meni

Neutemeljeno
Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 58 / 07. 06. 2001

7
jun.
2001
Domov / 
Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 58 / 07. 06. 2001

PRITOŽBA:

Potrošnik je vložil pritožbo na Oglaševalsko razsodišče v zvezi z oglaševalsko akcijo (jumbo plakati, tiskani oglasi, radio) "Najcenejše telefoniranje" - "4,77SIT enotna cena po vsej Sloveniji. Za dolge pogovore." oglaševalca Telekom Slovenije d.d. iz Ljubljane, ki so jo zasnovali v agenciji Mayer & Co iz Ljubljane. Vlagatelj pritožbe v pritožbi navaja, da se je pravzaprav vse začelo že v Telekomovi publikaciji, ko so v tekstu poudarjali, da je minuta telefoniranja zdaj vredna samo 4,77SIT in to vključno z DDV, čeprav se je dejansko podražila. Na panojih in v tisku je fotografija telefonskih imenikov, katerih omrežne številke so nadomeščene z nov (višjo!!!) ceno impulza (4,77SIT) s sloganom "Najcenejše telefoniranje – 4,77SIT enotna cena po vsej Sloveniji. Za dolge pogovore." Akcija se je pojavila kmalu po aprilski podražitvi, ko je Telekom napovedal tudi dodatno povišanje cene impulza v juniju 2001. Slogan sam po sebi ne laže, saj je cena impulza za vse pogovore v Sloveniji enaka – a tako je že nekaj let. Oglas pa to prikazuje kot novost in s tem potrošnika zavaja: saj ga lahko razumemo tudi kot: Čeprav se je impulz podražil, se je v bistvu za medkrajevne pogovore pocenil, kar pa ne drži. Radijski oglasi tudi poudarjajo, kako se telefoniranje res splača, saj je tako zelo poceni. Vlagatelj pritožbe ugotavlja, da oglasi poskušajo vzbuditi napačen vtis, da se je telefoniranje pocenilo in na ta način uspešno zavedejo premalo informiranega potrošnika.

ODGOVOR:

Oglaševalec Telekom Slovenije d.d. iz Ljubljane v svojem odgovoru na pritožbo navaja, da je pritožba neutemeljena saj:

  1. v tiskanih, TV in radijskih oglasih poudarjajo le, da je telefoniranje v omrežju Telekoma Slovenije najcenejše (kar priznavata tudi vlagatelja pritožbe), v oglasih niso nikjer navajali, da se je telefoniranje pocenilo.
  2. Telekom Slovenije je o spremembah načina zaračunavanja in spremembah cen javnih govornih storitev dolžan obveščati javnost, kar je bilo ob poenotenju cene telefonskega impulza za celo Slovenijo tudi storjeno. V oglasih, ki so del oglaševalske akcije "Najcenejše telefoniranje" , nismo poenotenje cene telefonskega impulza nikjer navajali kot novost.

Oglaševalska agencija Mayer & Co, v kateri so oglaševalsko akcijo zasnovali v svojem odgovoru na pritožbo potrošnika navaja, da Telekom Slovenije v oglaševalski akciji "Najcenejše telefoniranje" oglašuje najcenejše telefoniranje. Po vseh doslej zbranih dostopnih podatkih je bilo telefoniranje v omrežju Telekoma Slovenije v času trajanja oglaševalske akcije najcenejši (legalni) način prenosa govora od enega naslovnika do drugega, tako da nikakor ni šlo za zavajanje javnosti. In kakšni so razlogi, da se je Telekom odločil za takšno akcijo? – V obilici cenovno orientiranega oglaševanja ponudnikov mobilne telefonije je lahko marsikateri uporabnik dobil vtis, da je telefoniranje v fiksnem omrežju dražje od močno oglaševanih posebnih ponudb mobilnih operaterjev. Zato je bilo potrebno sporočilo podpreti s konkretno ceno minute pogovora, ki je dejansko še vedno najnižja med vsemi ponudniki telefonskih storitev. Nikakor pa ni v nobenem od oglasnih sporočil govora o novi, nižji ceni ali o tem, da gre za posebno novost.

Glede na izenačenost tarif lokalnih in medkrajevnih pogovorov smo v oglasih opozorili na znižanje cene slednjih in na tem izhodišču zasnovali kreativne rešitve. Zato so med posameznimi kraji oz. omrežnimi skupinami v Sloveniji klicne številke le-teh zamenjane z enotno tarifo impulzov, kar vlagatelja pritožbe očitno hudo moti.
Glede radijskih oglasov pa je humorna situacija vzeta zelo dobesedno. V radijskih oglasih s humornim pretiravanjem dokazujemo tezo o najcenejšem telefoniranju. V oglasu z Gorenjcem smo v službi (oglaševalske) naloge z zgodbico o sto tolarjih ilustrirali, kako dolg je lahko pogovor v času nižje tarife(skoraj 40 minut). 

agenciji Mayer & Co so prepričani, da ni v obravnavani oglaševalski akciji niti enega elementa zavajanja javnosti (potrošnikov) in da ima tudi Telekom Slovenije pravico do komuniciranja svojih prednosti tako kot vsi drugi ponudniki na Slovenskem trgu.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA:

Člen 4 POŠTENOST
Oglaševanje ne sme biti oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo.

RAZSODBA:

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo junija 2001 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

Oglaševalsko razsodišče na podlagi zbranih informacij in ogleda oglasnih sporočil v oglaševalski akciji "Najcenejše telefoniranje" oglaševalca Telekom Slovenije d.d. iz Ljubljane ugotavlja, da predmetna oglaševalska akcija ne krši določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa.

Oglaševalsko razsodišče
Boštjan Strnad l.r.
Predsednik OR