meni

Neutemeljeno
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 221 / 21. 5. 2012

21
maj.
2012
Domov / 
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 221 / 21. 5. 2012

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnice glede zunanjega oglaševanja, velikega plakata na stavbi na Ljubljanski cesti 32 na Bledu, s katerim oglaševalec Petra NET, Petra Mencinger s.p. oglašuje spletno trgovino (sex shop) intimna.si. Vlagateljica pritožbe meni, da oglaševanje ni v skladu z določili 2., 7, in 18. Člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Pritožnica je svojo pritožbo širše utemeljila, kot sledi.

1. Oglaševanje se nahaja na zunanji površini stavbe na lokaciji v neposredni bližini glavne ceste, kar pomeni, da se z njim seznani vsak posameznik, tudi ko tega ne želi. Glede na vsebino oglasa in njegovo postavitev na zelo obljudenem kraju lahko sklepamo, da je lokacija izbrana zaradi zbujanja pozornosti. Na oglasu upodobljena ženska ni prikazana na spoštljiv način, zato lahko povzroča prizadetost žensk in postavlja pod vprašaj njihovo vlogo in dostojanstvo. Zaradi lokacije oglaševanja je ciljna javnost v danem primeru splošna javnost, vsi prebivalci in obiskovalci Bleda. Med njimi so seveda tudi otroci. Kaj bi lahko oglaševanje sporočalo otrokom, je vprašljivo, zaradi izbrane lokacije pa je jasno, da so naslovniki tega oglaševanja / sporočila tudi otroci. Zato oglaševanje ni skladno z določili 2.1., 2.3., 2.4., 2.5. in 2.6. člena SOK.

2. Oglaševanje glede na oglaševane izdelke in storitve ter izbrano lokacijo ni skladno z določili 18.3. člena SOK, ki določa, da izdelki, ki so za otroke neprimerni ne smejo biti oglaševani, kadar se otroci lahko pojavijo kot ciljna skupina. Oglaševanje, na katerega se pritožba nanaša, nagovarja tudi otroke, ni pa prilagojen otrokovemu zaznavanju okolja, sporočil in vsebine. Zato oglaševanje krši tudi določila 18.2. člena SOK.

3. Pritožnica tudi meni, da predmetno oglaševanje ni v skladu z določili 7.1. člena SOK. S svojo velikostjo in izbrano lokacijo deluje napadalno, njegova zasnova pa v okolju, v katerega je umeščeno, ni nekaj običajnega.

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA

Oglaševalec Petra NET, Petra Mencinger s.p. v svojem odgovoru na pritožbo le-to v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.

1. Oglas je popolnoma okusen, zasnova pa predstavlja oglaševano dejavnost. Glede na to, de ne prodajamo gasilnih aparatov, le teh tudi ni na oglasu, če se lahko tako izrazimo.

2. Prav tako drži, da je oglas postavljen neposredno ob glavni cesti, saj le tako dosežemo cilj oglaševanja oziroma zadostno število "pogledov". Kot je razvidno iz slike plakata, ki je bila priložena pritožbi, plakat nikakor ni pohujšljiv ali žaljiv. V tiskanih medijih, na televiziji in na spletu zasledimo precej bolj "erotične" oglase.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 21. maja 2012 in sprejelo razsodbo.

Pritožba ni utemeljena.

O b r a z l o ž i t e v:

Oglaševalsko razsodišče na podlagi navedb v pritožbi in v odgovoru na pritožbo ter ogleda oglaševanja, ki je predmet pritožbe, ugotavlja, da je oglas, ki je bil predmet presoje skladen z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Upodobitev ženske je v skladu z oglaševanim izdelkom in ženske ne prikazuje na žaljiv ali ponižujoč način. SOK eksplicitno določa, da dejstvo, da je oglaševani izdelek moteč za posameznike ali skupine, ni razlog za presojo skladnosti oglaševanja z določili tega kodeksa. Kodeks prepoveduje oglaševanje izdelkov, ki so za otroke neprimerni v medijih, katerih ciljna skupina so otroci, ne govori pa o medijih oziroma drugih nosilcih informacij, s katerimi prihajajo v stik tudi otroci.

Oglaševalsko razsodišče oglaševalcu priporoča, da pri oglaševanju intimna.si navede, da je oglaševana storitve namenjena odraslim osebam.

Oglaševalsko razsodišče
Janja Božič Marolt, predsednica