meni

Neutemeljeno
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 377 / 24. 8. 2021

24
avg.
2021
Domov / 
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 377 / 24. 8. 2021

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika, ki se nanaša na objavo »Oscar Pereiro in Matej Mohorič o francoski pentlji«, oglaševalca Continental Adria pnevmatike, na spletišču MMC, Radiotelevizije Slovenije https://www.rtvslo.si/oglasno-sporocilo/oscar-pereiro-in-matej-mohoric-o-francoski-pentlji/581962 vsaj 4. 6. 2021. Pritožnik ocenjuje, da gre pri predmetnem oglaševanju za kršitev določil 6.5. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Vlagatelj je pritožbo širše utemeljil, kot sledi.

  • Oglaševalec v oglasu ni »nedvoumno identificiran«. Čeprav je na slikah dobro videti prepoznano znamko Continental, je to le blagovna znamka in ne oglaševalec (v smislu pravne ali fizične osebe kot naročnika in plačnika oglasa).
  • Prav tako nikjer ni kontaktnih podatkov oglaševalca, čeprav je v spletni objavi možnosti in prostora za to več kot dovolj.
  • Bralci, ki jih zmoti pomanjkljiva navedba oglaševalca, si lahko pomagajo s spletnima povezavama, ki sta vstavljeni v zaključek besedila (https://www.continental-pnevmatike.si/avto in http://www.gripworld.si).
  • V njunem »impresumu« oziroma »pravnem obvestilu« je mogoče odkriti, da za obema spletnima mestoma stoji podjetje Continental Adria pnevmatike d.o.o. iz Maribora (https://www.continental-pnevmatike.si/avto/impresum in https://www.gripworld.si/pravno-obvestilo/).
  • Objava kaže na premalo odgovoren odnos oglaševalske službe RTV Slovenija. Ta pogosto zanemarja celo najosnovnejše zahteve za opremljanje oglasnih sporočil. V sistemsko financirani javni RTV si takšnih spodrsljajev ne bi smeli privoščiti (tako pogosto). Toliko bolj, ker druge oglasne objave dokazujejo, da so bili v zadnjem času v mnogih primerih zmožni navesti poln naziv oglaševalca (Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Hrvaška turistična skupnost, AJM OKNA-VRATA-SENČILA d.o.o., VELUX SLOVENIJA d.o.o., ENGROTUŠ d.o.o.).

 

POVZETEK ODGOVORA MEDIJA OBJAVE

Radiotelevizija Slovenija, založnik portala MMC, v svojem odgovoru pritožbo v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.

  • Po pregledu objave ugotavljamo, da je bil oglaševalec identificiran skladno s 6.5 členom Slovenskega oglaševalskega kodeksa.
  • Na spletnem portalu www.rtvslo.si zagovarjamo dobre oglaševalske prakse in stremimo k transparentnosti oglaševanja, oglaševalcem pa dopuščamo prilagoditev prikaza oglasnega sporočila v okviru zakonodaje, ki ureja predmetno področje.
  • Pri objavi oglasnega sporočila v obliki PR članka na spletni strani www.rtvslo.si vedno navedemo naročnika oglasa, kontaktih podatkov naročnika pa ne navajamo, saj to ni običajna praksa pri oglaševanju na slovenskih spletnih portalih.
  • Spletne povezave, ki so vstavljene v oglasno sporočilo, so namenjene dodatni predstavitvi storitev oz. izdelkov oglaševalca ter omogočanje nakupa. Spletne povezave v večini primerov niso namenjene obveščanju uporabnika o oglaševalcu in posredovanju kontaktnih podatkov oglaševalca.
  • Za vsebino, objavljeno na ciljni spletni strani je odgovoren oglaševalec.

 

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

ČLEN 6 - PREPOZNAVANJE
6.5.
Oglaševalec mora biti nedvoumno identificiran. Izjema so oglasi, katerih edini namen je, da pritegnejo in usmerijo potrošnikovo pozornost k bodočemu oglaševanju (t.i. teaser oglasi).  Kjer oblika oglaševanja in medij to dopuščata, naj bo naveden tudi kontaktni naslov, na katerem lahko potrošnik pridobi dodatne informacije oz. vzpostavi stik z oglaševalcem.

 

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 8. julija in 24. avgusta 2021 ter sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

O b r a z l o ž i t e v

Na podlagi navedb v pritožbi in v odgovoru medija objave ter ogledu objave »Oscar Pereiro in Matej Mohorič o francoski pentlji« na spletišču MMC, Razsodišče ugotavlja, da je oglaševana blagovna znamka v objavi korektno navedena levo zgoraj (Continental), poleg tega je jasno in nedvoumno razvidna tudi iz zadnje fotografije v objavi. Potrošnik je v besedilu oglaševanja, s klikom na oglaševano blagovno znamko ter napotek na spletno mesto (klik) korektno napoten na spletno mesto blagovne znamke Continental, kjer je na dnu strani tudi v skladu s prakso na trgu tudi zavihek »gospodarska družba«, kjer so dostopni podatki o izdajatelju spletnega mesta in oglaševalcu v primeru predmetnega oglaševanja. Zato oglaševanje ne krši določil 6.5. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK).

 

 

Oglaševalsko razsodišče

Jaka Repanšek, predsednik, l.r.