meni

Neutemeljeno
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 294 / 14. 3. 2017

14
mar.
2017
Domov / 
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 294 / 14. 3. 2017

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika, ki se nanaša na oglaševanje Alpskega mleka, zlasti na spletnih mestih http://www.alpskomleko.si/ ter http://www.l-m.si/sl/alpsko-mleko.html#alpsko-mleko. Pritožnik ocenjuje, da oglaševalec, družba Ljubljanske mlekarne, z predmetnim oglaševanjem zavaja potrošnike. Pritožnik ocenjuje, da oglaševanje Alpskega mleka na navedenih spletnih mestih krši določila 3., 4., 5. In 22. Člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Vlagatelj je pritožbo utemeljil, kot sledi.

  • Zavajajoča navedba / trditev: »Okus po domu – Prvo slovensko mleko s podaljšano, 120 - dnevno obstojnostjo. Sinonim za trajnost, kakovost, zanesljivost, skrb, tradicijo in zdravje. Že od leta 1967. In od takrat smo ga prodali že več kot milijardo litrov. Hkrati je več kot le mleko. Z izbranimi dodatki dobi nov pomen, novo moč in novo energijo.« Ob njej se postavlja vprašanje, kaj sploh je »Alpsko mleko«?
  • Ime sporoča, da gre za mleko, ki naj bi izviralo iz Alp, se pravi izključno od krav, ki se pasejo na hribovitem / Alpskem področju Slovenije. To pa ne drži. Pritožnik prav tako dvomi, da v Ljubljanskih mlekarnah imajo »sledljivost« izvora od t.i. alpskih kmetov, koliko takega mleka so kupili in koliko prodali pod blagovno znamko Alpsko mleko.
  • Nobeno mleko ne bo imelo obstojnosti 120 dni. Zato je Alpsko mleko, kot navajajo »več kot le mleko«, umetna tekočina z veliko kemijskimi dodatki, in kot tako dejansko pridobi »nov pomen, novo moč in novo energijo«. Energijo pa dobijo posamezniki tudi s presladkim energijskih napitkom BULL.
  • Znanstveno dokazano je, da »surovo-naravno« mleko vsebuje snovi kot so maščobe itn., ki dejansko dajo energijo – naravno energijo in moč. Vendar Alpsko mleko tega ne nudi,vlagatelj pritožbe ne verjame, da oglaševalec razpolaga s podatki iz raziskave med uživalci naravnega alpskega mleka in tistimi, ki pijejo oglaševani ponaredek pod imenom Alpsko mleko.
  • Zlonamerno je tudi navajanje letnice, da Alpsko mleko v Ljubljanskih mlekarnah proizvajajo že vse od leta 1967. Pritožnik ocenjuje, da so takrat »verjetno« proizvajali alpsko mleko in ne kot danes »mleko polno dodatkov«.
  • Oglaševanje Alpskega mleka z vrhunsko smučarko Ilko Štuhec. Oglaševanje z uporabo Ilke Štuhec ustvarja zavajajoč vtis, da je Ilka Štuhec zaradi pitja Alpskega mleka dosegla odlične športne rezultate. Njeni izjemni dosežki v sezoni 2016 / 2017 pa so plod izključno njenega trdega dela. Vlagatelj pritožbe ocenjuje, da oglaševalec ne razpolaga s podatki iz analiz ali raziskav, iz katerih bi lahko sklepali, kakšni so bili športni rezultati Ilke Štuhec preden je uživala Alpsko mleko in kakšni, ko ga je začela uživati.
  • Tudi iz oglaševanja, ki je predmet pritožbe, je razvidno, da žal tudi slovenske proizvajalce pri oglaševanju vodi izključno želja po čim večji prodaji in posledično dobičku, tudi na škodo posameznika in njegovega zdravja. Vse prevečkrat stavijo na to, da so potrošniki »neuki« in na pripadnost domačim podjetjem in njihovim izdelkom.
     

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA 
Oglaševalec, družba Ljubljanske mlekarne, v svojem odgovoru pritožbo v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.

  • Ljubljanske mlekarne so trajno mleko pod blagovno znamko Alpsko mleko začele proizvajati leta 1967. V tistem času je bila tehnologija za proizvodnjo trajnega mleka novost, za nov tip izdelka so iskali ustrezno ime. Naziv Alpsko mleko ni bilo izbrano v povezavi z geografskim poreklom surovine. Gre za fantazijsko ime, ki je označevalo mleko, ki je bilo proizvedeno s posebno tehnologijo, ki je zagotavljala dolgo dobo trajanja mleka. Alpsko mleko je tako v zadnjih petih desetletjih postalo sinonim ter tudi generično ime za kakovostno trajno mleko.
  • Surovina za Alpsko mleko nikoli ni prihajala z alpskih kmetij, kar je bilo potrošnikom tudi vedno znano, zato niso bili oziroma niso mogli biti zavedeni. Danes Ljubljanske mlekarne odkupujejo mleko s celotnega področja Slovenije, pri tem sodelujejo z več kot 2200 pridelovalci mleka.
  • Slovensko poreklo mleko in njegovo predelavo v Sloveniji so v 2016 še dodatno potrdili s certificiranjem v okviru nacionalne sheme »Izbrana kakovost – Slovenija«. Za vsak liter mleka in za vsak mlečni izdelek iz mlekarne Ljubljanskih mlekarn s sistemom sledljivosti zagotavljajo pregled od kmeta do prodajne police. To predpisujejo tudi veljavni predpisi, nadzoruje in preverja pa Veterinarska uprava RS.
  • Alpsko mleko je trajno mleko, ki je proizvedeno s postopkom sterilizacije. Sterilizirano mleko se nato pod sterilnimi pogoji pakira v sterilno embalažo. Tako se zagotovi 120 - dnevna obstojnost v zaprti embalaži. Mleko ne vsebuje nobenih dodatkov, ki bi podaljševali njegovo obstojnost. Izraz Alpsko mleko kot oznaka za trajno mleko, ki je bilo proizvedeno po navedeni tehnologiji, se je uveljavil zelo hitro in pri zelo širokem krogu potrošnikov. Razlaga postopka predelave trajnega mleka je splošno in lahko dostopna tako na spletu kot v strokovni literaturi. Tudi na lastnem spletnem mestu Ljubljanskih mlekarn so razloženi vsi postopki predelave mleka.
  • Alpsko mleko je torej kravje mleko, ki vsebuje naravne beljakovine in minerale brez kemijskih dodatkov. Prav tako ne gre za ponaredek, kot to povsem neutemeljeno očita pritožnik.
  • Ljubljanske mlekarne na trgu ponujajo tudi različne vrste Alpskega mleka z dodatki (npr. vitamini, kalcij, Omega-3, čokolada, vanilja, lešnik, ….. ), ki so vedno ustrezno navedeni na embalaži izdelka, ne-nazadnje je označevanje živil predpisano s strani države.
  • Blagovna znamka Alpsko mleko je ponosni pokrovitelj smučarke Ilke Štuhec že od leta 2009, ko se je po poškodbah vrnila. V nobenem oglasu pa se ne navaja in ne zavaja, da je Ilka svoje izjemne uspehi v smučarski sezoni 2016 / 2017 dosegla, ker pije Alpsko mleko. Če bi sledili očitkom v pritožbi, bi se dalo sklepati, da je Peter Prevc dosegel odlične rezultate le zato, ker nakupuje v Mercatorju ali vozi avtomobil znamke Ford.


RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 14. marca 2017 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.


O b r a z l o ž i t e v:
Oglaševalsko razsodišče uvodoma ugotavlja, da je Alpsko mleko ena najstarejših slovenskih blagovnih znamk, ki jo slovenski potrošnik povezuje z oziroma je postala sinonim za trajno mleko. Gre torej za ime izdelka in registrirano blagovno znamko.

Oglaševalsko razsodišče na podlagi navedb v pritožbi in v odgovoru nanjo ter ogleda oglaševanja, ki je predmet pritožbe, ne prepozna nobene od očitanih domnevnih kršitev določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa. 
 

Oglaševalsko razsodišče
Doc.dr. Milena Fornazarič, predsednica