meni

Neutemeljeno
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 299 / 13. 7. 2017

13
jul.
2017
Domov / 
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 299 / 13. 7. 2017
POVZETEK PRITOŽBE
 
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo Kligrad, storitve in trgovina, Samuel Pušnik s.p., ki se nanaša na spletni letak, s katerim oglaševalec, družba Les MMS (Lesnina), oglašuje posebno ponudbo kuhinj proizvajalca Dan Küchen. Pritožnik meni, da oglaševanje, ki je predmet pritožbe, krši določila 9. in 16. ter tudi 3. in 4. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Vlagatelj je pritožbo utemeljil, kot sledi.
  • V začetku aprila 2017 je podjetje Dan Küchen Möbelfabrik M. Danzer GesmbH z vsemi ekskluzivnimi saloni po Sloveniji začelo z oglaševanjem velike pomladanske akcije, ki obljublja do 55% popust na posamezne cene iz DAN-ovega cenika (kuhinje znamke Dan Küchen). 
  • Po celotni Sloveniji so bili razposlani letaki, akcija je bila omejena na obdobje med 6. in 27. aprilom 2017.
  • Nekaj dni po začetku akcije je letak, ki oglašuje pomladansko akcijo znižanja posameznih cen iz DAN-ovega cenika za kuhinje znamke Dan Küchen objavila na spletu tudi Lesnina (Lesninin letak ponuja popust med 11. in 27. aprilom 2017).  Letak sicer ni bil razposlan po domovih, vendar je bil posredovan na spletne naslove njihovih kupcev ter objavljen na oglaševalčevem  spletnem mestu (https://www.xxxlesnina.si/). 
  • Letak Lesnine krši določila 9. člena SOK (zlasti točki 9.1 in 9.3). Oba letaka sta si izredno podobna, nevešči potrošnik pa bi na podlagi podobnosti lahko celo predpostavil, da gre za isti letak. Pritožnik ocenjuje, da je podjetje LES-MMS d.o.o. (Lesnina) neupravičeno posnemalo letak ekskluzivnih salonov DanKüchen v več elementih: 
    • barve (rdeča, zelena, bela), 
    • sličice (marjetice), 
    • fotografije (v letaku Lesnine so uporabljene iste fotografije kuhinj kot v letaku DanKüchen), 
    • besedilo (»Brez Dan Küchen ponudbe še nimate najboljše ponudbe«, »Brez Lesninine ponudbe še nimate najboljše ponudbe Dan Küchen«), 
    • pisava in
    • celotno grafično oblikovanje letaka (oblika, postavitev). 
      Letak Lesnine tako neupravičeno posnema oglasni letak Dan Küchen z obliko, besedilom, s sloganom in z vizualnim prikazom, ter tako zavaja in povzroča zmedo na trgu, hkrati pa si neupravičeno lasti njegovo slikovno-grafično izvedbo. 
  • Oglaševalec v letaku, na katerega se pritožba nanaša, oglašuje do 60% popust na izbrane dele kuhinj Dan Küchen, ki jih je možno kupiti v njihovih poslovalnicah (letak Dan Küchen medtem obljublja do 55% popust). Podjetje Dan Küchen Möbelfabrik M. Danzer GesmbH jim oglaševanega popusta ni odobrilo, saj je med drugim v nasprotju z njihovo poslovno politiko. Podjetje LES-MMS d.o.o. (Lesnina) si je tako neupravičeno prilastilo dobro ime podjetja Dan Küchen in zato z letaom kršilo določila 9.1. člena SOK. Pri tem je potrošnike zavajalo s popustom, ki jim s strani proizvajalca in lastnika blagovne znamke  Dan Küchen, nikoli ni bil odobren. Pritožnik je posredoval dopis principala, ki to potrjuje.
  • Predmetni letak krši tudi določila 16. člena SOK (zlasti točka 16.3). Na več mestih v letaku zasledimo trditve, ki namigujejo na presežni status izdelkov, ki jih oglašuje podjetje LES-MMS d.o.o. (Lesnina). Te trditve se nanašajo na kuhinje Dan Küchen in so inherentno napačne. Nekatere trditve, ki so uporabljene v Lesnininem letaku, brez potrebnih dokazov so: 
    • »NAJVEČJA izbira in NAJNIŽJE cene DAN KÜCHEN v Sloveniji!«;
    • »Brez Lesninine ponudbe še nimate najboljše ponudbe Dan Küchen«;
    • »Garantirano najugodnejše cene Dan Küchen v Sloveniji!«.
      Trditve, ki so navedene v Lesnininem letaku ne držijo, saj poslovna pogodba ekskluzivnim salonom Dan Küchen obljublja najnižje prodajne cene, po katerih trgovci, kot so Lesnina, teh kuhinj ne morejo prodajati. Prav tako ne drži, da ima Lesnina največjo izbiro kuhinj Dan Küchen, saj je obseg njihove izbire popolnoma enak, kot ga ponujajo ekskluzivni saloni Dan Küchen v Sloveniji. 
  • Lesninin letak tako ne krši le navedenih točk SOK, temveč s tem krši tudi temeljna načela dobrega oglaševanja: poštenost in resničnost. 
 
POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA 
 
Oglaševalec, družba Les MMS (Lesnina), v svojem odgovoru pritožbo v celoti zvrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi. 
  • Pritožba je brezpredmetna in neutemeljena. Vlagatelj pritožbe je oseba, ki ni lastnica blagovne znamke DanKuchen, niti nima pooblastila za njeno zastopanje, poleg tega za navedbe v pritožbi ni podala dokazov.
  • Podjetje LES-MMS d.o.o. je največji prodajalec izdelkov Dankuchen v Sloveniji. Na podlagi pogodbe o dobavi ima pravico do uporabe blagovne znamke.
  • Podjetje LES-MMS ima glede vizualnega izgleda kataloga najmanj enake pravice kot drugi kupci oz. prodajalci izdelkov DanKuchen na slovenskem trgu.
  • Navedbe v pritožbi, ki se nanašajo na popuste in t.i. pogodbeno zagotovljene najnižje maloprodajne cene pa sodijo v področje prepovedanega omejevanja konkurence in bi morale zanimati Urad za varstvo konkurence.
Na ponovni poziv Oglaševalskega razsodišča je oglaševalec, družba LES-MMS / Lesnina, dopolnil svoj odgovor na pritožbo v delu, ki se nanaša na utemeljitve trditev v promocijskem letaku, ki je predmet pritožbe in so navedene v pritožbi in ugovoru na Razsodbo kot domnevno zavajajoče, kot sledi.
  • Trditev »Največja ponudba in najnižje cene Dan Küchen v Sloveniji!.«
    • Na slovenskem trgu sta le dva ponudnika Dan Küchen : LES_MMS / LESNINA in saloni Dan Küchen. 
    • LES-MMS / Lesnina ima največje število razstavnih eksponatov v svojih 10 trgovinah po celi Sloveniji, to pomeni tudi največjo ponudbo Dan Küchen.
    • Primerjava cen v času akcije (april 2017, vir: kataloga Lesnina in Dan Küchen Studio) pokaže, da so kuhinje DAN v Lesnini cenejše, saj je le ta v promocijskem obdobju zagotavljala večji popust (Lesnina: 60% popust, saloni Dan Küchen: 55 % popust). Oglaševalec je kot primer priložil tudi primerjavo cen za 5 modelov kuhinj in zagotovil, da isto razmerja velja za celotno ponudbo.
  • Trditev »Brez Lesninine ponudbe še nimate najboljše ponudbe Dan Kuchen« poleg najnižjih cen, Lesnina strankam zagotavlja tudi:
    • kredit do 36 obrokov brez obresti in skritih stroškov (EOM = 0) ter
    • individualne meritve za ergonomsko prilagoditev kuhinje s pomočjo ergonometra, kar skupaj pomeni najboljšo ponudbo.
  • Trditev »Garantirano najugodnejše cene Dan Kuchen v Sloveniji«. Ker je Lesnina v promocijskem obdobju zagotavljala najnižje cene, je strankam tudi garantirala najugodnejše cene v Sloveniji. Garancija najugodnejše cene tudi pomeni, da v primeru, da stranka predloži nižjo ceno konkurenčnega ponudnika, Lesnina v skladu s trditvijo / zavezo / ceno ustrezno prilagodi.
 
RAZSODBA
 
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 10. maja, 7. in 28. junija ter 13. julija 2017 in sprejelo razsodbo:
 
Pritožba ni utemeljena.
 
O b r a z l o ž i t e v:
Oglaševalsko razsodišče na podlagi navedb v pritožbi ter ogleda letaka, ki je predmet pritožbe, ugotavlja,  da le-ta ne krši določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa. 
 
Ob tem Oglaševalsko razsodišče dodaja, da v primeru prepoznava predvsem spor komercialno poslovnega značaja. Slovenski oglaševalski kodeks pa v svojih uvodnih poglavjih eksplicitno določa, da se Slovenski oglaševalski kodeks ukvarja predvsem z vsebino in obliko oglaševanja, ne pa s pogoji poslovanja ali z izdelki. Niti SOZ niti Oglaševalsko razsodišče ne delujeta kot razsodnika med nasprotujočimi si poslovnimi interesi.
 
Oglaševalsko razsodišče
Doc.dr. Milena Fornazarič, predsednica