meni

Neutemeljeno
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 205 / 20. 06. 2011

20
jun.
2011
Domov / 
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 205 / 20. 06. 2011

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika, ki se nanaša na TV oglas »Ego Slim & Vital. Najhujši jogurt za pomoč pri hujšanju. Nov okus jabolko.« oglaševalca družbe Ljubljanske mlekarne iz Ljubljane. Vlagatelj pritožbe je pritožbo utemeljil, kot sledi.

  1. V oglasu je upodobljena gospodična, ki spije oglaševani izdelek, odhiti po stopnicah, na vrhu stopnic ji krilo pade z bokov. Med vzpenjanjem po stopnicah naj bi izgubila toliko kilogramov, da ji krilo ni več prav. Izguba kilogramov je nazorno prikazana tudi z grafom, ki s puščico navzdol obljublja drastično znižanje telesne teže. Sledi glas: »Najhujši jogurt za pomoč pri hujšanju.« in predstavi nov okus jabolko.
  2. Marsikdo se spopada z odvečnimi kilogrami. Splošno znano je, da to zahteva več kot le uživanje nekega izdelka. Zato pritožnik meni, da je oglas, ki je predmet pritožbe sporen in zavajajoč, saj obljublja izgubo kilogramov samo z uživanjem oglaševanega izdelka.

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA

Oglaševalec družba Ljubljanske mlekarne v svojem odgovoru na pritožbo le-to v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.

  1. Izguba kilogramov zahteva »več kot le uživanje nekega izdelka« - in prav to TV oglas nazorno pokaže. Glas spikerke popolnoma jasno razloži, da je:
    • »Ego Slim&Vital najhujši jogurt ZA POMOČ pri hujšanju« - torej nikakor ne edino sredstvo za hujšanje, kar taisti glas razloži že čez nekaj sekund, ko nadaljuje …
    • »... z dodatkom L-karnitina in koencima Q10, OB TELESNI VADBI pomaga pri izgorevanju maščob in izgubi telesne teže!.«
    • Poudarek v navedenem besedilu oglasa je na »telesni vadbi«. Ne gre torej za čudežno sredstvo, ki kar samo od sebe topi kilograme, temveč za jasno izpostavitev bistvenega pomena telesne vadbe ob sočasnem uživanju oglaševanega izdelka.
  2. Slednje jasno pokaže tudi dramaturgija zgodbe: glavna junakinja pije omenjeni jogurt in čaka na dvigalo, ki ga ni od nikoder. Zato se odloči, da bo svojo pot ubrala kar po stopnicah. Ko preteče vse stopnice in zasopihana prispe na vrh, jo preseneti zdrs krila z bokov, ki služi kot metafora za izgubljene kilograme.
  3. Naracija uporablja elemente humorja, pretiravanja, ni pa niti v eni sami točki zavajajoča. Kaj namreč izve gledalec, ki v celoti spremlja zgodbo? Da hkratno uživanje Ega Slim&Vital ter telesno udejstvovanje vodita do nižje telesne teže. To je posledica L-karnitina v jogurtih Ego Slim&Vital, ki ob telesni vadbi topi maščobo.
  4. Oglas je skladen tako s slovenskimi predpisi kot tudi z Uredbo ES št. 1924/2006 o prehranskih in zdravstvenih trditvah na živilih.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

Člen 3 POŠTENOST
3.1.
Oglaševanje ne sme biti zasnovano in oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo. 3.2.
Vse ključne dejavnike v oglasu, ki bi lahko vplivali na odločitev potrošnikov, je treba jasno navesti.
3.3.
Oblikovanje in način predstavitve morata zagotoviti, da je oglaševanje jasno in lahko razumljivo. V primeru, da vsebuje opombe ali drobni tisk, morajo biti ti dovolj veliki, opazni in berljivi. Kjer je to potrebno, naj bodo povezani z ustreznim delom glavnega besedila.

Člen 4 RESNIČNOST
4.1.
Oglaševanje mora biti zavezano resnici. Ne sme vsebovati trditev ali zvočnih in vizualnih predstav, ki zavajajo ali bi lahko zavedle potrošnika z neresničnostjo, dvoumnostjo, s pretiravanjem, z zavajajočo opustitvijo ipd.. Zlasti to velja, kadar se nanaša na namen in uporabnost izdelka, njegovo sestavo, geografsko poreklo in druge za potrošnika bistvene informacije.
4.2.
Pretiravanja, katerih namen je zabavati ali zbujati pozornost, so dovoljena le, če je jasno, da gre za humor, parabolo ali očitno pretiravanje, ne pa za dejstvo, ki ga je treba sprejeti kot tako.
4.3.
Oglaševalci lahko izrazijo svoje mnenje o čemer koli, tudi o lastnostih ali zaželenosti svojih izdelkov, a le pod pogojem, da je jasno, da izražajo svoje mnenje in ne dejstev. Trditve, ki presegajo subjektivna mnenja, so predmet dokazljivosti, kakor je opredeljeno v 5. členu.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 20. junija 2011 in sprejelo razsodbo

Pritožba ni utemeljena.

O b r a z l o ž i t e v:
Oglaševalsko razsodišče na podlagi posredovanih informacij vlagatelja pritožbe in oglaševalca ter ogleda TV oglasa »Ego Slim & Vital, najhujši jogurt za pomoč pri hujšanju. Nov okus jabolko« ugotavlja, da je zasnovan na način, da je iz njega jasno in nedvoumno razvidno, da gre za očitno pretiravanje, ne pa za dejstvo, ki ga je treba sprejeti kot tako.

Oglaševalsko razsodišče
Janja Božič Marolt, predsednica