meni

Utemeljeno
Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 42/27.8.1999

27
avg.
1999
Domov / 
Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 42/27.8.1999

PRITOŽBA:

Zveza potrošnikov Slovenije je vložila pritožbo Oglaševalskemu razsodišču zaradi oglaševalske akcije /oglas v Vikend magazinu, katalog/ za čaj Tuocha oglaševalca Somex International. V pritožbi se navaja, da je oglaševalska akcija zavajajoča ter da lahko ogrozi zdravje ljudi z diabetesom, saj oglasi vsebujejo trditev "… Dnevna količina popitega čaja vam zmanjša koncentracijo sladkorja v krvi. S tem pa vam omogoča normalno uživanje hrane. Lahko si privoščite tudi tortico, sladoled, testenine,…". ZPS je priložila tudi pojasnilo Urada RS za zdravila, iz katerega izhaja, da čaj Tuocha na podlagi teksta oglasov / zniževanje sladkorja v krvi/ spada med zdravila in se do pridobitve dovoljenja za promet oz. registracije ne sme oglaševati. Poleg tega Pravilnik o oglaševanju zdravil in medicinskih pripomočkov izrecno prepoveduje oglaševanje v javnosti zdravil in medicinskih pripomočkov v zvezi z diabetesom. Inšpektor Zdravstvenega inšpektorata RS je prepovedal promet in oglaševanje za čaj Tuocha.

ODGOVOR:

Oglaševalec je v odgovoru navedel, da čaj ni zdravilo, kar razumejo tudi kupci čaja, ter da niso prejeli nobene pritožbe. Oglaševalec povdarja, da je v oglasih izrecno navedeno, da čaj ni zdravilo, ter informacija, zakaj je dober. Oglaševalec meni, da tako kot za kamilice tudi za čaj TUOCHA potrošniki ne potrebujejo laboratorijskih izvidov. Oglaševalec zanika možnost ogrožanja življenja potrošnikov zaradi uživanja čaja Tuocha in navaja, da se vsi kupci čaja Tuocha počutijo kot nikoli do sedaj.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA:

Člen 23 "ZDRAVA" ŽIVILA IN PREDMETI SPLOŠNE RABE
Oglaševanje za živila in predmete splošne rabe ne sme ne v sliki ne v besedi vsebovati takih predstav, ki bi lahko porabnike zavajale v pogledu sestave, lastnosti, pomena ali delovanja teh izdelkov. Sporočila za "zdrava" živila in predmete splošne rabe ne smejo vsebovati trditev in predstav o zdravilnih lastnostih teh izdelkov (med, čaj, bio piramida itd.), razen v posebnih primerih, ki jih odobrava upravni organ, odgovoren za zdravstvene zadeve.

RAZSODBA:

Oglaševalsko razsodišče primer obravnavalo dne 27. avgusta 1999 in sprejelo razsodbo:

Pritožba je utemeljena.

Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da je glede na stališča Urada RS za zdravila in Zdravstvenega inšpektorata RS oglaševanje čaja Tuocha v neposrednem nasprotju s 23. členom Slovenskega oglaševalskega kodeksa.
Oglaševalsko razsodišče poziva oglaševalca, da v bodoče pri kreiranju oglasov upošteva pravila oglaševanja, zapisana v Slovenskem oglaševalskem kodeksu.

Oglaševalsko razsodišče