meni

Utemeljeno
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 347 / 8. 1. 2020

8
jan.
2020
Domov / 
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 347 / 8. 1. 2020
POVZETEK PRITOŽBE
 
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika, ki se nanaša oglaševanje podjetja KMAG (prodaja avtomobilov znamke Kia) v okviru akcije »KIA takoj. Izberite svojo KIO iz zaloge. Samo do konca oktobra.«, ki je potekala vsaj v oktobru 2019. Pritožnik ocenjuje, da oglaševanje  krši  določila 3. in 12. člena kodeksa, saj dejanski stroški nakupa avtomobila niso nedvoumno jasni. Navedeno velja za vse avtomobile, ki so jih v okviru akcije tržili v različnih medijih, tudi na lastnem spletnem mestu www.kia.si/akcija . Svojo pritožbo je vlagatelj širše utemeljil na primeru vozila Kia Sportage.
  • Kia Sportage se v predmetnem oglaševanju oglašuje s trditvijo »Novi Sportage, že od 17.690 EUR«. Oglaševane cene ni mogoče doseči, saj je pogojena z finančnim lizingom, stroški finančnega lizinga pa v oglaševanju niso navedeni. 
  • Ob povpraševanju v KMAG pojasnijo, da bo cena sicer 17.690 EUR, vendar je za to ceno potrebno avtomobil kupiti na lizing. 
  • Ko se sešteje vse obroke z glavnico je razvidno, da bo kupec dejansko plačal najmanj  21.000 EUR. To velja tudi ob minimalni dobi odplačila z maksimalnim obrokom. Izračun potrjuje, da avtomobila KIA Sportage za oglaševano ceno ni mogoče kupiti . 
  • Ob plačilu z gotovino je cena KIA Sportage okvirno 20.500 EUR.
 
POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA 
 
Oglaševalec, družba KMAG Kia Motors Adria Group, zastopstvo d.o.o. pritožbo v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.  
  • Oglaševalec meni, da so pogoji prodaje posameznih vozil navedeni primerno. Pred vsemi cenami v oglaševanju je navedba »že od«, ki pojasnjuje, da je navedena najnižja prodajna cena posameznega vozila. Navedba »že od« stranko tudi napotuje na dodaten vir informacij o pogojih nakupa. Na www.kia.si je objavljen in lahko dostopen celoten akcijski cenik, ki vključuje vse potrebne informacije, vključno z rednimi maloprodajnimi cenami, cenami s popusti in dodatnimi joker popusti.
  • Nadalje je v oglasu v drobnem tisku pojasnjeno, da gre za cene z že vključenimi popusti. V primeru joker popusta »Bonus financiranje« je stranka upravičena do popusta 7.500 EUR na redno ceno vozila KIA Sportage, ki znaša 25.190 EUR, tako dobimo oglaševano ceno 17.690 EUR. Zapisano je tudi, da kupec bonus financiranje lahko koristi ob nakupu vozila KIA po ponudbi KMAG po MP ceniku ob sklenitvi pogodbe o finančnem leasingu preko Summit Leasing Slovenija, SKB Leasing ali GB leasing.
  • Družba KMAG v predmetni akciji oglašuje zgolj cene vozil in ne celotnega stroška, ki ga ima stranka z nakupom vozila. Oglaševalec opozori, da stroškov financirana ne gre združevati s prodajno ceno vozila, saj je to stvar razmerja med stranko in izbranim ponudnikom financiranja.
 
DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKS
Člen 3 POŠTENOST  
3.1.
Oglaševanje ne sme biti zasnovano in oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo.
3.2.
Vse ključne dejavnike v oglasu, ki bi lahko vplivali na odločitev potrošnikov, je treba jasno navesti.
3.3.
Oblikovanje in način predstavitve morata zagotoviti, da je oglaševanje jasno in lahko razumljivo. V primeru, da vsebuje opombe ali drobni tisk, morajo biti ti dovolj veliki, opazni in berljivi. Kjer je to potrebno, naj bodo povezani z ustreznim delom glavnega besedila. 
Člen 12  OGLAŠEVANJE Z NAVEDBO CEN
12.1.
Oglaševanje z navedbo cen mora upoštevati naslednje zahteve: 
• oglaševalec mora jasno opredeliti, za kateri izdelek in katero verzijo tega izdelka velja predstavljena cena;
iz oglasa mora biti jasno razvidno, kaj vse je v vključeno ceno; 
• v primeru, da je ponudba namenjena končnemu potrošniku, mora cena vključevati tudi davek na dodano vrednost in vse morebitne druge dajatve; 
• v primeru, da so z dostavo ali drugimi okoliščinami posla povezani še dodatni stroški, morajo biti ti stroški nedvoumno predstavljeni; 
• če je cena izdelka odvisna od nakupa nekega drugega izdelka, mora biti jasno razvidno, kolikšna je celotna obveznost kupca; 
• trditve o ceni, kot so »do« ali »od«, ne smejo pretiravati glede realne koristi za potrošnika;
• priporočena maloprodajna cena ipd., uporabljena kot podlaga za primerjavo, mora biti resnična in se ne sme bistveno razlikovati od cene, po kateri se izdelek na splošno prodaja.
 
 
RAZSODBA
 
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 27. novembra 2019 in 8. januarja 2020 ter sprejelo razsodbo:
 
Pritožba je utemeljena. 
 
O b r a z l o ž i t e v:
 
Oglaševalsko razsodišče na podlagi navedb v pritožbi in v odgovoru oglaševalca ter ogleda oglaševanja, ki je bilo predmet presoje (posnetek spletnega mesta www.kia.si ), ugotavlja, da oglaševanje ni v skladu z določili 12.1. člena SOK, še zlasti 2., 3. in 4. alineje. Tudi oglaševalec v svojem odgovoru ne zanika, da potrošnik za oglaševano ceno avtomobila ne more kupiti. Izračun končne cene, ki jo kupec plača, pa ni nedvoumno jasen niti s pojasnilom v drobnem tisku. Torej v oglaševanju niso jasno opredeljeni z drugimi okoliščinami posla povezani dodatni stroški, ki v konkretnem primeru niso zanemarljivi. Oglaševalsko razsodišče dodaja tudi, da smele trditve v oglasu v drobnem tisku ni dovoljeno zanikati, drobni tisk je namenjen le dodatnim pojasnilom. Zato oglaševanje ni v skladu tudi s 3. členom SOK.
 
 
Oglaševalsko razsodišče
Jaka Repanšek, predsednik