meni

Utemeljeno
Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 29/18.12.98

18
dec.
1998
Domov / 
Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 29/18.12.98

PRITOŽBA:

Potrošnik V.J. je dne 11. 12. 1998 vložil pritožbo Častnemu razsodišču SOZ zaradi tiskanih oglasov, TV oglasov, radijskih oglasov in velikih plakatov oglaševalca Telekom Slovenije, agencije Pristop, za SIOL paket "Priklopite se". Potrošnik se je pritožil zaradi uporabe otroka oz. poroda v oglaševalske namene ter zaradi žaljivega, podcenjujočega, poniževalnega in izkoriščevalskega odnosa do otrok in staršev.

SEKCIJI SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA:

Člen 3, DOSTOJNOST:
Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi žalilo javnost v smislu splošno prevladujočih pravil o dostojnosti. Oglaševanje ne sme nasprotovati samoumevni enakopravnosti med spoloma, niti prikazovati moškega, ženske ali otroka na žaljiv oz. podcenjujoč način. Prikazovanje golote in spolnih namigovanj zgolj zaradi šokiranja ali vzbujanja pozornosti ter brez smiselne povezave z izdelkom, ni sprejemljivo. Kadar se golota in spolni namigi uporabljajo v povezavi s sporočilom, naj ne žalijo dobrega okusa.

Člen 6, OBLIKA PREDSTAVITVE:
Oglaševalska sporočila morajo biti estetska in v skladu z zahtevami kulturnega okolja. Sporočila ne smejo iritirati porabnikov z napadalnostjo in neokusnimi prijemi, prizori, izrazi itd., ne glede na to, preko katerega sredstva se prenašajo.

ODGOVOR:

Agencija in oglaševalec sta v odgovoru navedla, da je bil izbran motiv skrbno premišljen in služi kot metafora rojstva v novi svet vsesplošne povezanosti. Navedla sta tudi, da gre pri obravnavanih oglasih le za del celovite akcije, ki jo sestavlja še več drugih motivov.

RAZSODBA:

Častno razsodišče SOZ je primer obravnavalo dne 18. 12.1998 in sprejelo razsodbo:

  1. Pritožba ni utemeljena v delu, ki se nanaša na uporaba otroka oz. poroda v oglaševalske namene, saj niti zakonodaja niti Slovenski oglaševalski kodeks izrecno ne prepovedujeta uporabo tovrstnih motivov.
  2. Pritožba je utemeljena v delu, ki se nanaša na način prikaza tovrstnega motiva v tiskanih oglasih in velikih plakatih. Častno razsodišče SOZ ugotavlja, da tiskani oglasi in veliki plakati zaradi oblike predstavitve niso v skladu z estetskimi kriteriji in zahtevami kulturnega okolja.

Častno razsodišče SOZ poziva oglaševalca in agencijo, da prenehata z objavljanjem spornih oglasov, ali pa način izvedbe spornih oglasov uskladita s tretjim in šestim členom Slovenskega oglaševalskega kodeksa.

Častno razsodišče SOZ