meni

Neutemeljeno
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 272 / 18. 5. 2016

18
maj.
2016
Domov / 
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 272 / 18. 5. 2016

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika, ki se nanaša na oglaševanje izdelkov iz Hoferjeve pekarne in sicer  na TV in na zunanjih oglasnih površinah. Pritožnik ocenjuje, da predmetno oglaševanje krši določila 4. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (v nadaljevanju SOK).

Vlagatelj je pritožbo utemeljil, kot sledi.

  • Oglaševalec, družba Hofer trgovina želi z oglasi, ki so predmet pritožbe, potrošnike prepričati, da imajo v vsaki trgovini pravo pravcato staromodno pekarno, kjer nastaja kruh od moke do končnega izdelka.
  • Dejansko gre pri oglaševani ponudbi le za peko zamrznjenega kruha, ki jim ga na prodajna mesta dostavijo že pripravljenega za peko.

 

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA

Oglaševalec, družba Hofer trgovina, v svojem odgovoru pritožbo v celoti zavrača kot neutemeljeno s širšo obrazložitvijo, kot sledi.

  • Oglaševalska akcija, na katero se pritožba nanaša, predstavlja nadaljevanje lanskoletne, katere slogan je bil »Spočet z ljubeznijo.«. V letošnji akciji sporočamo, da je bil kruh, ki je bil spočet z ljubeznijo, v 2016 nagrajen (priznanje GZS), kar je bistvo akcije.
  • V predmetnem oglaševanju naglas torej ni, da je Hoferjev kruh pečen v staromodni pekarni, prav tako ne prepričujemo potrošnikov, da ima Hofer v vsaki trgovini staromodno pekarno, v kateri naj bi nastajal kruh od moke do končnega izdelka (kot napačno navaja pritožnik), kar je povsem jasno razvidno tudi iz oglasov.
  • Tolmačenje, kot ga navaja vlagatelj pritožbe, bi pomenilo, da je dovoljeno v oglasih prikazovati le dejansko stanje, v njih prikazovati le resnične okoliščine oglaševalčeve dejavnosti, jih torej snemati v njegovih trgovinah in izključno z zaposlenimi kot nastopajočimi, kar pa je v nasprotju z zakonitostmi kreativne industrije oglaševanja in tržnega komuniciranja.
  • Oglaševanje, ki je predmet pritožbe je v skladu z določili 4.2. člena SOK, ki dovoljuje uporabo pretiravanj, parabol, humorja, če so le ti jasno prepoznavni kot taki. Že samo dejstvo, da je v oglaševanju prikazana stara, temačna pekarna, v kateri peki v staromodnih oblačilih pečejo kruh brez kakršnihkoli sodobnih pripomočkov, jasno izkazuje, da gre za parabolo in pretiravanje, katerega namen je zabavati in zbujati pozornost ne pa za »trditev«, da je družba Hofer v novih, modernih trgovinah v ozadju postavila staromodno pekarno.
  • Zato oglaševanje ni zasnovano na način, da bi potrošnik napačno sklepal, da se kruh dejansko peče v »staromodni pekarni«.
  • Glede na zapisano, je oglaševalec prepričan, da je oglaševanje, ki je predmet pritožbe, skladno z določili SOK.

 

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

Člen 4 RESNIČNOST

4.1.

Oglaševanje mora biti zavezano resnici. Ne sme vsebovati trditev ali zvočnih in vizualnih predstav, ki zavajajo ali bi lahko zavedle potrošnika z neresničnostjo, dvoumnostjo, s pretiravanjem, z zavajajočo opustitvijo ipd.. Zlasti to velja, kadar se nanaša na namen in uporabnost izdelka, njegovo sestavo, geografsko poreklo in druge za potrošnika bistvene informacije.

4.2.

Pretiravanja, katerih namen je zabavati ali zbujati pozornost, so dovoljena le, če je jasno, da gre za humor, parabolo ali očitno pretiravanje, ne pa za dejstvo, ki ga je treba sprejeti kot tako.

4.3.

Oglaševalci lahko izrazijo svoje mnenje o čemer koli, tudi o lastnostih ali zaželenosti svojih izdelkov, a le pod pogojem, da je jasno, da izražajo svoje mnenje in ne dejstev. Trditve, ki presegajo subjektivna mnenja, so predmet dokazljivosti, kakor je opredeljeno v 5. členu.

 

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 18. aprila ter 18. maja 2016 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

O b r a z l o ž i t e v:

Oglaševalsko razsodišče na podlagi navedb v pritožbi in v odgovoru oglaševalca ter ogleda oglaševanja, ki je bilo predmet pritožbe, ugotavlja, da oglaševanje, ki je bilo predmet pritožbe, ne krši določil določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa.

Oglaševalsko razsodišče meni, da gre za običajno kreativno svobodo oglaševanja. Oglas ni zasnovan na način, da bi bilo moč pričakovati, da bodo potrošniki oglas razumeli kot trditev, da so izdelki iz Hoferjeve pekarne pečeni na arhaičen način, ki je upodobljen v oglasu.

 

Oglaševalsko razsodišče

Doc. dr. Milena Fornazarič, podpredsednica