meni

Neutemeljeno
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 258 / 18. 8. 2015

18
avg.
2015
Domov / 
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 258 / 18. 8. 2015

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika, ki se nanaša na radijski oglas (vsaj na Radiu 1) in oglaševanje na lastnem spletnem mestu oglaševalca družbe TIM Sloge, s katerim so v zadnji tretjini julija oglaševali letovanje otrok v Baški in pozivali k donaciji za letovanje otrok iz finančno šibkejših družin.

Pritožnik meni, da predmetno oglaševanje krši določila 3. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Cena oglaševanega letovanja je namreč kar 300 EUR, cena primerljivega programa v organizaciji CŠOD in podjetja Burja pa je le 160,5 EUR. Vlagatelj pritožbe ocenjuje, da v trenutnih težkih časih ne bi smeli dopustiti oglaševanja predragih aranžmajev z uporabo družbeno odgovorne note in poziva k donacijam.

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA

Oglaševalec, družba TIM Sloge, v svojem odgovoru pritožbo v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.

  • Besedilo radijskega oglasa glasi: »Družba TIM Sloge organizira 20. Avgusta 6-dnevno letovanje za šolarje v Baški na otoku Krku. Ljudje dobre volje, s plemenitostjo podarite
  • V pritožbi se potrošnik sklicuje na člen 3.1 Slovenskega oglaševalskega kodeksa: »Oglaševanje ne sme biti zasnovano in oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo.« V predmetnem radijskem oglasu je na koncu vključeno napotilo na spletno stran družbe, kjer so jasno navedene vse značilnosti produkta, kaj vključuje storitev letovanja za otroke, tako za starše samoplačnike, kot za potencialne donatorje (fizične ali pravne osebe), ki se lahko po svoji presoji odločajo o izboru programa in ponudbe letovanja za svoje otroke, ali za donacijo, namenjeno otrokom iz socialno šibkih družin.
  • Na spletnem mestu sta jasno ločena informacija za samoplačniški aranžma in povabilo k donacijam.
  • Komercialna ponudba na spletnem mestu pri potrošnikih ne pogojuje dobrodelnosti, prav tako v neprofitnem radijskem oglasu, ki vabi k donacijam, ne vidimo zavajanja potrošnikov v komercialnem smislu.
  • Glede na to, da Oglaševalsko razsodišče presoja skladnost oglaševanja s kodeksom in ne cen ter lastnosti produkta, slednje ni predmet našega odgovora. Kljub temu dodajamo, da nikjer v oglasih ne navajamo, da je naša ponudba letovanj cenovno najugodnejša med konkurenco, čeprav  je tovrstna primerjava težka, saj naš program ni sofinanciran oz. subvencioniran s strani države ali občine.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

UVODNA POGLAVJA – TOLMAČENJE (5. odstavek)

Slovenski oglaševalski kodeks se ukvarja predvsem z vsebino in obliko oglaševanja, ne pa s pogoji poslovanja ali z izdelki. SOK  se ne ukvarja s pogodbenimi razmerji med oglaševalci in potrošniki, prav tako ni instrument presoje o tem, ali je izdelek vreden svoje cene.

Člen 3 POŠTENOST 

3.1.

Oglaševanje ne sme biti zasnovano in oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo.

3.2.

Vse ključne dejavnike v oglasu, ki bi lahko vplivali na odločitev potrošnikov, je treba jasno navesti.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 18. avgusta 2015 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

O b r a z l o ž i t e v:

Oglaševalsko razsodišče uvodoma izpostavlja, da je primer presojalo zgolj v luči skladnosti oglaševanja z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK),  o (ne)primernosti oglaševane storitve v povezavi z zbiranjem donatorskih sredstev pa se v skladu z določili v uvodnih poglavjih kodeksa (tolmačenje, 5. odstavek) ni izrekalo.

Na podlagi navedb v pritožbi, odgovoru nanjo ter oglaševanja, ki je bilo predmet presoje, Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da niti v radijskem oglasu niti na lastnem spletnem mestu oglaševalec ne navaja ničesar, kar zavaja oziroma bi lahko zavedlo potrošnike. Na koncu radijskega oglasa so poslušalci korektno napoteni na spletno mesto oglaševalca, na katerem je jasno in nedvoumno predstavljena ponudba oglaševanega letovanja, poziv /vabilo k donacije pa je predstavljen ločeno.

 

Oglaševalsko razsodišče
Roman Berčon, predsednik OR