meni

Neutemeljeno
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 327 / 21. 8. 2018

21
avg.
2018
Domov / 
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 327 / 21. 8. 2018

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnice, ki se nanaša na TV oglas "Gelfix" oglaševalca, družbe Dr. Oetker. 
V oglasu zelo mlada gospodičn, ki z babico kuha marmelado, pravi: "..... za pripravo marmelade so (pravilno: sta) potrebne le dve minute (pravilno: potrebni le dve minuti)".
Zaradi neupoštevanja dvojine gre za nepravilno rabo slovenskega jezika. Zato vagateljice pritožbe ocenjuje, da oglas krši določila 7. 6. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK).


POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA 

Oglaševalec, družba Dr. Oetker, v svojem odgovoru pritožbo v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.

  • Besedilo oglasa, ki naj bi bilo sporno zaradi neuporabe dvojine, se v TV oglasu dejansko glasi:
    Punčka: Z babico sva danes dali v lonec jagode … dodali Gelfix in sladkor … kuhali samo tri minute … Mmm, kako dobra marmelada!
    Spikerka: Za najhitrejšo pripravo popolnih marmelad – Gelfix Dr. Oetkerja. Za marmelade s še manj sladkorja pa Gelfix Super tri proti ena.
  • Kot je iz zgornjega zapisa razvidno, v besedilu oglasa neuporaba dvojine ne more biti sporna, saj deklica govori o le treh minutah, ki so potrebne za kuhanje marmelade z oglaševanim izdelkom Gelfix.
  • Da so za kuhanje marmeladne potrebne tri (in ne dve kot besedilo oglasa napačno interpretira pritožnica) potrjuje tudi navodilo za pripravo na embalaži izdelka. 



DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

UVODNA POGLAVJA
V skladu s tem je SOK samoregulativni akt, katerega cilj je zagotoviti, da bo oglaševanje:

  • .........................
  • spoštljivo do slovenskega jezika, kot je opredeljeno v  členu 7.6. 


Člen 7 ODGOVORNOST DO DRUŽBE IN POSAMEZNIKOV 
7.1. 

Oglaševanje mora biti v skladu z zahtevami kulturnega okolja. Ne sme iritirati z napadalnostjo in neokusnimi prijemi, prizori, izrazi itd.. 

7.6.
Ena temeljnih značilnosti slovenskega kulturnega okolja je posebno skrben odnos do slovenskega jezika. Ta pozornost naj velja tudi pri rabi v oglaševanju, zlasti, ko uporabljamo knjižni jezik. V razumnih mejah naj bo to upoštevano tudi pri zemljepisnih narečjih ali interesnih govoricah. Še posebej pisna beseda mora biti v skladu s slovensko jezikovno normo.

 

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 21. avgusta 2018 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

O b r a z l o ž i t e v:
Oglaševalsko razsodišče na podlagi navedb v pritožbi in v odgovoru oglaševalca ter ogleda oglasa, ki je bil predmet pritožbe, ugotavlja, da otrok v oglasu pravilno govori o treh minutah….., kar je tudi v skladu z napotki za uporabo oglaševanega izdelka. Zato Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da oglas ne krši določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa.


Oglaševalsko razsodišče
Doc.dr. Milena Fornazarič, predsednica