meni

Neutemeljeno
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 364 / 20. 1. 2021

20
jan.
2021
Domov / 
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 364 / 20. 1. 2021

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika, ki se nanaša na TV oglas “Rop v Muzeju Porsche” oglaševalca, družbe Porsche Inter Auto / Porsche center Ljubljana, s katerim oglašujejo osebni avtomobil Porsche Taycan. Oglas se je predvajal v najbolj gledanih terminih na  prvem in drugem programu TV Slovenija vsaj v zadnjem tednu decembra 2020.

Pritožnik ocenjuje, da oglas krši določila 7. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Meni, da oglas spodbuja objestno vožnjo, upodobljeni so prometni prekrški, celo vožnja v nasprotno smer.  Zato oglas lahko negativno vpliva predvsem na mlajše gledalce, ki sicer zelo verjetno ne bodo vozili prestižnežev, a tudi s cenejšimi avtomobili se lahko dogajajo take "vragolije".

 

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA                                            

Oglaševalec, družba Porsce Slovenija, v svojem odgovoru pritožbo zavrača z utemeljitvijo, kot sledi.

  • Gre za slovensko adaptacijo globalnega oglasa »The Heist« za vozilo Porsche Taycan, ki so ga zasnovali v matični družbi v Nemčiji. V letu 2020 se je predvajal na večini evropskih trgov, v Sloveniji v decembru 2020 v skrajšani adaptirani različici.
  • Oglas je zasnovan po vzoru akcijskih filmov na način, da je gledalcu jasno, da gre za zgodbo - parabolo in humor. Zato ga ni mogoče razumeti kot prikaz resnične ali priporočljive rabe vozil v cestnem prometu.
  • Oglas je v prvi vrsti namenjen ljubiteljem avtomobilizma, ki jih zanima predvsem oblikovanje, tradicija in prihodnost. Porsche ni športni avtomobil, namenjen je vsakodnevni uporabi, je ravno prav tradicionalen, a sledi inovacijam. Oglas tako izpostavlja tiho delovanje vozila.
  • Slogan, ki se v originalni različici glasi »Finally an electric car that steals you.« je v slovenski različici oglasa nevtraliziran in se glasi »Naelektren po duši«.
  • Oglaševalec obžaluje in se hkrati čudi, da je pritožnik v oglasu prepoznal spodbujanje objestne vožnje, še zlasti tudi zato ker se v oglasu večkrat pojavi lahko berljiv napis na spodnjem robu »Profesionalni vozniki, zaprta proga. Ne poskušajte sami.«.
  • Glede na navedeno je oglaševalec prepričan, da je oglas v skladu z določili SOK.

 

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA
Člen 7 ODGOVORNOST DO DRUŽBE IN POSAMEZNIKOV
7.3.
Oglaševanje ne sme odobravati ali spodbujati nevarnih dejanj in omalovaževati varnosti, še posebej, če je namenjeno otrokom in mladostnikom. Oglaševanje ne sme vsebovati vizualnih prikazov ali kakršnih koli drugačnih opisov potencialno nevarnih ravnanj ali situacij, ki ne upoštevajo varnosti ali zdravja, če jih ne upravičujejo izobraževalni ali socialni dejavniki.
7.4.
Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi utegnilo sprožiti nasilje ali nesocialno vedenje, nadlegovanje, telesne poškodbe ali poškodbe lastnine. Še zlasti ne sme uporabljati motivov kakršnih koli oblik nasilja in vandalizma, zdravju škodljivih in nehigieničnih navad ter neodgovornega vedenja (npr. kajenja, pijančevanja, kraje, uživanja mamil ipd.) na način, da te pojave spodbuja oziroma neposredno ali posredno odobrava.

 

 

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 20. januarja 2021 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

O b r a z l o ž i t e v:

Na podlagi navedb v pritožbi in v odgovoru oglaševalca ter ogleda TV oglasa »Rop v muzeju Porsche« Razsodišče ugotavlja, da le-ta ne krši določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK).

Iz oglasa je jasno in nedvoumno razvidno, da gre za zgodbo / parabolo in ne za upodobitev dejanske in priporočene uporabe vozila in obnašanja v prometu. Oglas je zasnovan po vzoru akcijskih filmov, kar je ob ogledu oglasa tudi razvidno. V oglasu je na spodnjem robu nad obveznimi informacijami tudi večkrat navedeno: »Profesionalni vozniki, zaprta proga. Ne poskušajte sami.«.

 

Oglaševalsko razsodišče

Jaka Repanšek, predsednik, l.r.