meni

Neutemeljeno
Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 23/22.12.97

22
dec.
1997
Domov / 
Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 23/22.12.97

PRITOŽBA:

Agencija Massa je dne 11.12.1997 vložila pritožbo zaradi tiskanega oglasa oglaševalca BTC d.d. za otvoritev avtopralnice, objavljenega dne 10.12.1997 v dnevniku Delo. Agencija Massa v pritožbi navaja, da gre za plagiat oglasa agencije Massa za naročnika Petrol, ki je bil objavljen v dnevniku Večer dne 18.11.1992. Vlagatelj pritožbe trdi, da je sporni oglas v nasprotju s 15. Členom Slovenskega oglaševalskega kodeksa ter da gre pri objavi oglasa za BTC d.d. za zavajanje javnosti, ki povzroča moralno škodo avtorju in materialno škodo podjetju Petrol.

SEKCIJA KODEKSA:

Člen 15 POSNEMANJE

Plagiiranje oz. imitacija oglaševalskih ilustracij, posnetkov, sloganov, tekstov, embalaže, ali etikete, kot tudi neupravičena uporaba tuje ideje za kreiranje oglaševalskega sporočila in izdelavo oglaševalskega sredstva v celoti ali delno, se šteje za nelojalen postopek, ki je v nasprotju s poklicno etiko in dobrimi običaji v stroki. Za nelojalen postopek se še posebej šteje, če se posnemanje izvrši pri istovrstnih ali podobnih izdelkih, kar lahko pri porabnikih povzroči zmedo in škodo oglaševalcu, katerega oglaševalska sredstva in sporočila se posnemajo.

ODGOVOR:

Agencija Publicis Virgo, ki je izdelala sporni oglas, v odgovoru navaja, da ni poznala prvotnega oglasa agencije Massa ter da je napis "Operi me" ideja neznanega avtorja, ki je postala javna last. Agencija Publicis Virgo tudi meni, da je da se oba oglasa razlikujeta med seboj v vseh bistvenih elementih ter da sporni oglas v ničemer ne škoduje ne agenciji Massa in ne podjetju Petrol.

RAZSODBA:

Častno razsodišče SOZ je primer obravnavalo dne 22.12..1997 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

Častno razsodišče SOZ ugotavlja, da gre sicer pri obeh oglasih za podobno idejo ter da se pri obeh oglasih pojavlja napis na avtomobilu "Operi me" kot bistven element oglasa, vendar pa pri napisu ne gre za avtorsko kreativno domislico, ki bi jo lahko sankcioniral 15. člen Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Častno razsodišče SOZ meni, da že zaradi časovne distance med objavama obeh oglasov oglas za BTC d.d. v ničemer ne škoduje niti agenciji Massa niti oglaševalcu Petrol.

Častno razsodišče SOZ