meni

Utemeljeno
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 332 / 17. 9. 2018

17
sep.
2018
Domov / 
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 332 / 17. 9. 2018

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo Odvetniške zbornice Slovenije (OZS), ki se nanaša na oglaševanje družbe Visoka odškodnina Planinšec iz Ljubljane z uporabo trditve »...dokazano najvišji zneski odškodnine..« na družbenem omrežju Facebook in na lastnem spletnem mestu oglaševalca. Pritožnik ocenjuje, da predmetno oglaševanje ni v skladu z določili 3.1., 4.1., in 5.1. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). 

Oglaševalc ob trditvi »...dokazano najvišji zneski odškodnine..« ne navede vira, ki bi potrjeval njeno resničnost. Trditev je zasnovana na način, da daje vtis dejstva, ki ga je treba sprejeti kot takega. Poleg tega oglaševanje s sporno trditvijo, ki je neresnična, izkorišča pomanjkljivo znanje oseb, ki jim je oglaševanje namenjeno in jih zavaja.

 

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA 
Oglaševalec, družba Visoka odškodnina Planinšeč v svojem odgovoru na pritožbo zgolj navaja, da so po obisku tžnega inšpektorja sporno oglaševanje povsod umaknili oziroma ga ustrezno popravili, do konkretnih navedb v pritožbi pa se ne opredeli.

 

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA
Člen 3 POŠTENOST  
3.1.
Oglaševanje ne sme biti zasnovano in oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo.
Člen 4 RESNIČNOST 
4.1. 
Oglaševanje mora biti zavezano resnici. Ne sme vsebovati trditev ali zvočnih in vizualnih predstav, ki zavajajo ali bi lahko zavedle potrošnika z neresničnostjo, dvoumnostjo, s pretiravanjem, z zavajajočo opustitvijo ipd.. Zlasti to velja, kadar se nanaša na namen in uporabnost izdelka, njegovo sestavo, geografsko poreklo in druge za potrošnika bistvene informacije. 
Člen 5  DOKAZLJIVOST
5.1.
Oglaševalci morajo pred objavo oglasov poskrbeti, da bodo lahko kadarkoli predložili dokazila, s katerimi bodo lahko utemeljili vse trditve, neposredne ali posredne, izražene eksplicitno ali implicitno, ki jih je mogoče objektivno dokazati.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 17. septembra 2018 in sprejelo razsodbo:

Pritožba je utemeljena.

Oglaševalsko razsodišče ukrepa ni izreklo, ker je oglaševalec Razsodišče obvestil, da je umaknil oziroma ustrezno popravil oglaševanje, ki je bilo predmet pritožbo.

O b r a z l o ž i t e v:
Oglaševalsko razsodišče na podlagi navedb v pritožbi in v odgovoru oglaševalca ter ogleda oglaševanja, ki je bilo predmet presoje, ugotavlja, je oglaševalec neupravičeno uporabil presežnik, za katerega v postopku ni mogel predložiti dokazil, da je njegova uporaba upravičena in tako trditev resnična in poštena.


Oglaševalsko razsodišče
Doc.dr. Milena Fornazarič, predsednica 


Član oglaševalskega razsodišča Cene Grčar pri odločanju o primeru po načelu samo-izločitve ni sodeloval.