meni

Utemeljeno
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 304 / 13. 7. 2017

13
jul.
2017
Domov / 
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 304 / 13. 7. 2017
POVZETEK PRITOŽBE
 
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnice, ki se nanaša na tiskani oglas / veliki obcestni plakat  »Največ odličij med trgovci. Hofer. Okus tradicije.« oglaševalca, družbe Hofer trgovina. Pritožnica meni, da oglas krši določila 3. in 4. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (v nadaljevanju SOK). Vlagateljica je pritožbo širše utemeljila, kot sledi.
  • Iz oglasa izhaja, da naj bi trgovec Hofer imel največ odličij med slovenskimi (?) trgovci, pri tem slika prikazuje sveže pečeni kruh.
  • Oglas ne napotuje na nobeno spletno mesto ali drug vir informacij, kjer bi bilo mogoče razbrati, za kakšna zlata priznanja gre ter na kaj se nanašajo (peko kruha, trgovsko verigo Hofer, kaj drugega) ter na kakšni podlagi so bila podeljena, kdo je bil še v konkurenci, ipd.
  • Zato oglas pri potrošniku vzbuja vtis, da naj bi družba Hofer trgovina / trgovska veriga na določenih tekmovanjih posegala po prvih mestih in bila tako boljša od ostalih trgovcev v Sloveniji (oz. na nekem drugem teritoriju, saj le-ta v oglasu ni definiran).
  • Ker navedenih informacij ni mogoče nikjer preveriti, gre za zavajajoč oglas, ki na trgu ustvarja zmedo in povprečnega potrošnika laho pripelje do odločitve o poslu, ki je sicer ne bi sprejel.
 
POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA 
 
Oglaševalec, družba Hofer trgovina d.o.o. (v nadaljevanju Hofer), v svojem odgovoru pritožbo v celoti zavrača kot brezpredmetno s pojasnilom, kot sledi.
  • Najprej je potrebno poudariti, da je plakat medij, na katerem ni možno prikazati vseh informacij, potrošnik, ki bi ga to zanimalo, pa lahko vse potrebne informacije o nagradah, ki so navedene na plakatu, seveda pridobi na drugih medijih.  
  • Oglas prikazuje pekovske izdelke, zato je jasno in nedvoumno, da se trditev o prejetih priznanjih nanaša nanje. Družba HOFER je v letu 2017 prejela 21 priznanj za pekovske izdelke, ki so na oglasu tudi prikazani. 
  • Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij v okviru Gospodarske zbornice Slovenije podeljuje zlata priznanja za odlično kakovost kruha, pekovskega in finega pekovskega peciva, keksov, testenin in svežih slaščic. Tako je bilo z zlatim odličjem v letu 2017 nagrajenih 21 pekovskih izdelkov družbe, prejeli pa smo tudi 4 odličja za kekse. Na omenjenem ocenjevanju smo tako kot trgovsko podjetje prejeli največ odličij, saj so vsi preostali sodelujoči trgovci prejeli manj priznanj. Dosežek smo strnili v našem sloganu: »21 zlatih odličij 2017« oz. »Kar 21 odličij za kakovost. Največ med vsemi trgovci.«. Oglas tako prikazuje popolnoma resnična in preverljiva dejstva. 
  • Iz priznanja, ki se nahaja na oglasu, pa je moč jasno in nedvoumno razbrati, za katera odličja gre ter tudi, da priznanja podeljuje Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij, ki deluje v okviru Gospodarske zbornice Slovenije (za več informacij o Zlatih priznanjih je torej pristojna Gospodarska zbornica Slovenije).
  • Pri tem še poudarjamo, da gre v zvezi s pekovskimi izdelki za stalno oglaševalsko prakso, ki jo uporabljajo tudi drugi trgovci, npr. družba LIDL Slovenija, kot to izhaja npr. iz http://www.lidl.si/sl/7019.htm.
 
DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA
 
Člen 3 POŠTENOST  
3.1.
Oglaševanje ne sme biti zasnovano in oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo.
 
3.2.
Vse ključne dejavnike v oglasu, ki bi lahko vplivali na odločitev potrošnikov, je treba jasno navesti.
 
3.3.
Oblikovanje in način predstavitve morata zagotoviti, da je oglaševanje jasno in lahko razumljivo. V primeru, da vsebuje opombe ali drobni tisk, morajo biti ti dovolj veliki, opazni in berljivi. Kjer je to potrebno, naj bodo povezani z ustreznim delom glavnega besedila. 
 
Člen 11 PRIČEVANJA IN SKLICEVANJA
11.4.
Priznanja kakovosti in druga priznanja o izdelku se smejo v oglaševanju uporabljati le tako, da potrošnika ne zavajajo pri presoji o njihovem pravem pomenu in vrednosti. Prav tako se smejo uporabljati le, če niso zastarela ali kako drugače neprimerna za uporabo. 
 
 
RAZSODBA
 
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 13. julija in 2017 ter sprejelo razsodbo:
 
Pritožba je utemeljena
 
Oglaševalsko razsodišče javno poziva oglaševalca k prenehanju objavljanja oglasa, ki je bil predmet pritožbe, do njegove uskladitve z določili SOK.
 
O b r a z l o ž i t e v:
Oglaševalsko razsodišče na podlagi ogleda oglaševanja in navedb v pritožbi in odgovoru nanjo ugotavlja, da je oglas zasnovan na način, da ni jasno in nedvoumno razvidno, na kaj se nanaša trditev »Največ odličij med trgovci« - ali na odličja nasploh, ali pa na odličja, ki jih podeljuje GZS za pekovske izdelke (kruh in drugi pekovski izdelki). Zato je oglas zasnovan tako, da bi lahko zavedel potrošnika in kot tak ni v skladu z določili 3. in 11.4. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa. 
 
V izogib dvoumnosti trditve o največ odličjih, bi moral biti na oglasu naveden vir dodatnih informacij o priznanjih, na katere se sporna trditev nanaša (npr. spletno mesto, drugo).
 
Oglaševalsko razsodišče
Doc.dr. Milena Fornazarič, predsednica 
 
Članica Oglaševalskega razsodišča Andreja Zadnik Andoljšek pri odločanju o primeru po načelu samo-izločitve ni sodelovala.