meni

Utemeljeno
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 193 / 30. 6. 2010

30
jun.
2010
Domov / 
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 193 / 30. 6. 2010

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnice, ki se nanaša na veliki obcestni plakat, ki oglašuje hrano za živali »Almo nature«. Plakat je bil nameščen 10.6.2010 na panoju pred podružnično šolo osnovne šole Dobravlje v Črničah, na fasadi stanovanjske hiše, ki meji na šolsko dvorišče. To osnovno šolo obiskujejo otroci stari od 6 do 10 let. Pritožnica ocenjuje, da predmetni plakat krši določila 2. in 7. člena SOK, kar utemeljuje:

  1. Predmetni plakat krši določbe 7. člena SOK, saj je skrajno neprimeren, prestopa meje dobrega okusa, iritira potrošnike in ni skladen z zahtevami kulturnega okolja. Predmetni plakat prikazuje gola človeška telesa, obrazi pa so skriti za maskami mačk in psov in posredujejo sporno sporočilo ter žalijo dostojanstvo človeka. Sporoča na glavo postavljene vrednote našega kulturnega okolja.
  2. Hkrati oglas zavaja: oglašuje hrano za živali, zato krši tudi 2. člen SOK, saj goli ljudje nimajo nikakršne smiselne povezave z izdelkom, človek pa je prikazan na žaljiv in podcenjujoč način.

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA

Naročnik oglaševanja Media publikum kljub pisnemu pozivu odgovora na pritožbo Oglaševalskemu razsodišču ni podal.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

Člen 2 DOSTOJNOST

2.1.
Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi žalilo javnost v smislu splošno prevladujočih pravil o dostojnosti in bi tako povzročilo globoko ali množično prizadetost. Kot splošno veljavna pravila o dostojnosti ne morejo biti upoštevana pravila posameznih družbenih skupin.

2.2.
Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi posameznike ali skupine lahko žalilo zaradi njihove rasne ali narodnostne pripadnosti, verskega prepričanja, politične pripadnosti, spolne opredeljenosti, zdravstvenega stanja ali invalidnosti in drugih kriterijev razlikovanja. Zgolj uporaba naštetih kriterijev razlikovanja v oglaševanju ni žaljiva sama po sebi.

2.3.
Oglaševanje ne sme nasprotovati samoumevni enakopravnosti med spoloma, niti prikazovati moškega, ženske ali otroka na žaljiv oz. podcenjujoč način.

2.4.
Prikazovanje golote in spolnih namigovanj zgolj zaradi šokiranja ali zbujanja pozornosti ter brez smiselne povezave z izdelkom ni sprejemljivo. Kadar se golota in spolni namigi uporabljajo v povezavi s sporočilom, naj ne žalijo splošno veljavnih pravil o dostojnosti.

2.5.
Oglaševalci se morajo zavedati občutljivosti javnosti in tega, da je oglaševanje lahko neokusno, četudi neposredno ne krši določil 2.1, 2.2., 2.3 in 2.4. tega kodeksa.

Skladnost oglaševanja s kodeksom se presoja na podlagi vseh relevantnih okoliščin, še zlasti pa vsebine, širšega konteksta, medija, ciljnih javnosti in izdelka ter vseh drugih okoliščin, ki so odločilnega pomena v vsakem konkretnem primeru.

 

2.7.
Dejstvo, da je izdelek sam po sebi žaljiv za posameznike ali skupine, ni zadosten razlog za presojo skladnosti oglaševanja z določili tega kodeksa.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 30. junija 2010 in sprejelo razsodbo

Pritožba je utemeljena.
Oglaševalsko razsodišče oglaševalca javno poziva, da takoj preneha z objavljanjem ali distribuiranjem oglaševanja, ki je bilo predmet presoje.

O b r a z l o ž i t e v:

Na podlagi posredovanih informacij pritožnice ter ogleda oglaševanja (obcestni plakat), ki je bilo predmet presoje, Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da oglasi »Almo nature« niso skladni z določili 2.4 člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa, saj uporablja goloto zgolj zaradi zbujanja pozornosti brez smiselne povezave z oglaševanim izdelkom.

Oglaševalsko razsodišče
Cene Grčar l.r., predsednik