meni

Utemeljeno
Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 180 / 9.12.2009 ter 6.1. in 13.1.2010

13
jan.
2010
Domov / 
Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 180 / 9.12.2009 ter 6.1. in 13.1.2010

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnice, ki se nanaša na oglas na spletnem mestu podjetja Eventim SI d.o.o. za predstavo »Muzikal Broadway«, ki je bila uprizorjena 8.11.2009 v Cankarjevem domu, v organizaciji Zavoda Nostalgija iz Ljubljane. Vlagateljica pritožbe ocenjuje, da je predmetni oglas nepošten, saj je množično zavedel in ogoljufal potrošnike z neresničnimi navedbami. Vlagateljica pritožbe je pritožbo utemeljila, kot sledi.

  1. Predmetni oglas navaja neresnične in napihnjene navedbe:
    • Velika imena – ki jih ni bilo zaslediti, čeprav bi velika imena morala biti znana najširši množici.
    • Orkester in petje v živo – orkestra ni bilo, petja v živo pa v pretežnem delu tudi ne.
    • Bogata scenografija in kostumografija, odlični pevski, plesni, scenski in koreografski vložki, vrhunska scenografija – petje ni bilo v živo, kostumografija in scenografija sta bili čisto povprečni, o odličnosti izvedbe mladih plesalcev pa govorijo tudi mnoge kritike laikov in poznavalcev, ki so predstavo označili kot amatersko. Tako množično nezadovoljstvo različnih javnosti ne more biti naključno.
    • Predstava, ki bo trajala dobri dve uri z odmorom – predstava je z odmorom vred trajala manj kot dve uri.
  2. Če bi mi bila dejstva glede resničnosti navedb v predmetnem oglasu znana, se za nakup tako drage vstopnice gotovo ne bi odločila, ker taka izvedba s toliko obljubljenimi neresnicami gotovo ne opravičuje tako visokega zneska.

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA

Oglaševalec Zavod Nostalgija, v njegovem imenu odvetnica Tajka Golob, v svojem odgovoru na pritožbo le-to v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo kot sledi:

  1. Predstava »Muzikal Broadway« je avtorsko delo vrhunske slovenske avtorice Mojce Horvat, ki je bila s strani svetovne plesne zveze proglašena tudi za koreografinjo leta, kar je Mojca Horvat zavestno in s ponosom izpostavila v vseh medijih, ves čas oglaševanja predstave Broadway in prodaje kart. Takšne informacije so morali kupci dobiti tudi od prodajalcev vstopnic, Eventim in Cankarjev dom.
  2. Očitek, da je bila oglaševana in kupcem ponujena tuja predstava oziroma predstava tujega avtorja, ni upravičen. Predstava je bila izvedena v celotnem obsegu in kvaliteti, kakor je bila, v besedi ali sliki, jasno in pošteno predmet oglaševanja. Postavitev te predstave na odru Cankarjevega doma je bila izvršena na podlagi dogovora z odgovornimi osebami Cankarjevega doma, ki so bile s predstavo v celoti seznanjene.
  3. Cene vstopnic niso bile določene arbitrarno s strani organizatorja Zavoda Nostalgija, temveč so bile oblikovane po posvetu s predstavniki Cankarjevega doma, glede na njihove izkušnje in ustaljeni način dela. Tako je bila določena cena v treh kategorijah, in sicer po 30, 35, 45 EUR. Tako določene cene so poštene tržne cene in upoštevajo, da gre v celoti za zasebni avtorski projekt, ki se v ničemer finančno ni pokrival iz proračuna države, lokalne skupnosti ali kakšnega drugega javnega vira. V tujini se cene za ogled muzikalov gibljejo od 150 USD v ZDA, v Evropi pa okoli 70 EUR in tudi višje.
  4. Šele po javni oznanitvi osebnega mnenja o predstavi s strani odgovornih oseb Cankarjevega doma, ki so ga objavili na svoji spletni strani, je organizator predstave prejel nekaj pisem, v katerih kupci zahtevajo (delno) vračilo kupnine. Vsak zahtevek posebej so obravnavali in kupcem v roku tudi pisno odgovorili.
  5. Razumeti je treba, da subjektivne ocene nekaterih kupcev o kvaliteti predstave in njenih posameznih sestavinah ter subjektivno drugačna pričakovanja nekaterih, ne morejo spremeniti objektivno dobre in korektno ponujene ter izvedene predstave, ponudbo za ogled katere so z nakupom sprejeli in si jo tudi ogledali.
  6. Odgovoru na pritožbo so bile priložene kopije oglaševanje muzikala Broadway.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

Člen 4 RESNIČNOST
4.1.
Oglaševanje mora biti zavezano resnici. Ne sme vsebovati trditev ali zvočnih in vizualnih predstav, ki zavajajo ali bi lahko zavedle potrošnika z neresničnostjo, dvoumnostjo, s pretiravanjem, z zavajajočo opustitvijo ipd.. Zlasti to velja, kadar se nanaša na namen in uporabnost izdelka, njegovo sestavo, geografsko poreklo in druge za potrošnika bistvene informacije.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 9. decembra 2009 ter 6. in 13. januarja 2010 in sprejelo razsodbo

Pritožba je utemeljena.

Oglaševalsko razsodišče oglaševalca javno poziva, da takoj preneha z objavljanjem predmetnega oglaševanja.

O b r a z l o ž i t e v:
Na podlagi posredovanih informacij pritožnice in oglaševalca ter ogleda predmetnega oglaševanja Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da le-to krši določila 4.1. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Oglaševanje, ki je predmet pritožbe, je zasnovano na način, da je izpuščena bistvena informacija o izvajalcih oglaševane predstave. Oglaševalsko razsodišče je presodilo, da gre v obravnavanem primeru za zavajajočo opustitev, ki bi lahko zavedla potrošnika, da bi sprejel ekonomsko odločitev, ki je sicer ne bi sprejel.

Oglaševalsko razsodišče
Cene Grčar, predsednik l.r.