meni

Neutemeljeno
Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 48/ 8.5.2000

8
maj.
2000
Domov / 
Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 48/ 8.5.2000

PRITOŽBA:

Potrošnik je vložil pritožbo Oglaševalskemu razsodišču zaradi oglaševanja na velikih plakatih "Na otip sta enaki" oglaševalca Pfleiderer / Novoterm, ki ga je zasnovala oglaševalska agencija Pan . V pritožbi se navaja, da navedeno oglaševanje grobo krši Slovenski oglaševalski kodeks ter da je v nasprotju s tretjim členom kodeksa.

ODGOVOR:

Predstavnik oglaševalske agencije Pan je navedel, da je oglaševanje na velikih plakatih potekalo od 15. 3. 2000 do 15. 4. 2000 z namenom sporočiti kupcem, da sta istočasno na trgu dve enako kakovostni blagovni znamki. Navedeno oglaševanje so v istem obdobju dopolnili z vloženko v dnevnem časopisju in direktno pošto, usmerjeno na strokovno javnost. Sporočilo "Na otip sta enaki" se nanaša na izolacijsko volno.

SEKCIJA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA:

Člen 3 DOSTOJNOST
Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi žalilo javnost v smislu splošno prevladujočih pravil o dostojnosti. Oglaševanje ne sme nasprotovati samoumevni enakopravnosti med spoloma niti prikazovati moškega, ženske ali otroka na žaljiv oz. podcenjujoč način. Prikazovanje golote in spolnih namigovanj zgolj zaradi šokiranja ali zbujanja pozornosti ter brez smiselne povezave z izdelkom ni sprejemljivo. Kadar se golota in spolni namigi uporabljajo v povezavi s sporočilom, naj ne žalijo dobrega okusa.

RAZSODBA:

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo dne 8. maja 2000 in z večino glasov sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

Oglaševalsko razsodišče meni, da kljub dejstvu, da je oglaševalska agencija z vizualnim motivom in tekstom želela predvsem "... šokirati in zbujati pozornost brez smiselne povezave z izdelkom", pri omenjenem motivu in tekstu ne gre za "prikazovanje golote oz. za spolna namigovanja", ki jih sankcionira 3. člen Slovenskega oglaševalskega kodeksa.
Zaradi nejasnosti sporočila oglasa bi se sicer lahko v delu javnosti interpretiralo, da oglaševalsko sporočilo obravnava žensko na podcenjujoč način, vendar je prevladal vtis, da oglaševalsko sporočilo ne vzbuja takšnih interpretacij, ki bi bile v nasprotju s Slovenskim oglaševalskim kodeksom.

Oglaševalsko razsodišče