meni

Utemeljeno
Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 25/29.5.98

29
maj.
1998
Domov / 
Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 25/29.5.98

PRITOŽBA:

G. Boštjan Strnad je v imenu agencije Votan Leo Burnett dne 5. maja 1998 vložil pritožbo Častnemu razsodišču SOZ zaradi tiskanega oglasa "Za najboljšo streho nad glavo", oglaševalca Salonit Anhovo, objavljenega dne 28. 4. 1998 v ediciji Delo&Dom, prilogi časopisa Delo. Vlagatelj pritožbe meni, da je trditev v naslovu oglasa v nasprotju s Slovenskim oglaševalskim kodeksom, da je trditev nedokazljiva ter zavajajoča za potrošnike.

ODGOVOR:

Oglaševalec navaja, da je želel z oglasom svoj izdelek pozicionirati glede na istovrstne izdelke, v primerjavi s katerimi naj bi bil oglaševani izdelek dejansko najboljši. Oglas je bil izdelan v podjetju Salonit Anhovo in ne pri mediju Delo. Oglaševalec dalje navaja, da ni želel škoditi podjetju Bramac ter da je sporni oglas že prenehal objavljati. Medij Delo v odgovoru zavrača pritožbo ter navaja, da ni izdelal spornega oglasa, saj Delo kreira le tiste oglase, ki so namenjeni za objavo v edicijah Dela, sporni oglas pa je bil že predhodno objavljen v Dnevnikovi ediciji Moj Dom dne 10. 4. 1998. Delo tudi meni, da gre pri spornem naslovu oglasa za parabolo in ne za očitno laž.

SEKCIJA KODEKSA:

Člen 5 RESNIČNOST
Opisi, trditve in primerjave tehnične narave, ki so objavljene v oglaševalskih sporočilih, morajo biti dokazljive. Oglaševalci in agencije morajo v primeru neobičajnih trditev, ki splošno niso znane, na zahtevo medija pred objavo, pisno prevzeti odgovornost za resničnost navedb.
Sporočila ne smejo vsebovati trditev ali vizualnih predstav, ki hočejo direktno ali pa posredno zavesti porabnika o namenu izdelka, ali o oglaševalcu samem, s čimer lahko na nelojalen način škodujejo drugim izdelovalcem, oziroma oglaševalcem.
Neresnice ali pretiravanja, katerih namen je zabavati ali zbuditi pozornost, so dovoljene v primeru, če je jasno, da gre za humor, parabolo, ali očitno pretiravanje, ne pa za dejstvo, ki ga je potrebno sprejeti kot takega.

RAZSODBA:

Častno razsodišče SOZ je primer obravnavalo dne 29. 5. 1998 in sprejelo razsodbo:

Pritožba je utemeljena.

Častno razsodišče SOZ ugotavlja, da je sporni oglas v nasprotju z določili 5. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Naslov spornega oglasa "Za najboljšo streho nad glavo" je napisan tako, da ne dopušča nikakršnega dvoma o trditvi. Navedeno trditev skuša oglaševalec v tekstu oglasa še podkrepiti z navedbo t. i. desetih resnic o oglaševanem izdelku. Oglaševalec je sporni oglas prenehal objavljati. Primer je zaključen.

Častno razsodišče SOZ