meni

Neutemeljeno
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 240 / 6. 3. 2014

6
mar.
2014
Domov / 
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 240 / 6. 3. 2014

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo družbe Mlekarna Celeia, ki se nanaša na TV oglas »Alpsko mleko, 100 % naše.«, s katerim med drugim sporočajo, da je Alpsko mleko v celoti proizvedeno iz slovenskega mleka in napolnjeno v Sloveniji.

Pritožnik meni, da je sporočilo, da je Alpsko mleko v celoti proizvedeno iz slovenskega mleka, neresnično in zavajajoče za uporabnike. Iz pregleda letnih poročil in mesečnih poročil GIZ mlekarstva je razvidno, da družba Ljubljanske mlekarne dokupuje mleko tudi izven Slovenije, zato obstaja sum, da sledljivost in izključno slovensko poreklo surovine za Alpsko mleko nista zagotovljena.

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA

Oglaševalec družba Ljubljanske mlekarne v svojem odgovoru pritožbo v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.

- V Ljubljanskih mlekarnah lahko od 10. 10. 2013 dalje skozi sistem sledljivosti poti mleka od dobavitelja do kupcev dokazujemo, da Alpsko mleko proizvajamo iz 100 % slovenskega mleka.

- Ljubljanske mlekarne na letni ravni v tujini odkupijo približno 10 odstotkov celotnega odkupa surovega mleka. To mleko se uporablja izključno za izdelke, ki so namenjeni tujim trgom. Sledljivost poti surovega mleka, ki je bilo kupljeno v tujini, je prav tako dokazljiva kozi sistem sledljivosti, ki je v Ljubljanskih mlekarnah vzpostavljen od 10.10.2013 dalje.


Oglaševalec je odgovoru na pritožbo priložil izjavo poslovodstva o sledljivosti porekla surovnine za Alpsko mleko. Na poziv Oglaševalskega razsodišča pa je odgovor na pritožbo dopolnil z zapisnikom inšpekcijskega pregleda pristojnega inšpektorata RS, iz katerega izhaja, da je trditev, da je Alpsko mleko proizvedeno iz 100% slovenskega mleka resnična.

 

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

Člen 3 POŠTENOST
3.1.
Oglaševanje ne sme biti zasnovano in oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo.

Člen 4 RESNIČNOST
4.1.
Oglaševanje mora biti zavezano resnici. Ne sme vsebovati trditev ali zvočnih in vizualnih predstav, ki zavajajo ali bi lahko zavedle potrošnika z neresničnostjo, dvoumnostjo, s pretiravanjem, z zavajajočo opustitvijo ipd.. Zlasti to velja, kadar se nanaša na namen in uporabnost izdelka, njegovo sestavo, geografsko poreklo in druge za potrošnika bistvene informacije.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 6. marca 2014 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

O b r a z l o ž i t e v:
Na podlagi ogleda oglaševanja, ki je bilo predmet pritožbe, navedb v pritožbi ter v odgovoru na pritožbo Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da TV oglas »Alpsko mleko. 100% naše.« ne krši določil SOK. Iz zapisnika inšpekcijskega pregleda pristojnega inšpektorata, ki so ga Ljubljanske mlekarne predložile na poziv Oglaševalskega razsodišča, je nedvoumno razvidno, da je sledljivost slovenskega porekla surovine za Alpsko mleko zagotovljena in da Ljubljanske mlekarne Alpsko mleko od 10.10. 2013 proizvajajo iz surovine 100% slovenskega izvora.

Oglaševalsko razsodišče
Roman Berčon, predsednik