meni

Neutemeljeno
Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 49/07.08.2000

7
avg.
2000
Domov / 
Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 49/07.08.2000

PRITOŽBA: 

Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) je vložila pritožbo Oglaševalskemu razsodišču zaradi TV oglasa Pivovarne LAŠKO "Zvestoba do roba – Pivovarna LAŠKO", ki ga je zasnovala oglaševalska agencija Studio ZODIAC. ZPS meni, da gre za kršitev 11. člena Zakona o zdravstveni neoporečnosti živil in predmetov splošne rabe in 12. člena Zakona o varstvu potrošnikov, s tem pa tudi za kršitev 2. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Poleg tega je oglas – po mnenju ZPS očitno namenjen mladini, saj v njem nastopajo mladostniki, vsebuje pa tudi simbole s katerimi se le-ti istovetijo, s tem pa krši tudi 12. člen in 21. člen Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Po mnenju ZPS oglaševalsko sporočilo krši oba člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa, saj s svojimi parabolami – zvestobo do alkoholne pijače (piva LAŠKO) ne le vzporeja z zvestobo do najpogostejših vrednostnih simbolov (obleka, frizura, kultura….), s katerimi se istovetijo mladostniki, temveč jo celo postavlja v superioren položaj ("ampak LAŠKO je pa zakon").

ODGOVOR:

V oglaševalski agenciji Studio ZODIAC menimo, da televizijski oglas Pivovarne LAŠKO ni sporen. Težave z likom mladega manekena v sporočilih za Pivovarno LAŠKO niso nove. Že v lanskem letu smo bili deležni očitkov, da navajamo mladoletnike k pitju alkohola, čeprav je sporočilo poudarjalo, da ima mladenič dvajset let (v tekstu). Zato smo ga letos še dodatno spremenili in mu dali atribute zrelosti: temna obleka, ne več živo rdeče pobarvani lasje, avto namesto rolke. Upali smo, da bodo s tem nesporazumi odpravljeni in čudi nas, ker nekateri še vedno vidijo v tem spodbujanje mladih k pitju alkohola. To vsekakor ni bil in ni naš namen.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA:

Člen 12 OTROCI IN MLADOSTNIKI
Posebno pozornost je treba posvetiti oblikovanju in širjenju sporočil, ki so namenjena mladoletnikom, ali tistim, v katerih nastopajo mladoletniki kot igralci ali manekeni. Oglasna sporočila ne smejo zlorabljati naravne lahkovernosti otrok ali pomanjkanja njihovih življenjskih izkušenj.

Člen 21 ALKOHOLNE PIJAČE IN TOBAČNI IZDELKI
…...Oglaševanje alkoholnih pijač ali tobačnih izdelkov ne sme biti usmerjeno na mladoletnike, ne sme jih prikazovati pri uživanju alkoholnih pijač ali kajenju tobačnih izdelkov, niti ne spodbujati k uživanju alkoholnih pijač ali kajenju tobačnih izdelkov s prikazovanjem oseb, ki so jim vzorniki.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo dne 12. julija in 7. avgusta 2000 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

Oglaševalsko razsodišče na podlagi zbranih informacij in ogleda obeh oglasov Pivovarne LAŠKO "Ampak stari, Laško je pa zakon!" ugotavlja, da oglasa nista v nasprotju z Slovenskim oglaševalskim kodeksom, saj formalno ne gre za oglaševanje alkohola (21. člen Slovenskega oglaševalskega kodeksa), kakor tudi ne za oglaševanje otrokom in mladoletnim osebam, ki v obeh oglasih tudi ne nastopajo (12. člen Slovenskega oglaševalskega kodeksa). Oglaševalec se spretno izogiba kršitvam določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa in ga zato ne moremo sankcionirati.

Oglaševalsko razsodišče