meni

Neutemeljeno
Razsodba oglaševalskega razsodišča št.187 / 12. 2. in 12.3. 2010

12
mar.
2010
Domov / 
Razsodba oglaševalskega razsodišča št.187 / 12. 2. in 12.3. 2010

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika, ki se nanaša na oglaševalsko akcijo "Mega Siol TV. Konzola Nintendo wii samo 49 EUR." oglaševalca Telekom Slovenije d.d. iz Ljubljane, ki je potekala na televiziji (POP TV, Kanal A, RTV Slovenija) v tiskanih medijih (Žurnal24) in na spletni strani www.siol.net. Pritožnik ocenjuje, da je bila akcija zavajajoča. Pritožbo je vlagatelj utemeljil, kot sledi.

  1. Oglaševalec je podal obrazložitev, da se pogoji nakupa o navedeni ceni pokažejo ob "kliku" na pasico, vendar na samem oglasu ni bilo navedbe da je potrebno "klikniti" na oglas. Prav tako na oglasih v ostalih medijih ni bilo nobene zvezdice(*), ki bi opozarjala na dodatne pogoje nakupa.
  2. Smatram, da je oglasna kampanja, zaradi zgoraj navedenih razlogov sporna, saj iz oglasa razbereš samo, da lahko pri ponudniku Telekom Slovenije, kupiš "igralno konzolo Wii" za znesek ki je naveden, torej za 49 EUR, brez kakršnih koli vezav in aneksov ter doplačil. Prav tako ni navedeno, da je ponudba omejena na naročnike Telekoma Slovenije.
  3. Potrošnikom ni potrebno vedeti, da je Telekom Slovenije tudi trgovec, prav tako jim ni treba vedeti, da imajo za vsakega kupca drugačne pogoje, kar je prav tako sporno, sploh če je vezano na oglas v katerem to ni navedeno. Telekom Slovenije je na oglasih, ki so predmet pritožbe, jasno in nesporno ponujajo izdelek po ceni 49 EUR z jasno navedeno in prečrtano ceno 199 EUR in navedbo "MEGA UGODNO", iz česar je moč sklepati, da je zadeva ugodna na tržišču.

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA

Oglaševalec Telekom Slovenije v svojem odgovoru na pritožbo le-to v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.

  1. Pogoji prodajne akcije so navedeni posameznemu mediju primerno.
  2. V TV oglasih se ob prikazu igralne konzole Nintendo Wii izpiše besedilo. "Ponudba velja za nove naročnike SIOL. Več informacij na www.siol.net."
  3. V tiskanem oglasu so ob prikazu Nintenda Wii tri zvezdice, ki vodijo v opombo: "Ponudba velja od 16.11.2009 do 31.12.2009 ob sklenitvi novega naročniškega razmerja na SIOL internet ali paket, ki vsebuje SIOL internet ter ob vezavi 24 mesecev. Ponudba ne velja ob nadgradnji ali spremembi obstoječega naročniškega razmerja na storitve SIOL. Izdelek bodo naročniki prejeli po pošti na dom, Količine so omejene."
  4. Spletna pasica pa vključuje samo grafične elemente in nima opombe. S klikom nanjo se pride direktno na ponudbeno stran, kjer so navedeni vsi akcijski pogoji. Narava spletnega medija je prav interaktivnost. Spletne pasice niso statične, temveč predstavljajo za potencialnega naročnika pot do več informacij o oglaševani ponudbi – v konkretnem primeru je zadostoval en sam klik. Velikost spletnih pasic tudi ne dopušča navedbe vseh pogojev ponudbe, ki pa so bili eksplicitno zapisani na akcijski spletni strani.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 12. februarja in 12. marca 2010 in sprejelo razsodbo

Pritožba ni utemeljena.

O b r a z l o ž i t e v:
Na podlagi posredovanih informacij pritožnika in oglaševalca ter ogleda oglaševanja (TV oglas, tiskani oglas, spletna pasica "Mega Siol TV. Nintendo Wii."), ki je bilo predmet presoje, Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da so oglasi v okviru oglaševalske akcije "Mega Siol TV. Nintendo Wii." skladni z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Tako na tiskanem kot v TV oglasu je oglaševalec navedel, da je ponudba omejena na nove naročnike SiOL in potrošnike napotil na dodaten vir informacij o pogojih nakupa. Na spletni pasici navedbe ni, a je to skladno z naravo spleta kot medija in spletne pasice kot oblike oglaševanja, vse dodatne potrebne informacije in pogoji pa so bili potrošniku lahko dostopni s klikom na spletno pasico.

Oglaševalsko razsodišče
prof.dr. Maja Makovec Brenčič, podpredsednica
Cene Grčar l.r., predsednik