meni

Neutemeljeno
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 328 / 21. 8. 2018

21
avg.
2018
Domov / 
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 328 / 21. 8. 2018

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika, ki se nanaša na veliki obcetni plakat "P(I)ETJE", s katerim je oglaševalec, družba Pivovarna Laško Union, oglaševal festival Pivo & cvetje. Pritožnik meni, da gre za neprimerno oglaševanje alkohola, ki krši tudi določila 19.1. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Vlagatelj je pritožbo širše utemeljil, kot sledi.

  • Pritožnik je na velkem obcestnem plakatu "P(I)ETJE" za festival Pivo & Cvetje zaznal neprimerno in škodljivo oglaševanje alkohola. Preprosta beseda "PETJE" (ki nastane s spremembo E v I, kakor je razvidno na sliki oz. panoju) in spodaj desno ime dogodka festival Pivo in cvetje (s pivovarno kot pomembnim pokroviteljem) jasno informirata javnost, da bo na festivalu primarno poudarek na pitju (zelo očitno piva, kar se zlahka sklepa glede na ime festivala in pokrovitelja). Pivo pa je primarno alkoholna pijača, oglaševanje alkoholnih pijač na oglasnih površinah ob cestah pa veljavni predpisi prepovedujejo. 
  • Zato pritožnik ocenjuje, da oglas krši tudi določila vsaj 19.1. člena SOK. V skladu z določili Zakona o zdravsteni ustreznosti živil ter izdelkov in snovi, ki prihajajo v stik z živili je oglaševanje alkoholnih pijač na izbranem mediju objave (veliki obcestni plakat) prepovedano. SOK pa v svojem 19.  členu eksplicitno navaja, da je oglaševanje alkohola dovoljeno le pod pogoji in na način, kot jih opredeljujejo veljavni predpisi.
  • Pojasnilo v smislu, da plakat vabi na festival petja (in ne pitja) ali da je pivo lahko tudi brezalkoholno, je seveda smešno in nesmiselno. 
  • Vlagatelj v pritožbi tudi navaja, da o problemu oglaševanja in pitja alkohola v javnosti skorajda ni slišati razprav. Oglasni bloki, spletni pop - upi in jumbo plakati (pre)pogosto, neprimerno, škodljivo, vsiljivo in nenazadnje (z aspekta zainteresirane strokovne javnosti) sramotno oglašujejo in pozitivno afirmirajo alkohol in pitje alkohola. 


POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA 

Oglaševalec, družba Pivovarna Laško Union, v svojem odgovoru pritožbo v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.

  • Festival Pivo in cvetje je največji slovenski glasbeni festival, vsako leto ga obišče več deset tisoč obiskovalcev. V Pivovarni Laško Union so se odločili, da bodo festival Pivo in cvetje 2018 promovirali z družbeno odgovornimi sporočili na velikih obcestnih plakatih in na družbenih medijih.
  • Serija štirih oglasov tako nedvoumno komunicira odgovorno uživanje alkohola, saj poziva k petju (in ne pitju), k prerokani (in ne prekrokani) zabavi, veselju (namesto veseljančenju) ter navdušuje ljubitelje panka (in ne šanka). Vsak od štirih oglasov vključuje tudi poziv in zavezo za odgovorno uživanje alkohola.
  • Oblikovno in sporočilno je namen oglasa, ki je predmet pritožbe, popolnoma jasen. "Pivska" beseda je z naknadnim posegom spremenjena v glasbeno – pevsko. 
  • Pritožnikovo razumevanje oglasa je oglaševalca zelo presenetilo, saj so prepričani, da sta namen in sporočilo oglasa popolnoma in nedvoumno jasna. 
  • Sporočilnost akcije so pravilno razumeli tudi obiskovalci festivala, ki jih je bilo kar 75.000. Kljub velikemu številu udeležencev pa na festivalu niso zabeležili niti enega incidenta / dogodka, pri katerem bi bilo potrebno posredovanje varnostne službe. Festival je potekal v duhu druženja in sproščene glasbene zabave, kar je Pivovarna Laško Union želela sporočati tudi s komunikacijsko akcijo.


DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

Člen 19  ALKOHOLNE PIJAČE
19.1.
Oglaševanje alkoholnih pijač je dovoljeno le v primerih in pod pogoji, kot so opredeljeni v veljavnih predpisih.


RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 21. avgusta 2018 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.


O b r a z l o ž i t e v:
Oglaševalsko razsodišče uvodoma navaja, da je odločala izključno o skladnosti oglaševanja z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa, o skladnosti z veljavnimi predpisi pa se ni izrekalo, saj za to nima pooblastil.

Oglaševalsko razsodišče na podlagi navedb v pritožbi in v odgovoru oglaševalca ter ogleda oglasa, ki je bil predmet presoje, ne prepozna oglaševanja alkoholne pijače, pač pa gre za oglaševanje uveljavljene javne prireditve. Zato oglas, ki je bil predmet presoje, ne krši določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa.


Oglaševalsko razsodišče
Doc.dr. Milena Fornazarič, predsednica