meni

Neutemeljeno
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 195 / 25.8.2010

25
avg.
2010
Domov / 
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 195 / 25.8.2010

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo družbe KD Življenje, zavarovalnica, d.d. iz Ljubljane, ki se nanaša na letak v okviru oglaševalske akcije »Nagradni natečaj in nagradna igra Nariši ali napiši: Moja največja želja je …«. Oglaševalca Zavarovalnica Triglav d.d. Oglaševalska akcija je potekala med 12.5. in 10.6.2010 v vrtcih in šolah, vključevala je vsaj letake in komunikacijo na spletni strani www.triglav.si. Vlagatelj pritožbe meni, da predmetni letak krši določila 3.1. in 9.3. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK), je v nasprotju z določili 12.b člena Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot) ter 2. odstavkom 5. člena Zakona o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami (ZVPNPP). Vlagatelj je pritožbo utemeljil, kot sledi.

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA

Oglaševalec Zavarovalnica Triglav d.d. (v nadaljevanju ZT), v svojem odgovoru na pritožbo le-to v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.

RAZSODBA

 

  1. Družba KD življenje že od 2004 v okviru svojih marketinških aktivnosti enkrat letno izvaja akcijo ustvarjanja risbic v slovenskih vrtcih in osnovnih šolah z namenom vzpodbujanja kreativnosti, domišljije, ustvarjanja,…… z izobraževalno noto. Tematika risanja se razlikuje iz leta v leto, v letu 2010 so otroci ustvarjali na temo »Varčevanje«. Z akcijo smo želeli najmlajše osvestiti in poučiti o ravnanju z denarjem in prihranki. Z akcijo smo vzpostavili dober odnos z vrtci in osnovnimi šolami, najbolj izvirni avtorji pa so bili vsako leto nagrajeni. Akcijo je vsako leto podprla tudi Zveza prijateljev mladine Slovenije. Osnovni komunikacijski element je bil promocijski letak z navodili za sodelovanje ter prostorom za risanje risbic.
  2. Letak Zavarovalnice Triglav, ki je predmet pritožbe, z oblikovnim in vsebinskim posnemanjem letaka KD Življenje »Nariši risbico Varčujem« krši določbe 9.3 člena SOK. Oblikovno sta notranji (prostor za risanje, podatke o avtorju) in zunanji strani (grafična podoba na eni strani in besedilo z navodili, opisom nagrad ter podatki staršev na drugi strani) letaka oblikovani na način, ki posnema letak KD Življenja. Podobnost se kaže tudi v pojavnosti logotipa Zveze prijateljev mladine Slovenije (ZPMS) kot sodelujočega partnerja pri akciji, uporabljen je enak format, za poudarek besedila je uporabljena enaka oranžna barva.
  3. Predmetni letak zavaja ciljno javnost, vrtci, osnovne šole ter starši otrok, saj s svojo pojavnostjo ustvarja zmedo, kdo je nosilec akcije. S strani vrtcev in šol smo prejeli opozorila, da so nam risbice že poslali, zakaj akcijo ponavljamo, kar dokazuje, da je bila z oblikovno in vsebinsko podobnostjo ustvarjena zmeda, ki zavaja ciljne javnosti.
  4. Predmetni letak je tudi v nasprotju z 12.b členom ZVPot, ker je zasnovan na način, ki zavaja ali utegne zavajati potrošnika in ki zato verjetno vpliva na ekonomsko obnašanje potrošnika, zato se predmetni letak šteje za zavajajočo poslovno prakso in s tem krši 2. odstavek 5. člena ZVPNPP.
    1. 1. Namen letaka »Moja največja želja je …. » ni bil oglaševanje zavarovalnih storitev, temveč spodbujanje otrok k izražanju svojih želja, tako z risanjem kot tudi s pisanjem preko povabila k sodelovanju v nagradni igri in natečaju.
    2. ZT je že vrsto let prisotna v vzgojno-varstvenih zavodih s ponudbo nezgodnih zavarovanj otrok in mladine. Že 20 let ZT 3000 otrokom omogoča ogled smučarskih skokov v Planici, kuža Pazi obiskuje otroke, ZT sodeluje na različnih prireditvah in aktivnostih s področja preventive v prometu (ZT vsako leto podari vsem prvošolčkom rumene rutice z likom kuža Pazi). Letos smo tako otroke povabili tudi k risanju in pisanju v okviru predmetnega nagradnega natečaja in nagradne igre, ki ju prav tako naznanja kuža Pazi. V sklop nagrad smo uvrstili tudi programe preventivne vzgoje otrok v cestnem prometu. Iz letaka vlagatelja pritožbe ni zaslediti nobene podobnosti z omenjeno noto izobraževanja otrok s področja preventive v cestnem prometu.
    3. Blagovna znamka ZT kot osnovni razločevalni element na predmetnem letaku je uveljavljena in zelo dobro prepoznavna na slovenskem trgu. Iz raziskave Zavarovalniški monitor izvajalca Gfk za 2010 izhaja, da ZT pozna 99,2 % anketirancev, KD pa 42,4 %, prav tako se ZT v 46,8 % pojavlja kot prva spontano navedena zavarovalnica, KD pa v 0,1 %. ZT je 2009 kot edina slovenska zavarovalnica že drugič prejela prestižni naslov Trusted brand, ki ga prejmejo blagovne znamke, ki jim potrošniki najbolj zaupajo. S temi navedbami želimo podkrepiti dejstvo, da je med blagovnima znamkama ZT in KD na trgu prisotna močna razlikovalnost, zato je navedba vlagatelja pritožbe, da predmetni letak s svojo pojavnostjo ustvarja zmedo, kdo je nosilec akcije, neosnovana. Na naslovnici letaka, ki je predmet pritožbe, je upodobljen razločevalni element, ilustracija maskote kuže Pazija, ki je registrirana blagovna znamka ZT, pojavlja se na rumenih ruticah prvošolčkov, na 300.000 prospektih za nezgodna zavarovanja, na odsevnih kresničkah, nalepkah »Otrok v avtu« in drugih potrebščinah preventive v cestnem prometu. Raziskava izvajalca Aragon je pokazala, da je maskota kuža Pazi prva »top of mind« predstava študentov o ZT. Na predmetnem letaku sta bila navedena tudi brezplačna telefonska številka, logotip ZT ter naslov organizatorja nagradnega natečaja. Menimo, da je identiteta ZT (blagovna znamka, logotip, maskota kuža Pazi) nedvoumno izpostavljena in preprečuje kakršnokoli zamenjavo z blagovno ali korporacijsko znamko vlagatelja pritožbe. Predmetni letak ne krši določil SOK, saj so pravila nagradne igre in nagradnega natečaja objavljena na na letaku navedenih spletnih straneh, prav tako pa so objavljeni tudi nagrajenci. ZT z vrtci in šolami sodeluje že leta, otroci kuža Pazija zelo dobro poznajo, v nagradni igri in natečaju ni elementov zavajanja niti kakršne koli zlorabe zaupanja.
    4. Predmetni letak vsebinsko in oblikovno v ničemer ne posnema letaka vlagatelja pritožbe in tako ne krši določil 9.3. člena SOK. Format letaka in način postavitve naslovnice temeljijo na Priročniku celostne grafične podobe ZT, ki ga uporabljamo od novembra 2001 in je uporabljen tudi na vseh ponudbah nezgodnega zavarovanja otrok. Motiv na naslovnici izhaja iz motiva na prospektu ZT za nezgodno zavarovanje otrok in mladine v šolskem letu 2009/2010, slogan spodbuja otroke k razmišljanju o njihovih željah, barve na hrbtni strani letaka izhajajo iz barv na naslovnici, oblika notranje strani letaka sledi svojemu namenu, risanju in pisanju, vsebina na hrbtni strani sledi namenu nagradnega natečaja in igre. Z navedbo logotipa ZT je jasno prikazano kdo je organizator in oglaševalec. Letak, ki je predmet pritožbe, sledi celostni grafični podobi in že obstoječim materialom. Torej z ničemer ne zavaja, ne povzroča zmede na trgu kot tudi ne krši očitanih določil ZVPot in ZVPNPP, ki jih predmetni letak v celoti spoštuje, zato so pavšalne navedbe pritožnika povsem neutemeljene.
    5. ZT ves čas nastopa kot družbeno odgovorno podjetje, zato je v okviru akcije poskrbela za socialno ogrožene otroke. V sodelovanju z ZPMS smo uresničili želje otrokom treh ogroženih družin. Sodelovanje slovenskih podjetij z ZPMS je uveljavljen način, s katerim podjetja nastopajo kot družbeno odgovorna, zato nobeno podjetje, ne glede na dejavnost, nima in ne more imeti ekskluzivne pravice sodelovanja z ZPMS.
    6. S predmetnim letakom nismo oglaševali zavarovanj ali drugih produktov in stortiev, zato ni mogel vplivati na ekonomsko obnašanje potrošnika.
    • Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 25. avgusta 2010 in sprejelo razsodbo

       

      Pritožba ni utemeljena.

      O b r a z l o ž i t e v:
      Na podlagi posredovanih informacij pritožnika in oglaševalca ter ogleda oglaševanja, ki je predmet pritožbe (»Nariši ali napiši: Moja največja želja je …«.), Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da je v letakih družb Zavarovalnica Triglav in KD življenje, ki sta bila predmet presoje, dovolj vsebinskih in oblikovalnih elementov, da ne moremo govoriti o posnemanju, kot ga opredeljuje Slovenski oglaševalski kodeks. Poleg tega je letak Zavarovalnice Triglav jasno označen z logotipom in polnim nazivom oglaševalca.

      Oglaševalsko razsodišče
      Cene Grčar, predsednik