meni

Neutemeljeno
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 344 / 17. 9. 2019

17
sep.
2019
Domov / 
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 344 / 17. 9. 2019

POVZETEK PRITOŽBE
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika, ki se nanaša na TV oglas »The Opel Grandland X: Life is Grand« oglaševalca, Opel Southeast Europe, predstavništvo Ljubljana, ki  se je predvajal vsaj na TV Slovenija 1 in TV Slovenija 2 v letih 2017 in 2018. Pritožnik ocenjuje, da oglas krši vsaj določila 26. 1. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK), ob tem meni da zelo verjetno tudi ni v skladu z določili 1.2.  

Oglas namreč prikazuje duševno neuravnovešenega človeka, ki svoje notranje napetosti, frustracije sprosti z agresivno vožnjo avtomobila po mestu (v cestnem prometu). Na ta način opravičuje in spodbuja neodgovorno obnašanje v prometu.

Vlagatelj pritožbo zaključi s pojasnilom, da se zaveda, da se oglas že dalj časa ne predvaja več. Doda, da verjame, da je obravnava primera smiselna kot opozorilo oglaševalcu in širši javnosti, da tako oglaševanje ni sprejemljivo zato, da se v prihodnosti ne bi več objavljalo.


POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA 
Oglaševalec, Opel Southeast Europe, predstavništvo Ljubljana, pritožbo v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.  

  • Oglas z naslovom v izvirniku "The Opel Grandland X- Life Is Grand" je bil pripravljen s strani naše matične družbe Opel Automobile GmbH iz Russelsheima. V letu 2018 se je predvajal v različnih dolžinah na večini evropskih trgov. V Sloveniji se je v nekoliko skrajšani obliki predvajal v januarju in februarju 2018.
  • Oglaševalec obžaluje, hkrati pa ga čudi, da je pritožnik v oglasu prepoznal prikaz duševno neuravnovešenega človeka, ki naj bi svoje notranje napetosti in frustracije sprostil z agresivno vožnjo v urbanem okolju. Urejen družinski oče in mož, vpet v obveznosti in rutino sodobnega vsakdana, si v današnjem času vsekakor ne zasluži oznake, da gre za “duševno neuravnovešenega človeka”.
  • Uporabo avtomobila, poleg čisto funkcionalnih vsebin, ki jih nudi, pri vrsti uporabnikov močno zaznamujejo tudi čustva. Predvsem navdušenje nad sodobno tehniko in tehnologijo ter prvinski občutek svobode, kar so v prvi vrsti želeli komunicirati z oglasom.  Tudi vožnja z Opel Grandland X-om, lahko v vsakdan doda nekaj barv, navdušenja in vznemirjenja. 
  • Oglaševalec je tudi prepričan, da iz nobenega kadra TV oglasa ni moč utemeljeno sklepati, da je voznik avto vozil  v neskladju s prometnimi predpisi ali ob tem kakorkoli ogrožal druge udeležence v prometu.


DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA
Člen 1 ZAKONITOST 
1.2

Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi bilo v nasprotju z obstoječo zakonodajo, niti izpuščati česa, kar zakon izrecno zahteva. Prav tako ne sme spodbujati ali odobravati kršitve zakonov.
Člen 26 OGLAŠEVANJE MOTORNIH VOZIL
26.1. 

Oglaševanje motornih vozil, goriv ali dodatkov ne sme biti zasnovano na način, da bi spodbujalo ali odobravalo neodgovorno vedenje v prometu.

 

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 17. septembra 2019 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena. 


O b r a z l o ž i t e v:

Oglaševalsko razsodišče uvodoma navaja, da je o primeru odločalo izključno glede očitanih kršitev določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK), o domnevnih kršitvah veljavnih predpisov pa se Razsodišče ni izrekalo, ker za to nima pooblastil.

Oglaševalsko razsodišče na podlagi navedb v pritožbi in v odgovoru oglaševalca ter ogleda TV oglasa »The Opel Grandland X: Life is Grand« ugotavlja, da le-ta ne krši določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Oglaševalsko razsodišče ni prepoznalo očitanega neodgovornega obnašanja v prometu niti elementov, ki bi tako vedenje spobujali ali odobravali.

 

Oglaševalsko razsodišče
Doc.dr. Milena Fornazarič, predsednica