meni

Neutemeljeno
Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 32/19.2.1999

19
feb.
1999
Domov / 
Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 32/19.2.1999

PRITOŽBA:

Agencija Avanta je dne 5. 2. 1999 vložila pritožbo Častnemu razsodišču SOZ zaradi oglaševalske akcije "Zdaj ali nikoli", naročnika oglaševalske akcije Summit Motors, agencije Prestige. V pritožbi se navaja, da je navedena oglaševalska akcija plagiat oglaševalske akcije "Zdaj ali nikoli", naročnika Hyundai Avto Trade, agencije Avanta, ki je bila zasnovana in izvedena februarja 1998. Dalje se navaja, da februarja 1999 mediji objavljajo oglaševalsko akcijo agencije Prestige z identično kreativno zasnovo in verbalnimi konstantami, za isto vrsto izdelka, za konkurenčnega naročnika, z enakim namenom pospeševanja prodaje vseh modelov, na enak način /veliki plakati, dvolistni letak v dnevnih časopisih/. Vlagatelj pritožbe tudi meni, da je oglaševalska akcija Prestige v nasprotju z osnovnimi načeli zdravega tekmovanja.

ODGOVOR:

Agencija Prestige ni želela posredovati pojasnila.

SEKCIJA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA:

Člen 15, POSNEMANJE
Plagiiranje oz. imitacija oglaševalskih ilustracij, posnetkov, sloganov, tekstov, embalaže, ali etikete, kot tudi neupravičena uporaba tuje ideje za kreiranje oglaševalskega sporočila in izdelavo oglaševalskega sredstva v celoti ali delno, se šteje za nelojalen postopek, ki je v nasprotju s poklicno etiko in dobrimi običaji v stroki. Za nelojalen postopek se še posebej šteje, če se posnemanje izvrši pri istovrstnih ali podobnih izdelkih, kar lahko pri porabnikih povzroči zmedo in škodo oglaševalcu, katerega oglaševalska sredstva in sporočila se posnemajo.

RAZSODBA:

Častno razsodišče SOZ je primer obravnavalo dne 19. 2. 1999 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

Častno razsodišče SOZ ugotavlja, da so bile pri obeh akcijah uporabljene podobne tehnike oglaševanja za istovrstne izdelke, kar ni priporočljivo s stališča oglaševalske stroke. Vendar pa Častno razsodišče SOZ hkrati ugotavlja, da sporni tekst oglasov "Zdaj ali nikoli" predstavlja splošno obliko nagovora, "slepi naslov", ki se ne navezuje na identiteto blagovne znamke ali izdelka, podobno kot "kupite zdaj", "kličite zdaj", "izkoristite priložnost", in zato ne sodi pod zaščito 15. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa.

Častno razsodišče SOZ ni ugotovilo povzročene škode potrošnikom ali podjetjem, ter ni ugotovilo povzročene zmede na trgu.
Primer zaključen.

Častno razsodišče SOZ