meni

Neutemeljeno
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 329 / 21. 8. 2018

21
avg.
2018
Domov / 
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 329 / 21. 8. 2018

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika, ki se nanaša na veliki obcetni plakat "Banane lupijo naj opice, nam pa prepustite upravljanje več stanovanjskih stavb.", s katerim oglaševalec, podjetje Javne službe Ptuj, oglašuje storitev upravljanja večstanovanjskih stavb.

Pritožnik meni, da gre za neprimerno oglaševanje na način, ki je žaljiv do etažnih lastnikov in drugih lastnikov stavb, ki morajo imeti upravnika. Prav tako ocenjuje, da oglas iritira potrošnike. Zato vlagatelj meni, da oglas krši določila 2.1., 2.2. in 7.1. Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK).

V pritožbi se vlagatelj tudi sklicuje na predhodno Razsodbo Oglaševalskega razsodišča št. 321 / 24. 4. 2018. Navaja, da gre za primerljivo zasnovo oglaševanje ter doda, da gre po njegovem mnenju pri oglaševanju, ki je predmet pritožbe, za še bolj neetično oglaševanje.



POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA 

Oglaševalec, družba Javne službe Ptuj, v svojem odgovoru pritožbo v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.

  • Oglas po slovenskem besediloslovju, izhajajoč iz normativov slovenskega knjižnega jezika. Nikakor ni žaljiv do lastnikov v večstanovanjskih stavbah niti do drugih upravnikov večstanovanjskih stavb.
  • "Banane lupijo naj opice, nam pa prepustite upravljanje več stanovanjskih stavb." je le slogan oglasne kampanje, ki z dikcijo ne nakazuje na kakršnokoli zamenjavo kot na primer banano za potrošnika, opico za druge upravnike ali obratno.
  • Navedba "Banane lupijo naj opice, nam pa prepustite upravljanje več stanovanjskih stavb." ima enak pomen, kot če bi zapisali "Bambus jedo naj koale......... ."


DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

Člen 2 DOSTOJNOST 
2.1.
Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi žalilo javnost v smislu splošno prevladujočih pravil o dostojnosti in bi tako povzročilo globoko ali množično prizadetost. Kot splošno veljavna pravila o dostojnosti ne morejo biti upoštevana pravila posameznih družbenih skupin. 

2.2.
Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi posameznike ali skupine lahko žalilo zaradi njihove rasne ali narodnostne pripadnosti, verskega prepričanja, politične pripadnosti, spolne opredeljenosti, zdravstvenega stanja ali invalidnosti in drugih kriterijev razlikovanja.
Zgolj uporaba naštetih kriterijev razlikovanja v oglaševanju ni žaljiva sama po sebi. 

Člen 7 ODGOVORNOST DO DRUŽBE IN POSAMEZNIKOV 
7.1. 
Oglaševanje mora biti v skladu z zahtevami kulturnega okolja. Ne sme iritirati z napadalnostjo in neokusnimi prijemi, prizori, izrazi itd.. 


RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 21. avgusta 2018 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.


O b r a z l o ž i t e v:
Oglaševalsko razsodišče na podlagi navedb v pritožbi in v odgovoru oglaševalca ter ogleda oglasa, ki je bil predmet presoje, ugotavlja, da primerjava s predhodnim primerom, ki ga pritožnik navaja v svoji pritožbi, ne zdrži resne presoje. V primeru oglasa "Banane lupijo naj opice, …" Oglaševalsko razsodišče, za razliko od predhodnega primera, ne prepozna ciljne skupine, ki naj bi jo oglas žalil (kot npr. upravniki in / ali etažni lastniki, splošna javnost). Zato Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da oglaševanje, ki je bilo predmet presoje, ne krši določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa.

 

Oglaševalsko razsodišče
Doc.dr. Milena Fornazarič, predsednica