meni

Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 4/26.6.95

26
jun.
1995
Domov / 
Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 4/26.6.95

Častno razsodišče SOZ je v obdobju meseca junija prejelo več pritožb potrošnikov zaradi oglaševanja t.i. "vročih linij" v slovenskih medijih. Potrošniki v svojih pritožbah navajajo, da tovrstno oglaševanje žali čut za dostojnost pri poslušalcih ter negativno vpliva na otroke, negativni učinek pa se kaže tudi v visokih računih za telefon.

Častno razsodišče SOZ je tovrstne pritožbe obravnavalo 26. junija 1995 in po analizi tovrstnih oglasov sprejelo naslednje stališče:

Častno razsodišče SOZ ugotavlja, da je slovenski medijski prostor soočen z intenzivnim oglaševanjem za t.i. "vroče linije". Častno razsodišče SOZ je po analizi tovrstnega oglaševanja ugotovilo, da se oglasi za vroče linije pojavljajo v večini slovenskih medijev ter da je tovrstno oglaševanje v domeni uredniške politike posameznega medija. Pri analizi oglasov je Častno razsodišče SOZ ugotovilo, da nekateri tiskani oglasi vsebujejo pornografske motive, da večina oglasov ne vsebuje opozorila "Samo za polnoletne" ter da so oglasi dostopni tudi mladoletnim osebam. Pri radijskih oglasih je Častno razsodišče SOZ ugotovilo, da se oglasi pojavljajo v vseh terminih ter da večina oglasov ne vsebuje opozorila "Samo za polnoletne".

Častno razsodišče SOZ ugotavlja, da obstoječ, povsem svoboden način oglaševanja "vročih linij" ni v skladu z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa /Člen 3: Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi žalilo javnost v smislu splošno prevladujočih pravil o dostojnosti. ... Kadar se golota in spolni namigi uporabljajo v povezavi s sporočilom, naj ne žalijo dobrega okusa. Člen 12: ... Oglaševalska sporočila ne smejo zlorabljati naravne lahkovernosti otrok ali pomanjkanja njihovih življenjskih iskušenj. .../.

V izogib kaotičnemu stanju pri oglaševanju "vročih linij" Častno razsodišče SOZ poziva oglaševalce in medije, da pri oglaševanju storitev "vročih linij" upoštevajo nekatere elemente, ki so uveljavljeni pri tovrstnem oglaševanju v državah z visoko razvito oglaševalsko stroko:

  1. Oglas naj vsebuje opozorilo, da so tovrstne storitve namenjene samo polnoletnim osebam.
  2. Oglas naj vsebuje opozorilo, da naj si uporabnik "vroče linije" pred klicem zagotovi privolenje lastnika telefonske linije, da bo poravnal račun za storitev.
  3. Oglas naj ne vsebuje pornograskih motivov in vulgarnega teksta.
  4. Oglaševanje se naj izvaja samo v specializiranih medijih oz. na specializiranih straneh tiskanih medijev. Oglasi na radiu ali televiziji naj se predvajajo v nočnem terminu /od 22.00 ure do 6.00 ure/.

V nasprotnem primeru bo SOZ in Častno razsodišče SOZ prisiljeno zagotoviti korektnost pri oglaševanju t.i. "vročih linij" s sredstvi, ki so mu na voljo.

Častno razsodišče SOZ