meni

Neutemeljeno
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 277 / 16. 6. 2016

16
jun.
2016
Domov / 
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 277 / 16. 6. 2016

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo družbe Hofer, ki se nanaša na serijo TV oglasov »Misija najboljši nakup« oglaševalca družbe LIDL Slovenija. Pritožnik ocenjuje, da so oglasi zavajajoči in kot taki kršijo določila 3. člena  Slovenskega oglaševalskega kodeksa (v nadaljevanju SOK). Vlagatelj je pritožbo širše utemeljil, kot sledi.

  • Od konca meseca marca se ob nedeljah na Pop TV predvaja serijo oglasov družbe LIDL Slovenija »Misija najboljši nakup«. Vsi so objavljeni na spletnem mestu oglaševalca: http://www.lidl.si/sl/misija-najboljsi-nakup.htm
  • V predmetnem oglaševanju Lidl Slovenija uporablja tudi besedno zvezo »Naš raziskovalec najboljših nakupov Blaž Babič«. Malo brskanja po spletu pove, da je Blaž Babič estradni umetnik. Kako je lahko estradni umetnik postal raziskovalec nakupov, pa ni čisto jasno
  • Serija oglasov ima naslov »Najboljši nakup«. Oglasi ustvarjajo vtis, da gre za objektivno preverjanje kvalitete izdelkov oglaševalca  z neodvisnim »raziskovalcem nakupov« in naključno izbranimi potrošniki, ki vsi potrdijo, da gre seveda pri Lidlu za najboljši nakup.
  • Ob tem je jasno, da gre za klasične oglase, ki svojo komercialno vsebino skrivajo za videzom »informativne oddaje«.
  • Glede na vtis, ki ga oglasi ga ustvarjajo, je možno trditi, da predstavljajo kršitev 3. člena SOK, ki oglaševanje zavezuje načelom poštenosti in prepoveduje zavajajoče oglaševanje.

 

 

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA

Oglaševalec, družba LIDL Slovenija,  v svojem odgovoru pritožbo v celoti zavrača kot neutemeljeno s širšo utemeljitvijo, kot sledi.

  • Vsebina »Misija: najboljši nakup« je bila na sporedu vsako nedeljo od 27.3. do 15.5.2016 na POP TV v zadnjem oglaševalskem bloku pred oddajo »Vreme«. Pred začetkom predvajanja oglaševanja / vsebine je bilo s klasičnim napovednikom oglaševalskim vsebin, ki ga uporablja POP TV, jasno označeno, da gre za komercialne / oglaševalske vsebine. Tako je bila ustvarjena jasna ločnica med oddajami uredniškega formata in oglaševalsko, pozicionirano vsebino, ki je bila kot oglasni blok zavedena tudi v raziskavi gledanosti TV programov, ki jo izvaja družba AGB Nielson.
  • Za vlogo igralca g. Babiča smo izbrali naziv »raziskovalec najboljših nakupov«, ki gledalcem / kupcem na jasen in razumljiv način opredeli vlogo g. Babiča kot nekoga, ki raziskuje nakupe in prednosti, ki jih v LIDLu Slovenija ponujamo kupcem. Poleg tega je bila njegova vloga predvsem povezovalna, saj poleg njega v oglasih nastopajo na natečaju izbrani predstavniki javnosti. Natečaj je izvedla družba Pro plus na portalu www.24ur.com . S takim pristopom smo zagotovili,, da so bili v vsebino vključeni naključno izbrani posamezniki in ne izbranci družbe Lidl Slovenija. Vprašanje o izbiri Igralcev v TV oglasih bi lahko zastavili vsem oglaševalcem, ki v svoje oglase vključujejo različne igralce in statiste – so res vsi, ki se v oglasu prelevijo v vlogo zdravnika, športnika, mamice, super heroja, … to tudi v svojem realnem življenju?
  • Oglaševalec tudi odločno zavrača očitano domnevno kršitev določil SOK. Zaradi zagotavljanja poštenega odnosa do konkurentov v predmetnem oglaševanju ni odatkov o konkurentih, ki bi jih lahko predstavili v slabšalni luči. Za vse očitane kršitve družba LIDL Slovenija hrani dokazila: za primerjavo nakupov hranimo račune, pri podajanju ocen obiskovalcev tržnice, pa smo njihove odzive dokumentirali / posneli. Drobnega tiska ali opomb v oglasih nismo uporabili, saj to v TV oglasih ni bilo potrebno.
  • Družb LIDL Slovenija želi delovati po načelih dobrih in strokovnih praks, etičnega in odgovornega načina oglaševanja, svojo energijo pa usmerja predvsem v zagotavljanje najboljšega za svoje kupce. Verjamejo, da isto velja tudi za konkurenčna podjetja.

 

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKS

Člen 3 POŠTENOST 

3.1.

Oglaševanje ne sme biti zasnovano in oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo.

3.2.

Vse ključne dejavnike v oglasu, ki bi lahko vplivali na odločitev potrošnikov, je treba jasno navesti.

3.3.

Oblikovanje in način predstavitve morata zagotoviti, da je oglaševanje jasno in lahko razumljivo. V primeru, da vsebuje opombe ali drobni tisk, morajo biti ti dovolj veliki, opazni in berljivi. Kjer je to potrebno, naj bodo povezani z ustreznim delom glavnega besedila.

 

 

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 16. junija 2016 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

O b r a z l o ž i t e v:

Oglaševalsko razsodišče na podlagi navedb v pritožbi in v odgovoru nanjo ter ogleda oglaševanja, ki je bilo predmet pritožbe, ugotavlja, da je oglaševanje zasnovano tako, da je jasno razvidno, da gre za oglaševanje, ki je bilo tudi pravilno umeščeno v okvir oglasnega bloka. V oglaševanju je jasno navedeno, da gre za »Lidlove raziskovalce nakupov« in ne za raziskovalce, ki se z raziskovanjem ukvarjajo poklicno.

 

 

Oglaševalsko razsodišče

Roman Berčon, predsednik