meni

Neutemeljeno
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 271 / 18. 5. 2016

18
maj.
2016
Domov / 
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 271 / 18. 5. 2016

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika,ki se nanaša na objavo na spletnem mediju Siol.net,  intervju direktorjem podjetja MIK Celje Francijem Pliberškom. http://www.siol.net/trendi/dom/novice/2016/03/franci_plibersek_mik_intervju.aspx .Pritožnik ocenjuje, da predmetna vsebina / objava ni v skladu z določili 6. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (v nadaljevanju SOK). Vlagatelj je pritožbo utemeljil, kot sledi.

  • Nikjer, niti ob intervjuju niti na naslovni strani portala, ni jasno označeno, da gre za naročeno in plačano vsebino / oglaševanje.
  • Intervju je uvrščen v rubriko Dom. Ob predmetni vsebini je samo zapis "vsebino omogoča MIK Celje".
  • Pritožnik ocenjuje, da taka označitev ne zadostuje.

 

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA

Izdajatelj medija / spletnega mesta PlanetSiol.net družba TSmedia iz Ljubljane v svojem odgovoru pritožbo v celoti zavrača kot neutemeljeno s širšo obrazložitvijo, kot sledi.

  • Družba TSmedia na svojem mediju siol.net naročene in plačane vsebine objavlja v skladu z veljavnimi predpisi, smernicami ter standardi IAB Slovenija in določili SOK. Pri tem stremi k visoki profesionalnosti in v ta namen omogoča jasno ločevanje med uredniškimi in plačanimi vsebinami.
  • Ob tem TSmedia glede jasnega označevanja oglaševanja na siol.net sledi tudi smernicam in dobrim poslovnim praksam tujih spletnih medijev tako v EU kot ZDA, kjer se plačane vsebine označujejo na naslednje načine: omogočili so vam; podprto s strani; sponzorirano. Ob tem je vsebina označena z drugo barvo ter tudi drugim fontom, opozorilo pa je umeščeno tik ob sponzorirani vsebini.
  • Pri rešitvah , ki jih uporablja, se TSmedia zgleduje po na trgu uveljavljeni praksi uglednih svetovnih založnikov (npr. The Guardian, new Yotk Times, Skupina Atlantic, Axel-Springer).
  • V 2015 je TSmedia pridobila podrobno analizo in usmeritve glede izvajanja vsebinskega marketinga s strani priznanega strokovnjaka s področja medijske zakonodaje dr. Marka Milosavljevića s FDV.
  • Vsebina, ki je predmet pritožbe, je bila naročena in plačana s strani družbe MIK, d.o.o.., kar je razvidno tako na vstopni strani medija siol.net, kot tudi ob objavi samega članka. Na vstopni strani siol.net so vse naročene in plačane vsebine vidno označene z znakom v obliki eura, prav tako je na levi strani ob naročeni in plačani vsebini / članku znak v obliki eura ter zapis: Vsebino omogoča (v konkretnem primeru MIK, d.o.o.).
  • Družb TSmedia si želi zadovoljnih ter zvestih bralcev, zato stremi k transparentosti podanih vsebin na mediju siol.net ter njihovemu jasnemu in nedvoumnemu označevanju, kadar je le-to potrebno. Zato so plačljive vsebine vedno označene z dobro vidno oznako.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

Člen 6 PREPOZNAVANJE

6.1.

Oglaševanje mora biti že na prvi pogled prepoznavno kot oglaševanje. Biti mora jasno in prepoznavno ločeno od redakcijskih vesti, komentarjev in drugih rubrik oz. oddaj in se nanje v nadaljevanju ne sme sklicevati, ne glede na medij, v katerem je objavljeno. Vsi oglasi v tiskanih medijih, ki po slogu ali obliki lahko zavedejo bralca v zmoto, da gre za redakcijsko gradivo, morajo biti ustrezno označeni. Vsi oglasi v avdiovizualnih medijih morajo biti napovedani kot poseben program ali drugače avdiovizualno ločeni.

6.3.

Oglaševanje, napisano in oblikovano v slogu uredniških vsebin, ki ga pogosto imenujemo »advertorial«, in je naročeno ter plačano oziroma objavljeno v zameno za drugačno nadomestilo, je zavezano spoštovanju vseh relevantnih določil tega kodeksa. Oglaševalci in mediji morajo zagotoviti, da je tovrstno oglaševanje jasno razpoznavno kot tako, zato mora biti ustrezno označeno.

6.5.

Oglaševalec mora biti nedvoumno identificiran. Izjema so oglasi, katerih edini namen je, da pritegnejo in usmerijo potrošnikovo pozornost k bodočemu oglaševanju (t.i. teaser oglasi).  Kjer oblika oglaševanja in medij to dopuščata, naj bo naveden tudi kontaktni naslov, na katerem lahko potrošnik pridobi dodatne informacije oz. vzpostavi stik z oglaševalcem.

 

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 18. aprila in 18. maja 2016 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

O b r a z l o ž i t e v:

Oglaševalsko razsodišče na podlagi navedb v pritožbi in v odgovoru medija ter ogleda oglaševanja, ki je bilo predmet pritožbe, ugotavlja, da oglaševanje, ki je bilo predmet pritožbe, ne krši določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa.

Vsebino (intervju) Oglaševalsko razsodišče prepoznava kot »advertorial«, ki je ustrezno označena kot naročena in plačana z navedbo »Vsebino omogoča MIK d.o.o.«, od uredniških vsebin pa se tudi vizualno razlikuje. Zato Oglaševalsko razsodišče meni, da je razlikovanje od uredniških vsebin ustrezno.

 

Oglaševalsko razsodišče

Doc. dr. Milena Fornazarič, podpredsednica