meni

Neutemeljeno
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 376 / 24. 8. 2021

24
avg.
2021
Domov / 
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 376 / 24. 8. 2021

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika, ki se nanaša na objavo »Milijarde razlogov za dobro počutje«, Oglaševalca Herbalife Nutrition, na spletišču MMC, Radiotelevizije Slovenije https://www.rtvslo.si/oglasno-sporocilo/milijarde-razlogov-za-dobro-pocutje/581668 vsaj 4. 6. 2021. Pritožnik ocenjuje, da gre pri predmetnem oglaševanju za kršitev določil 6.5. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Vlagatelj je pritožbo širše utemeljil, kot sledi.

POVZETEK ODGOVORA MEDIJA OBJAVE

Radiotelevizija Slovenija, založnik portala MMC, v svojem odgovoru pritožbo v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.

  • Po pregledu objave ugotavljamo, da je bil oglaševalec identificiran skladno s 6.5 členom Slovenskega oglaševalskega kodeksa.
  • Na spletnem portalu www.rtvslo.si zagovarjamo dobre oglaševalske prakse in stremimo k transparentnosti oglaševanja, oglaševalcem pa dopuščamo prilagoditev prikaza oglasnega sporočila v okviru zakonodaje, ki ureja predmetno področje.
  • Pri objavi oglasnega sporočila v obliki PR članka na spletni strani www.rtvslo.si vedno navedemo naročnika oglasa, kontaktih podatkov naročnika pa ne navajamo, saj to ni običajna praksa pri oglaševanju na slovenskih spletnih portalih.
  • Spletne povezave, ki so vstavljene v oglasno sporočilo, so namenjene dodatni predstavitvi storitev oz. izdelkov oglaševalca ter omogočanje nakupa. Spletne povezave v večini primerov niso namenjene obveščanju uporabnika o oglaševalcu in posredovanju kontaktnih podatkov oglaševalca.
  • Za vsebino, objavljeno na ciljni spletni strani je odgovoren oglaševalec.

 

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

ČLEN 6 – PREPOZNAVNAJE
6.5.
Oglaševalec mora biti nedvoumno identificiran. Izjema so oglasi, katerih edini namen je, da pritegnejo in usmerijo potrošnikovo pozornost k bodočemu oglaševanju (t.i. teaser oglasi).  Kjer oblika oglaševanja in medij to dopuščata, naj bo naveden tudi kontaktni naslov, na katerem lahko potrošnik pridobi dodatne informacije oz. vzpostavi stik z oglaševalcem.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 8. julija in 24. avgusta 2021 ter sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

O b r a z l o ž i t e v:

Na podlagi navedb v pritožbi, ogledu objave »Milijarde razlogov za dobro počutje« na spletišču MMC ter navedb v odgovoru medija objave, Razsodišče ugotavlja, da je zgoraj levo naveden oglaševalec / blagovna znamka Herbalife. V objavi, ki je predmet pritožbe, pa je potrošnik s klikom na oglaševani izdelek / blagovno znamko v besedilu ter na dnu oglasa korektno napoten na spletno mesto / spletno trgovino blagovne znamke Herbalife Nutrition podjetja Herbalife International of America Inc., kjer je na dnu s klikom dostopen tudi kontaktni obrazec. Zato oglaševanje ne krši določil 6.5. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK).

Oglaševalsko razsodišče dodaja, da spletni naslov, na katerem so dostopne dodatne informacije, sicer v objavi ni eksplicitno naveden, vendar je zaradi narave spletnega medija običajna praksa na trgu, da na spletno mesto oglaševane blagovne znamke ali / in oglaševalca vodi klik na navedbo v besedilu oglasa.

 

 

Oglaševalsko razsodišče

Jaka Repanšek, predsednik, l.r.