijske pogoje razlaga bistveno drugače kot pa jih Porsche Slovenija v predmetnih zloženkah razlaga svojim strankam. Vsak nevezan serviser z izdanim računom garantira za dobro opravljeno delo in daje z zakonom določeno garancijo.

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA IN AGENCIJE

Podjetje Porsche Slovenija in oglaševalske agencija Pristop, v kateri so predmetne zloženke zasnovali, v odgovoru na pritožbo, le-to zavračata kot v celoti neutemeljeno z naslednjo obrazložitvijo:

  1. V predmetnih zloženkah smo obrazložili, da se tovarne VW, Škoda in Seat v okviru stalnega nadzora, zaradi možnosti okvar na posameznih sklopih vozila, lahko odločijo za tehnične izboljšave. O takšnih "tovarniških akcijah" so obveščeni le pooblaščeni serviserji. Običajno se te akcije opravijo na rednih servisnih pregledih in so za stranke brezplačne.
  2. S predmetnimi zloženkami pozivamo vse nepooblaščene servise, da sprejmejo moralno odgovornost do svojih strank in jih vsaj enkrat letno pošljejo na pooblaščeni servis, da se preveri, ali je na avtomobilu potrebno opraviti kakšno akcijo.
  3. Med drugimi razlogi, ki opravičujejo nujnost našega oglaševanja so "originalni deli", ki jih tovarne zavrnejo zaradi slabe kakovosti, a se vgrajujejo na nepooblaščenih servisih.
  4. Pred začetkom oglaševalske akcije je Oglaševalsko razsodišče s strani agencije Pristop prejelo prošnjo za mnenje pred objavo tiskanih oglasov, na osnovi katerih smo kasneje razvili predmetne zloženke. Oglaševalsko razsodišče je podalo pozitivno mnenje (mnenje št. 213/07.06.2006), da so oglasi skladni z določili SOK. Predmetne zloženke so posnetek tiskanih oglasov, ki jih je pred objavo presojalo Oglaševalsko razsodišče. Pri oglaševalskih elementih je prišlo do manjših sprememb, vendar so krovne vizualije in osnovno sporočilo ostali enaki.
  5. Ostalo besedilo predmetnih zloženk je namenjeno izključno promociji uradnih servisov in nikjer ne omenja nepooblaščenih serviserjev.
  6. Predlagamo, da Oglaševalsko razsodišče pritožbo zavrne kot neutemeljeno, skladno z mnenjem, ki ga je že podalo.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 10. januarja 2007 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

Obrazložitev:

Na podlagi zbranih informacij in ogleda predmetnih oglaševalskih sporočil – promocijskih zgibank Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da le ti ne kršijo določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Iz kreativnih rešitev na naslovnicah je jasno razvidno, da gre za parabolo in očitno pretiravanje, kot ju opredeljuje zadnji odstavek 5. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa, nikakor pa ne za dejstvo, ki ga je treba sprejeti kot takega.

Oglaševalsko razsodišče
Gordana Petek Ivandič
Predsednica OR