meni

Neutemeljeno
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 320 / 3. 4. 2018

3
apr.
2018
Domov / 
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 320 / 3. 4. 2018
POVZETEK PRITOŽBE
 
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika, ki se nanaša na trditev "Garancija nižje cene od last minute" v oglaševanju družbe Relax turizem vsaj na spletnem mestu oglaševalca www.relax.si in v katalogih za sezono 2018. Pritožnik ocenjuje, da je trditev zavajajoča in kot taka v nasprotju z določili 3. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Vlagatelj je pritožbo širše utemeljil, kot sledi.
  • Oglaševalec z obljubo / trditvijo "Garancija nižje cene od last minute" zavaja potrošnike, saj je ne izpolni ob nastanku garancijskega zahtevka, oziroma jo razlaga drugače, kot je pojasnjeno v objavi.
  • Oglaševalec v objavljeni garanciji zagotavlja nižje cene od "last minute" ponudbe, kar naj bi zagotavljalo potrošniku izplačilo razlike v ceni kupljenega aranžmaja v primeru, da bi se cena le-tega znižala.
  • Objavljena dikcija garancije pa se z ravnanjem oglaševalca v primeru garancijskega zahtevka izkaže za neresnično, saj ne priznava razlike v ceni, priznava le razliko v kupnini izbranega turističnega aranžmaja in od vplačane cene odšteva vse ugodnosti (plačilne pogoje ipd.), kar je razvidno iz pisne komunikacije pritožnika z oglaševalcem, ki jo je vlagatelj priložil pritožbi.
  • Relax turizem v soji garanciji najnižje cene zagotavlja najnižjo ceno turističnega aranžmaja in vračilo razlike. Nikjer ni navedeno, da naj bi zagotavljali le vračilo razlike v plačilu, od katerega prej odšteva dodatne stroške:
    • cena kupljenega aranžmaja in dejansko plačilo sta dva različna pojma, saj lahko potrošnik npr. uveljavlja dobropis iz naslova predhodne sezone, ali morebitne druge ugodnosti, zaradi katerih pa se kupnina turističnega aranžmaja ne spremeni in jo je oglaševalec dolžan upoštevati v celoti; 
    • v nobenem primeru se pogoji pri obračunu razlike ne smejo razlikovati od pogojev v času veljavnosti kupoprodajne pogodbe.
  • Pritožnik je podal prijavo tudi na TIRS, na Oglaševalsko razsodišče pa se obrača s ciljem, da se prepreči zavajajoče oglaševanje v prihodnje.

 
POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA 
 
Oglaševalec, družba Relax turizem, v svojem odgovoru pritožbo v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.
  • Z "Garancijo nižja cena od last minute" Relax turizem strankam zagotavlja nižje cene kot Relaxov last minute, sicer vrne razliko. Razliko vrnejo v primeru, da se cena kupljenega aranžmaja zniža 5 dni pred njegovim koriščenjem.
  • Enako Garancijo zagotavljajo že vrsto let. Bila je že tudi predmet presoje s strani Tržnega inšpektorata RS.
  • Način oglaševanja Garancije ni niti nejasen niti zavajajoč. Dikcija pojasnila k oznaki je povprečnemu potrošniku razumljiva in ne zlorablja njegovega zaupanja.
  • Spor med pritožnikom in Relaxom je nastal zaradi višine povrnjenih sredstev. To pa sodi v področje splošnih pogojev poslovanja in ni v neposredni povezavi z oglaševanjem, zato tudi ne more biti predmet presoje po SOK.
  • Napaka v obračunu, ki se je v konkretnem primeru zgodila, ni bila storjena namenoma. Za preprečitev morebitne nastale škode stranki je Relax že ustrezno ukrepal. V dokaz je Relax svojemu odgovoru na pritožbo priložil kopijo dopisa stranki. Iz njega izhaja, da je spor rešen in da stranka do Relaxa nima več zahtevkov.

 
DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA
 
IZ UVODNIH POGLAVIJ – TOLMAČENJE
Slovenski oglaševalski kodeks se ukvarja predvsem z vsebino in obliko oglaševanja, ne pa s pogoji poslovanja ali z izdelki. SOK  se ne ukvarja s pogodbenimi razmerji med oglaševalci in potrošniki, prav tako ni instrument presoje o tem, ali je izdelek vreden svoje cene.
 
Člen 3 POŠTENOST  
3.1.
Oglaševanje ne sme biti zasnovano in oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo.
3.2.
Vse ključne dejavnike v oglasu, ki bi lahko vplivali na odločitev potrošnikov, je treba jasno navesti.
3.3.
Oblikovanje in način predstavitve morata zagotoviti, da je oglaševanje jasno in lahko razumljivo. V primeru, da vsebuje opombe ali drobni tisk, morajo biti ti dovolj veliki, opazni in berljivi. Kjer je to potrebno, naj bodo povezani z ustreznim delom glavnega besedila. 

 
RAZSODBA
 
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 3. aprila 2018 in sprejelo razsodbo:
 
Pritožba ni utemeljena.
 
O b r a z l o ž i t e v:
Oglaševalsko razsodišče na podlagi navedb v pritožbi in odgovoru oglaševalca ter ogleda oglaševanja, ki je bilo predmet pritožbe, ugotavlja, da oglaševanje na spletnem mestu – znak Garancija nižje cene od Relax last minute s pojasnilom, da se trditev nanaša na ceno kupljenega aranžmaja ne krši določil SOK.
 
Konkretna pogodbena razmerja pa niso predmet presoje po Slovenskem oglaševalskem kodeksu, kot je to v uvodnih poglavjih tudi pojasnjeno.
 
Oglaševalsko razsodišče
Doc.dr. Milena Fornazarič, predsednica