meni

Neutemeljeno
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 322 / 24. 4. 2018

24
apr.
2018
Domov / 
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 322 / 24. 4. 2018
POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnice, ki se nanaša na tiskani oglas / veliki obcestni plakat "Nedrček. Izberi svojega na Otto.si"  oglaševalca Shop d.o.o. iz Godešiča. 
 
Na oglasu sta upodobljeni dve dekleti v spodnjem perilu in tik pred poljubom. Pritožnica ocenjuje, da je upodobitev deklet neprimerna, ker je preveč provokativna in vulgarna. Zato meni, da oglas krši določila 2. in 10. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK).

 
POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA 
 
Oglaševalec, družba Shop d.o.o., v svojem odgovoru pritožbo v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.
  • Kreativo oglasa smo pred objavo dobro pretehtali in menimo, da ne krši zakonov in tudi ne naših moralnih vrednot.
  • Očitana kršitev določil 2. člena SOK - dostojnost
    • Na oglasu sta upodobljeni dve osebi, ki se spogledujeta in mogoče nakazujeta na poljub. Poljub v javnosti ni nekaj nad čimer bi se zgražali.
    • Menimo, da je pritožnico zmotilo dejstvo, da sta na sliki dve ženski in je morebitni poljub med moškim in žensko ne bi motil. Poudarjamo, da moramo upoštevati enakost med spoloma, in enakopravnost istospolno usmerjenih. 
    • Menimo tudi, da sporno oglasno sporočilo sicer namiguje na poljub, vsekakor pa ne na morebitno spolnost kot navaja 2. člen kodeksa. Zato oglas ni v nasprotju z 2. členom SOK.
  • Očitana kršitev določil 10. člena SOK - omalovaževanje
    • Pritožnik ne pojasni, zakaj ocenjuje, da oglas ni v skladu z določili 10. člena kodeksa. Ker v oglasu niso omenjene druge znamke ali izdelki, menimo, da oglas v ničemer ne more biti predmet presoje skladnosti z določili 10. člena SOK.
 
DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

Člen 2 DOSTOJNOST 

2.1.
Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi žalilo javnost v smislu splošno prevladujočih pravil o dostojnosti in bi tako povzročilo globoko ali množično prizadetost. Kot splošno veljavna pravila o dostojnosti ne morejo biti upoštevana pravila posameznih družbenih skupin. 

2.2
Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi posameznike ali skupine lahko žalilo zaradi njihove rasne ali narodnostne pripadnosti, verskega prepričanja, politične pripadnosti, spolne opredeljenosti, zdravstvenega stanja ali invalidnosti in drugih kriterijev razlikovanja.
Zgolj uporaba naštetih kriterijev razlikovanja v oglaševanju ni žaljiva sama po sebi. 

2.3.
Oglaševanje ne sme nasprotovati samoumevni enakopravnosti med spoloma, niti prikazovati moškega, ženske ali otroka na žaljiv oz. podcenjujoč način. 

2.4.
Prikazovanje golote in spolnih namigovanj zgolj zaradi šokiranja ali zbujanja pozornosti ter brez smiselne povezave z izdelkom ni sprejemljivo. Kadar se golota in spolni namigi uporabljajo v povezavi s sporočilom, naj ne žalijo splošno veljavnih pravil o dostojnosti.

Člen 7 ODGOVORNOST DO DRUŽBE IN POSAMEZNIKOV 

7.1. 
Oglaševanje mora biti v skladu z zahtevami kulturnega okolja. Ne sme iritirati z napadalnostjo in neokusnimi prijemi, prizori, izrazi itd.. 

Člen 10 OMALOVAŽEVANJE 

10.1.
V oglaševanju ni dovoljeno nepošteno in neobjektivno napadati ali razvrednotiti drugih izdelkov oz. blagovnih znamk, oglaševalcev ter njihovih oglasov ali si prizadevati, da bi jih izpostavili zaničevanju ali posmehu.

10.2.
Primerjalne trditve so sicer dovoljene, vendar oglaševanje, ki vsebuje primerjave s prepoznavnimi konkurenti ali z njihovimi izdelki, ne sme razvrednotiti ali očrniti izdelkov, blagovnih znamk, trgovskih imen, drugih razpoznavnih znakov, dejavnosti ali poslovnih okoliščin konkurenta. 
 
 
RAZSODBA
 
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo  24. aprila 2018 in sprejelo razsodbo:
 
Pritožba ni utemeljena.
 
O b r a z l o ž i t e v:

Oglaševalsko razsodišče na podlagi navedb v pritožbi in v odgovoru oglaševalca ter ogleda oglaševanja, ki je bilo predmet pritožbe, ugotavlja:
  • da oglas ženske ne prikazuje na žaljiv način;
  • da se golota uporablja v povezavi z izdelkom (spodnje perilo) in to na način, ki ne more žaliti javnosti;
  • da v telesnem stiku med istospolnima osebama ne prepozna namigovanja na spolnost na način, ki bi bil žaljiv ali nespoštljiv do splošno uveljavljenih pravil o dostojnosti ali celo vulgaren;
  • da v oglasu ni elementov omalovaževanja v smislu določil 10. člena SOK, saj se v njem ne pojavljajo druge blagovne znamke ali oglaševalci.
 
Oglaševalsko razsodišče
Doc.dr. Milena Fornazarič, predsednica