meni

Utemeljeno
Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 152 / 12.06.2008

12
jun.
2008
Domov / 
Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 152 / 12.06.2008

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo družbe Engrotuš podjetje za trgovino d.d. iz Celja, ki se nanaša na letak "500 najnižjih cen!" oglaševalca Spar Slovenija d.o.o., ki so jo konec aprila distribuirali potrošnikom in razdeljevali na svojih prodajnih mestih. V predmetnem letaku je Spar Slovenija oglaševal cene 500 izdelkov v Sparovih trgovinah, ki jih je primerjal s cenami pri treh konkurenčnih trgovcih: Mercatorju, Tušu in Leclercu. Engrotuš ocenjuje, da je Spar s predmetnim letakom zavajal potrošnike in na ta način kršil določila Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Vlagatelj pritožbe je pritožbo utemeljil:

  1. Svoje najnižje cene je Spar utemeljeval s primerjalnim oglaševanjem 500 artiklov, v primerjalni vzorec je med drugim vzel tudi Engrotuševo paleto ponudbe.Pri večjem številu artiklov v ponudbi je objavil primerjave, čeprav v Engrotuševi ponudbi tovrstnih artiklov bodisi ni, bodisi ne obstajajo pod na letakom navedenem imenu.
  2. Spar si je na ta način umetno ustvaril primerjalno lestvico tako, da je s primerjavo tudi z neobstoječimi artikli, nabral 500 izdelkov, za katere trdi, da so v Sparovi ponudbi najcenejši.
  3. Na ta način je bistveno prekoračil običaje dobre poslovne prakse na tem področju ter zavajajoče je informiral potrošnika. Vzpostavil je nelojalno konkurenčnost okolja na način, ki neupravičeno in neutemeljeno diskreditira druge ponudnike na trgu s ciljem, da bi pridobil neupravičene materialne koristi in konkurenčne prednosti.

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA

Oglaševalec Spar Slovenija d.o.o. v svojem odgovoru na pritožbo le-to zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo:

  1. Cilj oglaševanja je bil povedati potrošnikom, da imamo v svoji ponudbi 500 izdelkov z najnižji ceno. Cenovno primerjavo smo naredili z enakimi izdelki znanih znamk in izdelki trgovinskih znamk. Oba načina primerjave sta usklajeni praksi v javnih medijih in tudi pri drugih trgovcih.
  2. Edina pomanjkljivost oziroma nenamerna napaka se je zgodila pri zadnji korekturi letaka, kjer je izpadlo besedilo pri obvestilih na zadnji strani letaka: "Izdelki trgovske znamke Spar (TZ Spar) so primerjani s primerljivimi izdelki trgovinskih znamk konkurentov (sorodnimi izdelki z enako težo oz. količino), oz. z najcenejšimi v njihovi ponudbi."
  3. Letak je bil distribuiran v četrtek, 24.4.2008 in takoj naslednji dan smo potrošnike in širšo javnost obvestili ( na spletni strani www.spar.si in na prodajnih mestih), da so v primerih primerjave izdelkov BZ Spar bili primerjani izdelki konkurenčnih trgovinskih blagovnih znamk.
  4. Navedena napaka pa oglaševanja ne postavlja na pavšlane obtožbe, da neupravičeno in neutemeljeno diskreditiramo druge ponudnike na trgu, pri čemer je pritožnik sam s primerjalnim oglaševanjem "daleč najcenejše košarice" v februarju in marcu grobo zavajal in mu je bila izrečena prepovedna odločba inšpekcijskega organa.
  5. Dejstvo ostaja, da je bil popis 500 najcenejših izdelkov korektno izdelan in primerjava izkazuje realno stanje na trgu.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

Člen 4 - POŠTENOST

Oglaševanje ne sme biti oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo.

Člen 5 - RESNIČNOST

Opisi, trditve in primerjave tehnične narave, ki so objavljeni v oglasnih sporočilih, morajo biti dokazljivi. Oglaševalci in oglaševalske agencije morajo v primeru neobičajnih trditev, ki niso splošno znane, na zahtevo medija pred objavo pisno prevzeti odgovornost za resničnost navedb.

Sporočila ne smejo vsebovati trditev ali vizualnih predstav, ki neposredno ali posredno zavajajo potrošnika o namenu izdelka ali o oglaševalcu samem in s tem lahko na nelojalen način škodujejo drugim izdelovalcem oziroma oglaševalcem.

Neresnice ali pretiravanja, katerih namen je zabavati ali zbujati pozornost, so dovoljeni le, če je jasno, da gre za humor, parabolo ali očitno pretiravanje, ne pa za dejstvo, ki ga je treba sprejeti kot takega.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 12. junija 2008 in sprejelo razsodbo

Pritožba je utemeljena.

Oglaševalsko razsodišče javno poziva oglaševalca Spar Slovenija k popravku oglasa v delu, ki ni skladen s Slovenskim oglaševalskim kodeksom oziroma k umiku predmetnega letaka.

Obrazložitev:

Na podlagi posredovanih informacij in ogleda predmetnega letaka je Oglaševalsko razsodišče presodilo, da je pritožba utemeljena v delu, ki se nanaša na odsotnost za potrošnika pomembne informacije ťIzdelki trgovske znamke Spar (TZ Spar) so primerjani s primerljivimi izdelki trgovinskih znamk konkurentov (sorodnimi izdelki z enako težo oz. količino), oz. z najcenejšimi v njihovi ponudbi.Ť. Zato je predmetni letak zasnovan na način, s katerim lahko zavede potrošnika in kot tak ni skladen z določili 4. in 5. člena SOK.

Oglaševalsko razsodišče
prof.dr. Maja Makovec Brenčič, podpredsednica, l.r.