meni

Utemeljeno
Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 62 / 08. 11. 2001

8
nov.
2001
Domov / 
Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 62 / 08. 11. 2001

PRITOŽBA: 

Potrošnik je vložil pritožbo v zvezi z oglaševalsko akcijo "Kumho tires – prilagodljiva vsaki podlagi" oglaševalca PAAM Auto d.o.o. iz Zavrča, s katero je oglaševal (jumbo plakati; tiskani oglas v O’glasni pošti) zimske avtomobilske plašče KUMHO. Vlagatelj pritožbe v pritožbi uvodoma navaja, da se v slovenskem prostoru pojavlja vse več oglasov, ki s kreativnimi rešitvami, ki nimajo nikakršne povezave z oglaševanim proizvodom, poskušajo vzbuditi pozornost potrošnika. Vlagatelj pritožbe kot posebej moteč in neprimeren oglas ocenjuje tiskani oglas za avtomobilske plašče KUMHO "Prilagodljiva vsaki podlagi", za katerega sodi, da žensko prikazuje na "ponižujočem oglasu s ponižujočo vsebino, ki nima nikakršne povezave z oglaševanim izdelkom". Še posebej ga moti, da se oglas pojavlja na javnih mestih, kjer mimo hodijo tudi otroci. Najbolj pa ga je osupnilo dejstvo, da je bil oglas poslan na številne slovenske domove (O’glasna pošta), kjer je bil v času odsotnosti staršev lahko dostopen tudi otrokom.
Vlagatelj pritožbe ocenjuje, da oglas krši določila 3. in 10. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa.

ODGOVOR:

Oglaševalec PAAM AUTO d.o.o. iz Zavrča v odgovoru na pritožbo zavrača navedbe v pritožbi kot neutemeljene. Oglaševalec navaja, da v predmetnem oglasu ni bilo ničesar, kar bi žalilo javnost v smislu splošno prevladujočih pravil o dostojnosti, prav tako oglas v ničemer ne nasprotuje samoumevni enakopravnosti med spoloma, niti ne prikazuje ženske na žaljiv oziroma podcenjujoč način. Oglaševalec ocenjuje, da oglas ne prikazuje golote in spolnih namigovanj zgolj zaradi šokiranja ali zbujanja pozornosti ter brez smiselne povezave z oglaševanim izdelkom. Oglas prav tako ne žali dobrega okusa. V nadaljevanju oglaševalec pojasnjuje, da je povezava med oglaševanim izdelkom in ženskim likom na oglasu v tem, da ženska izraža svojo skladnost, uravnoteženost in nenazadnje prilagodljivost svojega telesa podlagi, na kateri izvaja gimnastični lik in da so tudi zimski avtomobilski plašči KUMHO vzdržljivi in prilagodljivi vsaki podlagi. KW 7400 KUMHO je zimski avtomobilski plašč, ki ima izredne lastnosti oprijemanja in prilagodljivosti na mokrih, suhih in zasneženih podlagah. Prikaz ženske, ki izvaja gimnastični lik, torej ne more pomeniti njenega podcenjevanja, ampak ga je – po mnenju oglaševalca – moč prej razumeti kot kompliment, saj ni vsakdo sposoben izvajati tako zahtevnih gimnastičnih prvin.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA:

Člen 3 DOSTOJNOST
Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi žalilo javnost v smislu splošno prevladujočih pravil o dostojnosti. Oglaševanje ne sme nasprotovati samoumevni enakopravnosti med spoloma niti prikazovati moškega, ženske ali otroka na žaljiv oz. podcenjujoč način. Prikazovanje golote in spolnih namigovanj zgolj zaradi šokiranja ali zbujanja pozornosti ter brez smiselne povezave z izdelkom ni sprejemljivo. Kadar se golota in spolni namigi uporabljajo v povezavi s sporočilom, naj ne žalijo dobrega okusa.

Člen 10 VERSKA IN ATEISTIČNA ČUSTVA
Oglaševanje ne sme žaliti verskih ali ateističnih prepričanj državljanov.

RAZSODBA:

Oglaševalsko razsodišče je pritožbo obravnavalo 8. novembra 2001 in sprejelo Razsodbo:

Pritožba je utemljena.

Oglaševalsko razsodišče na podlagi zbranih informacij in ogleda obeh oglasnih sporočil, obcestnega plakata in tiskanega oglasa, ugotavlja, da oglasa kršita 3. člen Slovenskega oglaševalskega kodeksa.
Oglaševalsko razsodišče oglaševalca in medije javno poziva k takojšnji prekinitvi akcije oglaševanja.

Oglaševalsko razsodišče opozarja, da je zloraba golote zgolj zaradi šokiranja ali zbujanja pozornosti brez smiselne povezave z izdelkom povsem nesprejemljiva.

Oglaševalsko razsodišče
Boštjan Strnad
Predsednik OR